Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mijn dwergpapegaai Pelle - plus vraagje

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Mijn dwergpapegaai Pelle - plus vraagje

    Hallo lieve mensen,

    Voorstel en een eerste vraag!

    Al een flinke tijd dachten ik en mijn vriendin aan het beginnen met het houden van vogels. Nu hebben we eindelijk een dwergpapegaai gekocht en is hij sinds gisteren 16:00 helemaal geïnstalleerd. Nu gaat het tot dusver prima, hij is rustig maakt af en toe goed kabaal om te laten weten dat hij er is. Hij zit op de stokjes en touwtjes die ik heb geinstalleerd en hangt niet aleen maar in een hoekie.

    Ook is hij duidelijk nieuwsgierig als ik (heel rustig) bij de kooi kom om bijvoorbeeld te checken hoe het eten gaat. Ook flipt hij niet als ik het deurtje open doe en mijn hand in de kooi houd. Ik wil het echt rustig aan doen en hem de eerste week veel laten rusten en wennen. Ik praat wel maximaal tegen hem, heerlijk.

    MAAR: ik heb hem nog niet zien eten of drinken! Ik heb perfecte voer en drinkbakjes gekocht en ik heb het zelfde voer als hij heeft gehad gedurende de eerste 10 weken van z'n leven (hij is nu dus zo'n 10 week) dus het voer is ook het juiste (combi van zadenmix & pellets). Ik heb zelfs al het voer in het bakje dusdanig georganiseerd/neergelegd dat ik kan zien als hij er bij heeft gezeten!!!! En toch heeft hij volgens mij nog niet gegeten sinds gisteren 16:00.

    Moet ik me al zorgen gaan maken?

  • #2
    Laat de vogel even wennen.
    Hij zal misschien niet meteen gaan eten om dat die veel nieuwe indrukken nog moet verwerken.



    MAAR: ik heb hem nog niet zien eten of drinken!

    Echt veel drinken doen kromsnavels toch niet en of die eet hoef je ook niet te zien hij kan ook wachten tot hij rustig kan gaan eten zonder dat zo'n groot hoofd bij de kooi hem daarbij stoort.

    Je kan op de bodem kijken of daar schilfers/kruimels liggen van het zaad/pellets dit is dan vaak wel een teken van dat die eet.


    Ik heb perfecte voer en drinkbakjes gekocht
    Dat is jou mening dus maar vind de vogel dat ook?

    Wij hebben in de jaren 70 een tam grasje gehad die ik de eerst dagen uit een bakje liet eten wat ik dan in de hand hield want dat was toen de manier zij men om tam te krijgen, probleem was alleen dat het eigenwijze ding nadien geen andere voerbak meer accepteerde althans het duurde aantal maanden dat die overging om te eten uit ander bakje.



    Maar meestal maakt de aspirant agaliefhebber zich ernstig zorgen terwijl het wel meevalt.(ik hoop alleen wel dat die 10 weken is en niet enkele weken jonger)
    ik weet niet alles maar doe mijn best

    Comment


    • #3
      THX Dijkkamp

      Heey,

      Bedankt voor de info! Ik kom net terug van werk en zie zaden en pitten op bodem bak liggen tussen de houtsnippers dus hij heeft gegeten.

      De vogel is tussen de 10 en 12 weken oud. Precies wist hij het niet want de medewerker die op dat moment in de winkel was, staat er niet elke dag en ik had dus en collega van hem telefonisch al gesproken.

      Nogmaals dank voor je snelle reactie!

      groetjes

      Comment

      Ads onder in topics

      Collapse

      Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

      Working...
      X