Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Goedenavond :)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Goedenavond :)

Hallo, mijn naam is Julia, ik ben bijna 17 jaar en sinds een tijdje helemaal gek van papegaaien
    Ik heb een week stage gelopen in een dierenpark in Veldhoven (waar ze voornamelijk papegaaien hebben) en ben helemaal verliefd op ze geworden. Ik hoop dus over een tijdje een papegaai in huis te nemen, ik ben me nu nog aan het inlezen en hoop nog een hoop informatie op dit forum te kunnen vinden . Op dit moment zit ik te twijfelen tussen een bonte boer en een amazone papegaai. Een bonte boer lijkt me een leuk vrolijk beestje, en op mijn stage heb ik hele fijne ervaringen gehad met de amazone papegaai. Maar goed, ik heb me dus aangemeld op het forum om wat meer te lezen over verschillende soorten en ervaringen.

Click image for larger version

Name:	10429234_750389291709095_8898641241502404507_n.jpg
Views:	1
Size:	30,7 KB
ID:	224623
    Ik met een van de amazone papegaaien op mijn stage.

Welkom!!!!
    Ohhhh.....gaaf dat je in Veldhoven stage hebt gelopen.
    Het zou heel leuk zijn als je daar meer over verteld.
    Ben er heel benieuwd naar.

Comment

De stage daar was heel leuk, heb er maar een week stage gelopen.
      Ik kwam er vroeger vaak als kind, en het leek me dus een leuke stage plek. De nieuwe eigenaar is hartstikke vriendelijk en heeft veel plannen voor verbetering!
      Ik samen met wat andere stage lopers eigenlijk wel alle papegaaien kooien gedaan, was erg gaaf om die grote buiten volières binnen te gaan.
      Alle bakken schoonmaken, vullen met vers water en vers voer. Ook kregen ze een mengsel van fruit. De mensen dier er werken hebben echt een passie voor de dieren, er hangt een hele fijne ontspannen sfeer, maar er word ook hard gewerkt. Sommige papegaaien hebben echt een geschiedenis van mishandeling en zijn niet echt vriendelijk, maar daar is ook begrip voor. En andere zijn echt enorme knuffels, vond het erg leuk dat mensen die er al wat langer werkte, de papegaaien ook echt kende, wie wie was. Heb het enorm naar mijn zin gehad en kan het zeker aanraden als stage plek

Comment

Leuke ervaring

Comment

Welkom 😃
          sigpic

Comment

Welkom Julia, en wat goed van je om je te gaan verdiepen in gaaien.
            Het is natuurlijk gaaf om er mee in aanraking te komen en dan ook meteen zoveel en er voor te vallen, maar hoe het is als er eentje bij jou in huis zit, is een heel ander verhaal.

Vanuit welke opleiding deed je de stage? en heb je al toekomst plannen met wat je tot nu toe geleerd hebt?

We gaan hier vast meer van je horen.

Ik heb zelf 2 grijze monstertjes pop 12 en man 25 jaar oud zijn. bijna de hele dag uit de kooi zijn en erg veel van elkaar houden. Het is een koppel die gelukkig geen eieren legt.
            groetjes Ria

Comment

Welkom Julia
              Wie een vriend zoekt zonder fouten,blijft zonder vrienden

Annemoon
              en Magnum

Comment

Bedankt!

ik zit op het Helicon en volg de richting Dier, daarna ga ik misschien een opleiding tot dierenanrts assistent volgen, maar dat is nog niet zeker. ik ben een paar dagen geleden langs geweest bij Dieca voor wat meer informatie over hun en over papegaaien. Na een gesprek blijkt dat een bonte boer of een edel papegaai het beste bij me gaat passen, dus ben ik me erg aan het verdiepen in die twee. Ik wil zeker weten dat ik een goede keuze maak voordat ik er aan begin.

Comment

Welkom en succes met kiezen.
                  Minni Micky Kimo

Comment

welkom

Comment

Ads onder in topics

Collapse

Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

Working...
                    X