Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

wij stellen ons voor

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• wij stellen ons voor

Click image for larger version

Name:	2015-01-15 21.01.10.jpg
Views:	1
Size:	39,5 KB
ID:	224566

Hallo allemaal,

Wij zijn Marc en Tamara, Hebben 3 kinderen van 12 8 en 3 jaar.
    En hebben sinds afgelopen donderdag een grijze roodstaart met de naam Sammie.
    Wij hebben deze gekregen omdat de eigenaar er helemaal geen tijd voor had en hij alleen maar in zijn kooi zat.

Sammie heeft een geschiedenis, want hij plukt.
    dit is gekomen omdat sammie altijd in een winkel heeft gestaan, toen ze failliet ging is deze naar huis gekomen en vanaf die tijd zit hij in zijn kooi
    van geen aandacht/eenzaamheid denkt ze dat hij is gaan plukken.

Sommige van hier die kennen mij al, ik ben hier een tijd lid geweest met mijn vorige grijsje genaamd Zazou.

ik kon het dus niet over mijn hard verkrijgen dit beestje nog langer aan zijn lot over te laten.
    dus hebben wij hem in huis genomen,
    we hebben van haar begrepen dat sammie 3 jaar oud is.

Hij is hier nu dus vanaf donderdag en ik heb hem eerst eventjes een tijdje met rust proberen te laten maar elke keer als ik langs de kooi liep ging die al met zijn koppie voorover zitten om geaaid te worden,
    dit heb ik dan ook maar op een keer gedaan en ik denk dat ze het heel lekker vond, we hadden wel begrepen dat het een tamme was maar ja vreemd huis vreemde mensen we kennen elkaar niet dus eventjes aftasten.
    Savonds maar eventjes uit de kooi en het was gelijk goed.

Gisterenmorgen zijn we eventjes met hem naar de dierenwinkel gereden die man verkoopt, en heeft veel verstand van papegaaien die heeft zijn nageltjes eventjes geknipt want deze waren echt super lang, en zijn vleugels eventjes netjes geknipt want ondanks dat die plukt kon die nog aardig vliegen.

Gelijk zoals ik weet maar eventjes pallets meegenomen want het voer dat hij kreeg leek net konijnenvoer.
    dus nu langzaamaan op de pallets proberen te krijgen.

Ik kreeg daar het advies maar wil daar jullie mening ook eventjes over horen, hij heeft waarschijnlijk een tekort aan eiwitten en nu moet ik hem dus gedroogde meelwormen geven.
    ook moet ik hem douche/wassen met detol, dit omdat er wondjes ontstaan door het plukken hierdoor omdat het gaat helen gaat jeuken en door de detol moet dit minder worden doordat hij minder jeuk heeft zal hij minder gaan plukken.

Sammie had geen speeltjes hangen in zijn kooi, dat hebben we dus ook maar gelijk eventjes opgelost.

sorry het is een lang verhaal geworden

Groetjes Marc, Tamara en Sammie.
    Last edited by tammerat; 18-01-15, 19:21.

In meelwormen zitten veel eiwitten en voor aanmaak nieuwe veren is het beter wat extra eiwitten te verschaffen.
    Wat betreft dettol als oudervogels de jongen plukken wordt door sommigen ook wel dettol gebruikt op de jongen,
    om het plukken van de oudervogels te verminderen, door de lucht en smaak van dettol en de desinfecterende werking van eventueel
    wonden heeft het in veel gevallen een gunstig effect op stoppen plukgedrag vogels.

Met regelmatig verse wilgentakken verschaffen kun je je vogel ook mooi bezig houden

Comment

Ads onder in topics

Collapse

Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

Working...
    X