Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Even voorstellen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Even voorstellen

Hallo forumleden en bezoekers,

Wij zijn nieuw op het forum en willen ons graag even voorstellen. We zijn hier om te leren van ervaringen van andere en advies vragen wat de juiste kweker(s) zijn/is.
    Ik (Martin) ben 33 jaren oud en wil de grote stap gaan zetten om een papegaai te kopen. Ik heb altijd al een zwak voor papegaaien gehad en wou al een hele tijd een papegaai maar door mijn werk en mijn vrouw de werk ging het steeds niet. Nu ik vol continu werk heb ik veel meer tijd en mijn vrouw werkt ook een stuk minder door onze dochter. Bij de dierenwinkel moet wij altijd even langs de papegaaien om een praatje te maken . Mijn vrouw (Wendy 31) en mijn dochter (Esmee 4) vinden het ook super leuk en we zijn alweer een tijdje aan het oriƫnteren wat er het beste bij ons past. Eerst zaten we aan een Meyer of een bonte boer te denken. Maar na een bezoekje bij onze lokale dierenwinkel was ik verkocht aan de Caique vooral de witbuik vinden we erg mooi. Heb er erg veel over gelezen en heb voor de meest voorkomende gedragsproblemen en de oplossingen ervan ook het boek "Gek van mijn vogel" gelezen. Ook hebben we de kooi Montana Hacienda play besteld.

Ik zie weinig kwekers maar wil toch wel zekerheid hebben dat ik geen verkeerde keus maak. Dit omdat ik niet erg veel geluk heb met aanschaffen van dieren.

Wij hopen hier veel te kunnen leren en hopelijk binnenkort foto's met jullie te kunnen delen

Groetjes van Martin, Wendy en Esmee

welkom en veel leesplezier
    ik weet niet alles maar doe mijn best

Comment

Hallo , welkom en veel plezier hier op het Forum !
      Groetjes Jans , Stimpy ,Binky

Wont Forget You My Little Buddy's Sjac & Rico
      Bedankt voor onze mooie Jaren

Als je hier niet vrolijk van word ...... ga dan vlug naar een psychiater

http://www.youtube.com/watch_popup?v...lYAM&vq=medium

http://www.youtube.com/watch?v=OVhklP82MRI

Comment

Welkom en veel plezier op het forum.
        Diesel en Balou

x Harley en Izzy

Comment

erik

hallo Matin Wendy en EsmƩe,

een caique is een hele mooie speelse vogel............maar zet wel in je achter hoofd dat de vogel erg dominant is en zijn zin erg graag door drijft(en heel graag bij je wilt zijn en dit blijft vol houden tot die bij je is) en niet kan praten(als je veel geluk hebt en heel veel aandacht geeft misschien eens een woordje............hij kan wel goed imiteren van fluitjes en melodieƫn)

dus zet voor je eigen op een rijtje wat je wilt.............een prater........ een speler/ sloper..........een drukke vogel.........rustige vogel

bv een ara maracana is een sloper en een prater(beetje) en eentje met karakter.
          ara nobilis een speler en een prater (en een aandacht vragertje..............wat wel de meeste papegaaien zijn) en ook een duidelijk karakter
          roodstaart een prater.
          jardine rustige vogel en een prater
          edel rustig en een prater
          succes met je keuze
          erik

Comment

Bedankt voor de reacties.

Heb goed gekeken naar de karakters. De caique komt mij erg positief over. Enkel ben ik erg benieuwd naar het geluid dat ze produceren. Ik kan wel wat hebben hoor 😀
            Een eis van mijn vrouw was dat ze niet te groot mochten zijn.

Ik ben gisteren bij mijn locale dierenwinkel langs geweest en heb de beide caique's gereserveerd. Dit omdat ze toch al gewend waren aan elkaar. Ik ben ook erg positief over de winkel ben en ik het niet over mijn hart kon verkrijgen om ze uit elkaar te halen.

het is nu wachten op de kooi. 👍

Comment

Hallo Martin en Wendy,

Wij hebben al een aantal jaartjes bijna 4 jaar 2 caique's een witbuikcaique popje en een zwartkopcaique man, lees de topics en je zult al gauw een beeld kunnen vormen van de caique, mits consequent opgevoed is het een gaaitje waar je veel plezier aan zult beleven.
              Met betrekking tot hun karakter ze zijn speels, niet echt eenkennig kunnen wel een voorkeur hebben, neigt naar zijn/haar zin door te drijven, zijn leergierig, nieuwsgierig, altijd op zoek naar uitdaging, goede klimmers/klauteren, indien niet gewiekt redelijke goede stuntvliegers, zitten heel graag bij je, willen het liefs overal bij betrokken worden en denken dat alles wat ze zien er voor hun is.
              De geluiden die ze maken variƫren van gezellig keuvelen, brabbelen, imiteren van hoesten, lachen, neus snuiven, de hik, smakkusjes, omgevingsgeluiden tot de contactroep en hun alarm wat door merg en been kan gaan, gelukkig komt dit niet de hele dag voor, ze hebben zo ongeveer 2x per dag 15 minuten hun schreeuw momentjes, wij vinden dit acceptabel.
              Mochten ze dit over de dag vaak doen dan zou het echt irritant worden.
              Ze lusten bijna alles en eten graag mee met de pot, natuurlijk houden wij rekening met koken dat ze mee-eten, bij ons krijgen ze scenic, fruitblend en optibird voor edels en caique's als pellet, verder een goed zaadmengsel van vogeljungle als tussendoortje noten, vers fruit, gedroogd fruit (vogeljungle).
              Wij zorgen voor verse wilgentakken die we snoeien in de buurt van de Maasplassen, die we in de vriezer doen, daar beleven ze veel sloopplezier van.
              Ze slapen graag in een tipitentje, daar kruipen ze samen elke avond in rond de klok van 20.30/21.00 uur, als wij thuis zijn mogen ze los op hun speelboom, je moet wel alert zijn want voor dat je het weet, slopen ze je planten, computermuis, kabels enz. een plantenspuit op straal gericht gespoten op het juiste moment met een ferm nee, leert ze gauw waar ze vanaf moeten blijven, ze blijven wel hun kans af wachten en aks ze die krijgen dan zijn ze niet te beroerd hun snavel er in te zetten.
              Leer ze vanaf het begin op te stappen op commando en leer ze op commando terug op te stappen.
              Hou in je achterhoofd dat elke papegaai uniek is en zelfs al zijn ze van dezelfde soort zeer kunnen verschillen, Rosy is een echte kroelkip en voor Jake hoeft het niet zo, dit respecteren wij voor Jake is het voldoende erbij te zitten.

Ps. waar heb jij ze gereserveerd in welke winkel.

Heel veel plezier met deze ondeugende, lieve speelse kanjers.

Julia
              Brave meisjes komen in de hemel, brutale overal.>>

Comment

Hallo Julia,

leuk om te horen allemaal.
                Ze hebben een hoop trekjes van mijn dochter 😄

Ik heb de papegaaien bij franc's dierenshop gereserveerd in spijkenisse. Heb goede ervaring met hun en altijd goed geholpen. Mijn mening. Elke dierenwinkel zou zo moeten zijn en er zou een stuk minder dierenleed zijn.

De kooi bij happybird besteld. Ik hoop dat, dat ook allemaal goed gaat.
                heb er veel zin in.

Comment

Welkom Martin en Wendy
                  Wie een vriend zoekt zonder fouten,blijft zonder vrienden

Annemoon
                  en Magnum

Comment

Thanks Annemoon

Gisteren een UV lamp gekocht bij avonturia de vogel kelder en wat speelgoed met vloer bedekking. We hebben bij francs dierenshop nog een pilaar en extra voer gehaald. Heb ook onze schoonmaakspullen gehaald en een kast om de javaboom op te plaatsen. Ziet er erg leuk uit. Foto's volgen als ze lekker samen erop zitten. Het enige wat we nog nodig hebben voor dat de papegaaien komen is een kooi. Deze komt vrijdag binnen. Zaterdag gaan we ze halen. Drie dagen al elke dag langs geweest en iedere keer balen we dat we ze weer achter moeten laten...

Nog paar daagjes

Comment

Nu maar hopen dat de bezorging van de kooi op tijd geleverd wordt, het in elkaar zetten kost wel wat tijd en dan leuk inrichten, voor onze caique heb ik kleine knuffeltjes op een sleutelhanger in de kooi hangen daar zitten ze lekker tegen aan en op zijn tijd bijten ze erin.

Nog 2 nachtjes slapen

Julia

Comment

@martin je hebt bij avonturia speelgoed met vloerbedekking gekocht??? Wat is dat?

Marie-Louise en Kippie
                        Groetjes Marie-Louise en Kippie.

Comment

Ik denk met de term die hij beschrijft bedoeld een kleine speelstandaard met bodem

Julia

Comment

Ja sorry haha. Heb bodem bedekking houtsnippers ☺️

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Comment

Hahahaha ik dacht al...wat een luxe voor je vogels.

Verstuurd vanaf mijn Sony Tablet S met Tapatalk
                              Groetjes Marie-Louise en Kippie.

Comment

Ads onder in topics

Collapse

Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

Working...
                              X