Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hallo mensen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Hallo mensen

    Ik ben Chrisvis, mijn echte naam is Christiaan
    Ik ben 15 jaar oud, ik heb geen ara, maar het lijken mij prachtdieren om te hebben.
    Ik ben op dit forum om ervaringen op te doen over ara's en om uit te zoeken of een ara wel iets voor mij is.
    Ik zie vaak dat mensen niet nadenken over de gevolgen van het kopen van een ara, en die fout wil ik niet maken.
    Ik heb al veel over de Groenvleugelara gelezen en tot nu toe lijkt het wel wat voor mij.
    Ik zie jullie vast wel op het forum, want ik ga actief op dit forum rondneuzen.

    Toedels,
    Christiaan

  • #2
    Hoi Cristiaan

    Welkom hier
    Wat goed en verstandig van je om er eerst veel over te willen weten!

    Comment


    • #3
      Welkom!

      Comment


      • #4
        Welkom Christiaan
        Wie een vriend zoekt zonder fouten,blijft zonder vrienden

        Annemoon
        en Magnum

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Chrisvis Bekijk Berichten
          Ik ben Chrisvis, mijn echte naam is Christiaan
          Ik ben 15 jaar oud, ik heb geen ara, maar het lijken mij prachtdieren om te hebben.
          Ik ben op dit forum om ervaringen op te doen over ara's en om uit te zoeken of een ara wel iets voor mij is.
          Ik zie vaak dat mensen niet nadenken over de gevolgen van het kopen van een ara, en die fout wil ik niet maken.
          Ik heb al veel over de Groenvleugelara gelezen en tot nu toe lijkt het wel wat voor mij.
          Ik zie jullie vast wel op het forum, want ik ga actief op dit forum rondneuzen.

          Toedels,
          Christiaan
          Hallo Christiaan,

          ga eens goed nadenken.......
          je bent nog maar 15 jaar oud
          dus thuiswonend
          kun jij de ara meenemen als je op jezelf gaat wonen ??
          Met 15 jaar, of niet opjezelf wonend kun je beter geen ara nemen

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door PyrrhuraFriesland Bekijk Berichten
            Hallo Christiaan,

            ga eens goed nadenken.......
            je bent nog maar 15 jaar oud
            dus thuiswonend
            kun jij de ara meenemen als je op jezelf gaat wonen ??
            Met 15 jaar, of niet opjezelf wonend kun je beter geen ara nemen
            opperste motivatie!

            je weet zijn thuis situatie niet eens man wees blij dat hij wil inlezen voor een ara.

            ik zeg ga lekker je gang en maak je droom waar als het kan. Luister maar niet naar de mensen die je alleen maar ontmoedigen.

            weet wat een ara nodig heb en wat voor kosten er aan vast zitten. Succes met inleren over ara's
            Denzo Chica

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Xcodd Bekijk Berichten
              opperste motivatie!

              je weet zijn thuis situatie niet eens man wees blij dat hij wil inlezen voor een ara.

              ik zeg ga lekker je gang en maak je droom waar als het kan. Luister maar niet naar de mensen die je alleen maar ontmoedigen.

              weet wat een ara nodig heb en wat voor kosten er aan vast zitten. Succes met inleren over ara's


              Ik blijf bij mijn mening dat je wel heel goed moet nadenken voordat je een ara aanschaft
              Een ara aanschaffen omdat het prachtdieren lijken .... ?????
              Chrisvis schrijft zelf .....

              Oorspronkelijk geplaatst door Chrisvis Bekijk Berichten
              Ik ben op dit forum om ervaringen op te doen over ara's en om uit te zoeken of een ara wel iets voor mij is.
              Ik zie vaak dat mensen niet nadenken over de gevolgen van het kopen van een ara, en die fout wil ik niet maken.
              Ik heb al veel over de Groenvleugelara gelezen en tot nu toe lijkt het wel wat voor mij.
              Mijn schrijven op zijn tekst sluit daar volledig op aan !!!!

              Comment


              • #8
                elke ara soort heeft zijn eigen karakter trekken,let daar ook op
                je kan makkelijk een ara aanschaffen als je nog thuis woont,maar vergeet niet als je op ten duur op jezelf zou gaan dat hij deze situatie gewend is en dat dat misschien aanpassings problemen zou kunnen geven
                leer hem dus ook meteen zichzelf goed te kunnen vermaken,dat kan een hoop schelen

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door PyrrhuraFriesland Bekijk Berichten
                  Hallo Christiaan,

                  ga eens goed nadenken.......
                  je bent nog maar 15 jaar oud
                  dus thuiswonend
                  kun jij de ara meenemen als je op jezelf gaat wonen ??
                  Met 15 jaar, of niet opjezelf wonend kun je beter geen ara nemen
                  Ben je haar vader misschien? Haar ouders zullen wel uitmaken of ze een Ara mag of niet.
                  Onze kinderen mogen gerust een hond ofzo, zolang het maar een dier is dat wij ook leuk vinden en waar wij ook de zorg voor willen dragen moest dat nodig zijn. Moest het dier dan niet mee kunnen als ze op kot gaan of het huis uit gaan dan is dat voor ons geen probleem en mag het dier gewoon hier blijven.

                  Comment


                  • #10
                    Ik snap alle reacties,

                    Ik zit op dit moment in het 3e jaar van TL (TL duurt 4 jaar, dus bijna afgelopen )
                    En na deze school ga ik de opleiding Applicatieontwikkelaar (MBO niveau 4) doen, en waarschijnlijk doorleren voor HBO.
                    Kortom, ik weet wel wat ik wil, en ik blijf waarschijnlijk gewoon nog een tijdje thuis wonen.
                    Tussen mijn ouders en mij zit het wel snor, en die supporten mij ook.
                    Over een ara hebben hun nog niet nagedacht maar daar is ook nog alle tijd voor.

                    Maar even een vraagje, kan een ara verhuizen na laten we zeggen 6 jaar?
                    Ik ben bereid om er heel veel tijd in te steken, want ik vind het fascinerende dieren.

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door Chrisvis Bekijk Berichten
                      Maar even een vraagje, kan een ara verhuizen na laten we zeggen 6 jaar?
                      Ik ben bereid om er heel veel tijd in te steken, want ik vind het fascinerende dieren.
                      Ja hoor, dat kan perfect.

                      Comment


                      • #12
                        Christiaan, ik vind het heel goed dat je hier informatie en reacties vraagt. Een ara is niet de gemakkelijkste vogel. Hij is groot en vraagt veel ruimte, aandacht, opvoeding en zoveel meer.

                        Vraag ara eigenaren om te mogen bezoeken, kijken en te horen hoe hun leven en behoeften zijn.

                        Voorbereiden is ook naar de toekomst kijken en je te laten informeren. Ik denk dat als je het echt wilt en je ouders ondersteunen je, het gaat lukken. Ben heel benieuwd of en wanneer jij je ara gaat kopen en hoor graag van je als het zover is.

                        Neem eens contact op met Jan van Arkel, hij kweekt ara's en kan je heel veel informatie geven. Echt een goede kweker, met het hart voor ara's op de juiste plek.

                        heel veel succes en groetjes
                        Ria

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door LinnekeOdin Bekijk Berichten
                          Ja hoor, dat kan perfect.
                          Ah da's mooi
                          Ik heb al aardig wat research gedaan, en waarschijnlijk is een blauwgele ara toch iets meer voor mij.

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door riab Bekijk Berichten
                            Christiaan, ik vind het heel goed dat je hier informatie en reacties vraagt. Een ara is niet de gemakkelijkste vogel. Hij is groot en vraagt veel ruimte, aandacht, opvoeding en zoveel meer.

                            Vraag ara eigenaren om te mogen bezoeken, kijken en te horen hoe hun leven en behoeften zijn.

                            Voorbereiden is ook naar de toekomst kijken en je te laten informeren. Ik denk dat als je het echt wilt en je ouders ondersteunen je, het gaat lukken. Ben heel benieuwd of en wanneer jij je ara gaat kopen en hoor graag van je als het zover is.

                            Neem eens contact op met Jan van Arkel, hij kweekt ara's en kan je heel veel informatie geven. Echt een goede kweker, met het hart voor ara's op de juiste plek.

                            heel veel succes en groetjes
                            Ria
                            Bedankt voor de tip.
                            Ik zou heel graag een eigenaar van een ara bezoeken, maar dan stuit ik al direct op het probleem.
                            Ik ken niemand met een ara, mijn ouders kennen ook niemand.
                            Ik weet vrijwel zeker dat het van mijn ouders mag, want ze weten dat ik er goed voor zorg.
                            Op dit moment ben ik nog een beetje aan het kijken naar goede fokkers, de prijzen liggen volgensmij rond de 1000 euro.
                            Opzich vind ik een ara best wel goedkoop (tenminste als je kijkt naar hoe oud ze worden en hoeveel je betaald)
                            Heeft Jan van Arkel ook een account op dit forum?

                            Comment


                            • #15
                              Hoi Christian, volgens mij wel. Anders even via Google.

                              Comment

                              Ads onder in topics

                              Collapse

                              Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

                              Working...
                              X