Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Dit zijn bleu en ko

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

Ik heb een speelplaatsje voor ze buiten de kooi waar ze kunnen zitten als ze buiten de kooi zijn.
    Wat ik zelf met ze doe? Heel verschillend!
    Soms neem ik ze op schoot en zitten ze lekker bij me.
    Soms zet ik ze bij me op de bank en heb ik daar lintjes en inpakpapier en dat soort rommeltjes voor ze waar ze onder toezicht mee mogen spelen
    Soms neem ik ze bij me en probeer ik ze met een pitje door een hoepeltje te lokken
    Soms zitten ze bij me en laat ik ze af en toe in het holletje van mijn hand kruipen of laat ik ze trappetje lopen op mijn handen oid
    Soms laat ik ze bij me zitten en neem ik ze ven de tuin mee in
    Soms neem ik ze mee onder de douche
    Soms neem ik ze mee naar de keuken en laat ze met de waterstraal uit de kraan spelen
    Soms zet ik ze in de keuken op de gordijnroe als ik bijv groente of fruit schoonmaak en klets ik lekker tegen ze
    Soms leg ik lekker wat rommel neer op de grond en laat ik ze daar spelen terwijl ik er bij zit en met ze klets en speel
    En zo zijn er nog wel wat dingen op te noemen.

Comment

Ik doe er vanalles mee.
      Wat je wel moet weten is dat die van mij niet samen zitten in één kooi, sterker nog ze leven volledig gescheiden.
      Dit komt omdat we Aggy (omwille van haar neurotisch gedrag en haar ontsnappingspogingen) hebben verhuisd naar buiten.
      Ze heeft daar een geïsoleerd nachthok en een volière van 2m op 1m op 2m.
      Toen Zumba erbij kwam hebben we ze nog willen aan elkaar laten wennen, maar iedere poging eindigde in een agressieve Aggy. Ze is zo agressief dat ze Zumba zonder enige moeite zou kunnen doden.
      Dus leeft Zumba bij ons binnen.

Binnen doet Zumba eigenlijk zijn eigen ding als we hem los laten. Hij heeft een speelboom met speeltjes en wat trosgierst, waar hij regelmatig eens passeert.
      Tussendoor passeert hij eens bij mij voor te knuffelen, een fluitspelletje te spelen of voor me een beetje te pesten (laat ze nooit in de buurt van je tenen komen )

Bij Aggy is dit compleet anders: Aggy is een echt knuffelbeest, als ze in haar engelenfase is tenminste...
      In haar duivelse fase blijf je best bij haar uit de buurt.

In de zomer als het windstil is en als ze zich weer aan het plukken is, dan komt soms mee in de tuin. Ze heeft daar ook alle vrijheid om rond te vliegen, maar we houden wel contact (als ik roep, roept zij terug). Zo weet ik dat Aggy in de buurt is, en zo weet Aggy dat ik in de buurt ben.
      Dit losvliegen in de tuin wil ik je echter niet aanraden, omdat de band tussen jullie dan (wederzijds) heel sterk moet zijn.

Verder zitten ze allebei ook gewoon graag bij me als ik met iets bezig ben om te kijken wat ik aan het doen ben.
      Zo erg wat er in Parijs gebeurt is, en dat omdat een paar personen niet akkoord waren met de meningen van anderen
      -Je suis Charlie-

Comment

Leuk dit te horen. Je ziet de ene doet dit en de andre dat en dat hangt ook allemaal af van hun karakters. Vd zomer krijgen blue en ko ook een voliere zodat ze nog wat verandering hebben in hun leven. Als ik thuis ben en niet moet werken dan zijn mijn patatjes ook vrij en mogen ze ook vanuit hun kooi de speelboom in dat ook wel iedere avond. Ik hoop alleen maar dat diene schrik verdwijnt en dat ze naar me toe komen.

Comment

ken je de site koppiekrauw.com al?
          Daar staat redelijk wat over het vertrouwen winnen van je vogels.
          Zo erg wat er in Parijs gebeurt is, en dat omdat een paar personen niet akkoord waren met de meningen van anderen
          -Je suis Charlie-

Comment

Ja ik ken dat al heb daar ook al heel veel uit geleerd. Ma ik zal er nog is naar kijken. Slaapwel.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Comment

Vandaag weer veel bereikt met mijn twee bollekes.ze eten echt al heel goed uit mijn hand waar door ze weer al wat minder schrik hebben van mijn handen. Zoals je zegt liefde gaat door de maag. Nu hopen dat hun vleugeltjes rap terug groeien zodat ze naar mij toe kunnen vliegen, wand gisteren zaten ze al klaar voor hun lekker eten. Ik was boterhammen aan het smeren voor de kinderen en zij zaten in de living al klaar helemaal boven aan hun stok te tilpen van" hee krijgen wij geen eten". Moesten ze kunnen vliegen hebben dan waren ze naar mij toe gekomen denk ik :-)
              Amaai die diertjes maken mij gelukkig :-) en ik hoop dat de band tussen hen en mij heel sterk word. Geduld beloond de moeite.

Comment

Ads onder in topics

Collapse

Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

Working...
              X