Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Even voorstellen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

Even voorstellen

Het gaat nog wat stroef. Ze zijn erg aan elkaar gehecht merk je. Water vinden ze niks en zodra ik er 1 mee neemt willen ze gelijk naar elkaar toe maar ze zijn wel hand tam. Ze gaan schreeuwen als ik eten pak. Maar als ik ze niet aankijk is het met 5 min over. Ze zitten graag aan de bovenkant van de kooi op zijn kop ☺️. Al met al voor de derde dag gaat het zeker goed

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
    Last edited by Martin en Wendy; 19-05-14, 07:09.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dijkkamp Bekijk Berichten
      NB is Nederlandse Bond
      13 is kweekjaar 2013
      5NJD is unieke kweeknummer
      63 is volgnummer

Dus wat je bij pakara moet is mij een raadsel.

neem contact op met de NBvV daar is de ring door uitgegeven.
      Aletta Jacobsstraat 4
      4623 ZB Bergen op Zoom
      Tel.: 0164 - 23 50 07
      Fax: 0164 - 23 90 20
      E-mail: info@nbvv.nl

Dank je wel voor het telefoonnummer. Ik heb ze gebeld en ben ondertussen erachter waar hij vandaan komt . Ik heb een telefoonnummer gekregen en hoop ze te kunnen bereiken vandaag . Tot nu toe is het niet gelukt maar ik ben een flinke stap in de goede richting.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door angenent Bekijk Berichten
        Hartelijk bedankt voor de moeite. Hopelijk gaat het lukken en kan ik ermee aan de slag. De tijd gaat dringen

Ik ben er door een andere meneer die na u reageerde achter waar hij geregisteerd staat en heb ze gebeld en ook het tel. gekregen van de kweker dus hoop ze vandaag te spreken. Het is dus nu geregeld dus je hoeft geen contact meer op te nemen. Toch nog bedankt

Comment

Gelukt

Ik ben er door een andere meneer die na u reageerde achter waar hij geregisteerd staat en heb ze gebeld en ook het tel. gekregen van de kweker dus hoop ze vandaag te spreken. Het is dus nu geregeld dus je hoeft geen contact meer op te nemen. Toch nog bedankt
          Ik heb de kweker gesproken en hij vertelde dat de Oranje vleugelamazone niet in de citeslijst staat dus ik heb geen citespapieren nodig. Ik ga het nog wel even nazoeken voor de zekerheid maar het schijnt dat ik alleen een gezondheidsverklaring nodig heb. een pak van mijn hart.Bedankt voor de moeite in inder geval

Comment

gelukt

Dank je wel voor het telefoonnummer. Ik heb ze gebeld en ben ondertussen erachter waar hij vandaan komt . Ik heb een telefoonnummer gekregen en hoop ze te kunnen bereiken vandaag . Tot nu toe is het niet gelukt maar ik ben een flinke stap in de goede richting.
            Ik heb de kweker gesproken en hij vertelde dat de Oranje vleugelamazone niet in de citeslijst staat dus ik heb geen citespapieren nodig. Ik ga het nog wel even nazoeken voor de zekerheid maar het schijnt dat ik alleen een gezondheidsverklaring nodig heb. een pak van mijn hart. Bedankt voor het telefoonnummer zodat ik er achter kon komen.

Comment

Ik ben Monique en heb sinds 6 maanden een oranje vleugelamazone. Dat gaat zo goed dat ik van plan ben de papagaai mee te nemen naar tsjechie maar ik heb begrepen dat dat niet zomaar mogelijk is. Ik heb ondertussen begrepen dat ik daarvoor een gezondsheidverklaring nodig heb maar ook een cites verklaring en dat is dus net het probleem. Ik moet dus een citesverklaring gaan aanvragen maar kom erachter dat je daar heel veel gegevens voor nodig hebt die ik niet heb. Ik heb hem gekocht van een familie die deze pagagaai gekocht heeft in Groningen maar ze hebben van deze fokker geen papieren gekregen en hebben de gegevens van deze fokker na zoveel maanden ook niet meer in een bezit. Nu is mijn vraag ; kan ik misschien ergens navragen met behulp van zijn ring om zijn poot waar hij vandaan komt om deze citespapieren in te vullen. Van het ministerie kreeg ik te horen dat hij eigenlijk deze papieren had moeten hebben toen hij aan deze mensen werd verkocht maar die hebben dus helemaal niets gekregen dus wettelijk gezien kan ik niet aantonen dat hij van mij is. Ik begrijp dat dit een moeilijke vraag is maar hopelijk kom ik er achter voordat mijn vakantie begint. Het duurt begreep ik namelijk ook nog 4 weken om het aan te vragen
              Dag Monique,
              ik heb sedert enkele jaren 2 gaaien : een geelvoorhoofdamazone en een bonte boer. Ik reis veel voor m'n werk en als ik in Europa met de auto op pad moet probeer ik mijn 2 meisjes zo vaak mogelijk mee te nemen. We vertrekken trouwens straks weer voor enkele dagen naar Praag.
              Een papegaai (dan wel de soorten die niet onder de Cites-regeling horen) valt eigenlijk tussen schip en wal. Ze behoren niet tot de pluimveetransporten waar je EN certificaten EN gezondheidsverklaringen voor nodig hebt en ze vallen niet onder de huisdierenvaccinatie-groepen omdat er geen eisen zijn naar vaccinaties voor papegaaien. Deze info komt van diverse dierenartsen en van het ministerie van volksgezondheid en van landbouw.
              Mijn meisjes en ik hebben al heel Europa afgehost met enkel een aankoopverklaring en gedateerde foto's van het thuisfront waarmee ik kan bewijzen dat we samen horen.
              Ik heb ook nog nooit problemen met hun gehad bij politie- en/of douanecontroles. Integendeel : de politie is meestal heel erg gecharmeerd als mijn meisjes zoentjes werpen, of bye-bye roepen als we weggaan.
              Heel veel reisplezier gewenst aan jullie samen ! Een stukje van de wereld zien samen met je maatje(s) is een verrijking voor iedereen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door aggie Bekijk Berichten
                Dag Monique,
                ik heb sedert enkele jaren 2 gaaien : een geelvoorhoofdamazone en een bonte boer. Ik reis veel voor m'n werk en als ik in Europa met de auto op pad moet probeer ik mijn 2 meisjes zo vaak mogelijk mee te nemen. We vertrekken trouwens straks weer voor enkele dagen naar Praag.
                Een papegaai (dan wel de soorten die niet onder de Cites-regeling horen) valt eigenlijk tussen schip en wal. Ze behoren niet tot de pluimveetransporten waar je EN certificaten EN gezondheidsverklaringen voor nodig hebt en ze vallen niet onder de huisdierenvaccinatie-groepen omdat er geen eisen zijn naar vaccinaties voor papegaaien. Deze info komt van diverse dierenartsen en van het ministerie van volksgezondheid en van landbouw.
                Mijn meisjes en ik hebben al heel Europa afgehost met enkel een aankoopverklaring en gedateerde foto's van het thuisfront waarmee ik kan bewijzen dat we samen horen.
                Ik heb ook nog nooit problemen met hun gehad bij politie- en/of douanecontroles. Integendeel : de politie is meestal heel erg gecharmeerd als mijn meisjes zoentjes werpen, of bye-bye roepen als we weggaan.
                Heel veel reisplezier gewenst aan jullie samen ! Een stukje van de wereld zien samen met je maatje(s) is een verrijking voor iedereen.
                Dank je wel voor dit verhelderende stukje. Het is leuk om te horen dat jij ze ook meeneemt en dat de politie je ook niet lastig valt. ik was doodsbenauwd dat ik straks wordt aangehouden en dat ze mijn papagaai in beslag nemen. Nu nog kijken hoe het gaat want het kan best warm (overdag) en koud (s'nachts) zijn in Tsjechie . We gaan met de caravan en ik probeer hem nu al af en toe mee naar buiten te nemen zodat hij kan wennen aan alles buiten en ook de temperatuur. Heb jij daar toevallig nog ideeen over. Hij vind het namelijk (hij is 11 maanden) nog erg eng buiten en poept aan 1 stuk door. We hebben hem in de meivakantie ook meegenomen en buiten uit wandelen genomen maar omdat hij bang is poept hij aan 1 stuk . Ik denk dat hij daardoor ook af is gevallen (20gram). Hij woog al niet zoveel omdat hij eten niet zo belangrijk vindt en aan 1 stuk door de kamer loopt. Ook in de auto doet hij dat. Ik hoor het graag van je en bedankt voor je berichtje

Comment

Ik heb mijn 2 meisjes van de allereerste dag dag ik ze had overal mee naartoe genomen, als baby in mijn binnenzak, en ze vinden het heerlijk om erbij te zijn. Of het nu een geanimeerde vergadering is of op café gaan, ze genieten met volle teugen en kletsen dan de pannen van het dak. Misschien is het geen slecht idee om je gaai rustigaan te laten wennen aan andere omgevingen - misschien nu al eens een dag met de caravan weg te gaan zodat binnen een maand niet alles nagelnieuw meer is. En ja, dat overmatig poepen doen ze als ze gestresst zijn. Als je naar buiten gaat, probeer onder bomen uit te blijven want als je gaai al wat angstig is kan dit enkel nog maar de angst doen toenemen : ze kunnen namelijk het "gevaar" niet zien doorheen het bladerdek. Probeer in open land te blijven, liefst zonder al teveel overvliegende meeuwen of kraaien. Je gaai moet vertrouwen krijgen in zichzelf en de nieuwe omgevingen waaraan je hem blootstelt. Als je gaai zenuwachtig wordt, blijf dan zelf heel kalm. Reageer NIET op zijn zenuwachtigheid, ga ook niet extra beschermend tegenover hem doen want dan geef je een sterk signaal dat er wat aan de hand is. Doe heel normaal, heel gewoon en klets tegen hem alsof er niks aan de hand is zoals je anders ook zou doen.
                  Sorry maar ik heb geen ervaring met caravan-reizen. Het lijkt me wel héél makkelijk omdat je een huis op wielen bij hebt ; misschien moet ik mijn baas eens voorstellen om een caravan te kopen
                  Mijn meisjes en ik gaan altijd op hotel en ook hiermee hebben we nog nooit enig probleem gehad - integendeel : meestal vinden de hotelmedewerkers het fantastisch. Een papegaai wordt doorgaans makkelijker geaccepteerd op hotel dan een hond.
                  Fijne vakantie gewenst.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door aggie Bekijk Berichten
                    Ik heb mijn 2 meisjes van de allereerste dag dag ik ze had overal mee naartoe genomen, als baby in mijn binnenzak, en ze vinden het heerlijk om erbij te zijn. Of het nu een geanimeerde vergadering is of op café gaan, ze genieten met volle teugen en kletsen dan de pannen van het dak. Misschien is het geen slecht idee om je gaai rustigaan te laten wennen aan andere omgevingen - misschien nu al eens een dag met de caravan weg te gaan zodat binnen een maand niet alles nagelnieuw meer is. En ja, dat overmatig poepen doen ze als ze gestresst zijn. Als je naar buiten gaat, probeer onder bomen uit te blijven want als je gaai al wat angstig is kan dit enkel nog maar de angst doen toenemen : ze kunnen namelijk het "gevaar" niet zien doorheen het bladerdek. Probeer in open land te blijven, liefst zonder al teveel overvliegende meeuwen of kraaien. Je gaai moet vertrouwen krijgen in zichzelf en de nieuwe omgevingen waaraan je hem blootstelt. Als je gaai zenuwachtig wordt, blijf dan zelf heel kalm. Reageer NIET op zijn zenuwachtigheid, ga ook niet extra beschermend tegenover hem doen want dan geef je een sterk signaal dat er wat aan de hand is. Doe heel normaal, heel gewoon en klets tegen hem alsof er niks aan de hand is zoals je anders ook zou doen.
                    Sorry maar ik heb geen ervaring met caravan-reizen. Het lijkt me wel héél makkelijk omdat je een huis op wielen bij hebt ; misschien moet ik mijn baas eens voorstellen om een caravan te kopen
                    Mijn meisjes en ik gaan altijd op hotel en ook hiermee hebben we nog nooit enig probleem gehad - integendeel : meestal vinden de hotelmedewerkers het fantastisch. Een papegaai wordt doorgaans makkelijker geaccepteerd op hotel dan een hond.
                    Fijne vakantie gewenst.
                    Dank je wel voor de toelichting. Wat jij hier zegt hebben we inderdaad in de meivakantie gedaan om hem te wennen en te kijken hoe het ging. Helaas zijn we toen inderdaad dwars door het bos gelopen maar ik zal er aan denken als we op vakantie gaan.

Comment

Martin en Wendy,dit is toch jullie voorstel topic?
                      Wie een vriend zoekt zonder fouten,blijft zonder vrienden

Annemoon
                      en Magnum

Comment

Ja klopt.. Weet ook niet waarvoor ze hier dit bespreken

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Comment

Ads onder in topics

Collapse

Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

Working...
                        X