Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

verliefd

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• verliefd

o jee ik heb het te pakken, ben gisteren naar een grijsje gaan kijken en ben verliefd. het is waarschijnlijk een mannetje[zeg maar rustig man] van een jaar of 8 en zit super in zijn veren,hele heldere oogjes, geen viezigheid onder de staart dus echt een prachtvogel. hij heeft een kooi van 1.75 hoog en 1,50 breed die kreeg ik er bij . ze had de kooi open gezet en we stonden in de keuken de gaai kon ons niet zien en hij kwam de keuken in gevlogen en ging op de tafel zitten,volgens haar had hij dat nog nooit gedaan als ze bezoek hadden, dus ik groeide wel 1 meter van trots. ik weet natuurlijk niet of hij mij leuk vond maar als ik met hem prate hield hij zijn kopje schuin om te luisteren dat is wel lief.ik had wel het idee dat ze hem zelf wel wat eng vond en ze doen hem weg omdat de kleinkinderen in huis wonen en ze bang is dat hij hun vingertjes er af hapt. maar ik denk met veel geduld en tips van koppiekrauw dat dat wel goed komt. maar nu mijn probleem hij is niet geringd en dat vind ik wel eng je kan dus niets terugzoeken ook zijn echte leeftijd niet, maar hij is zoooooo mooi, help wat is wijsheid

Hoi Ankie,

Als de prijs klopt, en je hebt een goed gevoel erbij, en je hebt de indruk dat het verhaal van de eigenaren klopt, dan koop je de vogel onder voorwaarde dat de vogel gezond verklaard wordt door een vogelarts.
    Laat je ook ff een PBFD test doen.
    Maak in dat eval even een schriftelijke overeenkomst.
    Ben je bij een (vogel-) dierenarts kan je de vogel gelijk laten controleren of die gechipt is en anders laten chippen.

Er zijn vele vogels zonder ring. redenen:
    1) vogels waarvan ze de ring erafgehaald hebben omdat ze er teveel aan zaten te knauwen.
    2) vogel van iemand die niet aan een ring kon komen of te laat was met het ringen
    3) een wildvangvogel
    4) vogel of ouders van de vogel hebben de ring verwijderdc

Kortom een ring is leuk... want dan weet je de leeftijd en weet je dat de vogel als kweekvogel geboren is.
    Wat maakt het uit of de papegaai 8 of 18 is... het beestje kan wel 70 worden.
    Het belangrijkste is dat jij tevreden bent met de vogel en dat ie gezond is....toch?

Ik heb hier 2 grijze roodstaarten die niet geringd zijn, ze zijn er mij niet minder lief door.

Is de prijs echt scherp kan je ook eventueel zelf het risico nemen.

Groet en succes, Frans
    fkbmac www.koppiekrauw.com

Comment

sluit ik me helemaal bij aan hij is inmiddels geariveerd

Comment

Ads onder in topics

Collapse

Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

Working...
      X