hoi hoi.
ik ben nelson en ik ben lid van meerdere forums sites.
zo ook nu van deze leuke site.
maar dat heeft meer een rede dat ik me effe geen raad weet.
ik heb jaren lang een gras parkiet gehad.
leuk tam diertje en we waren goed bevriend.
totdat ie stierf. waarom? weet ik niet..was 6 jaar.
toen een iets groter vogel aangeschaft. een pyrrhura lepida.
dat was in 2012.
super leuk beest super tam. heerlijk gezelschap krijg ik er van en hij luisterd echt goed.
we kennen mekaar zou ik zeggen.
laatste half jaar merkte ik dat ie echt heel aanhankelijk werd en aangezien ik ook werk vond ik het tijd voor een vriendje voor hem/haar.
een kameraad van me wilde ook een vogel en zag een goede kweker die een nestje zwartkop caiques had.
wij de nest gereserveerd en hij nam zijn vogel al na 7 weken mee en ik 8 weken. ik voerde hem zelf nog 2 keer per dag met spuitje en nutribird.
ik hield m nog wel appart van mijn pyrrhura.
toen ik zag dat ie zelf genoeg at en hij ook goed op mij reageerde en dus ook op mijn hand en nek zat heb ik m voorzichtig bij de pyrrhura in de buurt gehouden en wat bleek...
ze konden super met mekaar.
ik heb ze vaker bij mekaar gezet en aangezien ze ook bij mij binnen mogen vliegen ging het goed.
ik geef de pyrrhura aan dat ie de kooi in moet en de caique volgde.
dus heb ze bij mekaar in de kooi gedaan en dat ging ook perfect.
dat is nu 3 weken geleden maar nu de laatste week wil de caique niks van me weten en vlucht ie elke keer zijn holle boompje in.
ook wil ie niet meer op de vinger springen en wil alleen nog maar bij de pyrrhura zijn die wel nog op mijn nek en vinger wil zitten.
wat is jullie raad? weet effe niet wat ik moet doen..
gr
ik ben nelson en ik ben lid van meerdere forums sites.
zo ook nu van deze leuke site.
maar dat heeft meer een rede dat ik me effe geen raad weet.
ik heb jaren lang een gras parkiet gehad.
leuk tam diertje en we waren goed bevriend.
totdat ie stierf. waarom? weet ik niet..was 6 jaar.
toen een iets groter vogel aangeschaft. een pyrrhura lepida.
dat was in 2012.
super leuk beest super tam. heerlijk gezelschap krijg ik er van en hij luisterd echt goed.
we kennen mekaar zou ik zeggen.
laatste half jaar merkte ik dat ie echt heel aanhankelijk werd en aangezien ik ook werk vond ik het tijd voor een vriendje voor hem/haar.
een kameraad van me wilde ook een vogel en zag een goede kweker die een nestje zwartkop caiques had.
wij de nest gereserveerd en hij nam zijn vogel al na 7 weken mee en ik 8 weken. ik voerde hem zelf nog 2 keer per dag met spuitje en nutribird.
ik hield m nog wel appart van mijn pyrrhura.
toen ik zag dat ie zelf genoeg at en hij ook goed op mij reageerde en dus ook op mijn hand en nek zat heb ik m voorzichtig bij de pyrrhura in de buurt gehouden en wat bleek...
ze konden super met mekaar.
ik heb ze vaker bij mekaar gezet en aangezien ze ook bij mij binnen mogen vliegen ging het goed.
ik geef de pyrrhura aan dat ie de kooi in moet en de caique volgde.
dus heb ze bij mekaar in de kooi gedaan en dat ging ook perfect.
dat is nu 3 weken geleden maar nu de laatste week wil de caique niks van me weten en vlucht ie elke keer zijn holle boompje in.
ook wil ie niet meer op de vinger springen en wil alleen nog maar bij de pyrrhura zijn die wel nog op mijn nek en vinger wil zitten.
wat is jullie raad? weet effe niet wat ik moet doen..
gr
Comment