Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Gratje de Rose Kaketoe

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Gratje de Rose Kaketoe

Hallo Ik ben Maartje en we hebben sinds een aantal weken een rose kaketoe van 14 jaar oud.
    Hij is bij ons terecht gekomen omdat zijn vorige baasje was gestorven. We weten verder helemaal niets hem, alleen dat het bij het ringen fout is gegaan en nu zijn ondersnavel over zijn bovensnavel heeft staan. Hier heeft hij verder geen last van.
    Nu lees ik overal dat ze gek zijn op speelgoed, ik heb al vanalles geprobeerd maar onze rose kaketoe doet helemaal niets om zich zelf te vermaken.
    Hoe kan ik er nu voor zorgen dat hij speelgoed ziet om te spelen?
    Groetjes Maartje
    Bijgevoegde Bestanden

Mooie vogel hoor. Erg rode borst op deze foto maar die is misschien wat donker.

Let erop dat de ondersnavel niet te lang wordt. Mogelijk slijt hij af maar het zou ook kunnen dat je hem zelf af en toe bij moet vijlen of knippen. Kan je dit niet zelf vraag dan of een vogelarts je dit wil leren.

Veel vogels vinden nieuw speelgoed een beetje eng. Je zou het eerst een tijdje op afstand kunnen houden door het bijvoorbeeld een stukje bij de kooi vandaan op te hangen en het dan langzamerhand dichterbij te hangen. Gelukkig zijn de meeste gaaien wel nieuwsgierig, je kan een speeltje soms onweerstaanbaar maken door er zelf even mee te spelen en niet toe te staan dat de vogel zich hier mee bemoeit. Dit prikkelt de vogel soms genoeg om zelf met het speeltje te gaan spelen zodra hij/zij er wel bij mag.

Geef de vogel gewoon wat tijd. Hij is nieuw bij jullie en heeft even tijd nodig om te wennen.

Comment

erik

Maartje,

als hij speelgoed aanraakt belonen met iets en ook vocaal belonen met je stem.........goed zo en dan direct een zonnebloempitje en weggaan...............dan denkt hij voordat speelgoed aanraken wordt ik beloond doe het nog maar eens.............en langzamerhand moet je de beloning uitstellen/ de tijds pose langer maken van belonen en om en duur is het normaal om met speelgoed bezig te zijn.

erik.

Comment

Dank je wel voor de reacties.
        Wat de snavel betreft houdt hij zelf perfect bij. De kleur op de foto is zijn echte kleur.
        Is inderdaad een hele fele kleur. Iedereen die hem voor het eerst ziet vindt hem prachtig.
        Wat het speelgoed betreft ga ik zeker uitproberen.

groetjes Maartje

Comment

Hij is zeer prachtig :-)

Comment

Ads onder in topics

Collapse

Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

Working...
          X