Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Even voorstellen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Even voorstellen

Hallo allemaal,

Ik ben Yvonne (23 jaar) en samen met mijn vriend Andy hebben wij op 6 januari 2006 onze grijze roodstaart Tico gekocht. Tico was toen ongeveer 12 weken oud dus we hebben hem/haar vanaf het begin. Andy en ik woonden al een tijdje samen en wilden allebei eigenlijk wel een huisdier, Andy had zelf al een Timney gehad en ik had van jongs af aan altijd al een papegaai willen hebben. na veel te hebben gelezen over papegaaien was onze keuze gevallen op de grijze roodstaart. en ja... toen we Tico in de winkel zagen waren we allebei verkocht... het praten lukt Tico ook heel goed.. na een halve week bij ons probeerde hij/zij zijn/haar naam al te zeggen en sindsdien praat Tico de oren van onze hoofd... nog steeds leert Tico iedere week nieuwe woorden en zinnen... Tico kon na nog geen half jaar al ongeveer 50 woorden en zinnen, nu staat de teller al op minimaal 100... ondanks dat we het praten niet bewust leren.. we zeggen gewoon alles wat we gaan doen tegen Tico...
    Verder is Tico alleen gekortwiekt toen we hem/haar gekocht hadden, alle veren zijn inmiddels weer aangegroeid en Tico kan dus al een hele tijd lekker rondvliegen. We hebben besloten om dat zo te houden omdat Tico dan zelf kan bepalen of hij/zij bij ons komt zitten of toch liever op de kooi blijft zitten, en dit bevalt ons goed dus dit houden we ook zo. Andy en ik werken allebei full-time maar ondanks dat krijgt Tico toch genoeg aandacht... na het eten gaat de kooi open en gaat hij/zij mee douchen daarna wil Tico altijd lekker geknuffeld en gekust worden en tot de tijd dat Tico gaat slapen is hij/zij uit de kooi.. en uiteraard is de kooi in het weekend als we thuis zijn ook overdag open... en als we niet thuis zijn heeft Tico een grote kooi met genoeg speeltjes die iedere week afgewisseld worden! dus aandacht genoeg zou ik zeggen.

Nou dit was het even voor dit moment!

Groeten en tot ziens op het forum!

Yvonne

Oorspronkelijk geplaatst door Yvon en Tico Bekijk Berichten
    Hallo allemaal,

Ik ben Yvonne (23 jaar) en samen met mijn vriend Andy hebben wij op 6 januari 2006 onze grijze roodstaart Tico gekocht. Tico was toen ongeveer 12 weken oud dus we hebben hem/haar vanaf het begin. Andy en ik woonden al een tijdje samen en wilden allebei eigenlijk wel een huisdier, Andy had zelf al een Timney gehad en ik had van jongs af aan altijd al een papegaai willen hebben. na veel te hebben gelezen over papegaaien was onze keuze gevallen op de grijze roodstaart. en ja... toen we Tico in de winkel zagen waren we allebei verkocht... het praten lukt Tico ook heel goed.. na een halve week bij ons probeerde hij/zij zijn/haar naam al te zeggen en sindsdien praat Tico de oren van onze hoofd... nog steeds leert Tico iedere week nieuwe woorden en zinnen... Tico kon na nog geen half jaar al ongeveer 50 woorden en zinnen, nu staat de teller al op minimaal 100... ondanks dat we het praten niet bewust leren.. we zeggen gewoon alles wat we gaan doen tegen Tico...
    Verder is Tico alleen gekortwiekt toen we hem/haar gekocht hadden, alle veren zijn inmiddels weer aangegroeid en Tico kan dus al een hele tijd lekker rondvliegen. We hebben besloten om dat zo te houden omdat Tico dan zelf kan bepalen of hij/zij bij ons komt zitten of toch liever op de kooi blijft zitten, en dit bevalt ons goed dus dit houden we ook zo. Andy en ik werken allebei full-time maar ondanks dat krijgt Tico toch genoeg aandacht... na het eten gaat de kooi open en gaat hij/zij mee douchen daarna wil Tico altijd lekker geknuffeld en gekust worden en tot de tijd dat Tico gaat slapen is hij/zij uit de kooi.. en uiteraard is de kooi in het weekend als we thuis zijn ook overdag open... en als we niet thuis zijn heeft Tico een grote kooi met genoeg speeltjes die iedere week afgewisseld worden! dus aandacht genoeg zou ik zeggen.

Nou dit was het even voor dit moment!

Groeten en tot ziens op het forum!

Yvonne
    Hallo Yvonne,

Welkom hier op het forum.
    Zoals in je verhaal te lezen valt heeft jullie Tico het denk ik wel prima naar zijn zin.
    Bovendien is het een snelle papegaai, komt werkelijk zelden voor dat ze op zo'n jonge leeftijd al zoveel woorden spreken.
    Prachtig hoor.
    Jullie besluit om Tico te laten vliegen lijkt ook mooi, alleen pas s.v.p. goed op!!!
    Je wilt niet weten hoe vaak er ongelukjes met vliegende papegaaien gebeuren. Ook de zomerdag is vrij risicorijk, vaak blijft er een raam of een deur open staan... de vogel schrikt... vliegt erdoor naar buiten en weg is die.
    De kans dat dan de vogel weer terugkomt ligt hooguit op 2%.

Heel veel succes en ik hoop hier meer over de ontwikkeling van Tico te lezen.

Groet, Frans
    fkbmac www.koppiekrauw.com

Comment

Dankje!

We kijken zeker uit voor open ramen... Als Tico uit de kooi is doen we ook absoluut geen ramen open.. we zijn als de dood dat ie wegvliegt en dat we Tico nooit meer zien! We hebben vaak genoeg verhalen gelezen/gehoord dat we daar in ieder geval heel erg voorzichtig mee zijn! Vooral in de zomerdag (wat je al zei) kijken we extra uit! iedere keer als we de kooi open zetten checken we in ieder geval of elke raam en deur goed dicht zit!

Leuk trouwens om al jullie verhalen te lezen!

Groeten Yvonne

Comment

Hoi Yvonne, in het verhaal over jullie grijze roodstaart herkennen we veel. In dit forum staat onder jou bericht even voorstellen..Manus, onze papegaai. In een ander forum gedrag grijze roodstaart hadden we gereageerd bij een bericht "wanneer begint papegaai woordjes te leren". We schreven net als jij over Tico dat onze Manus bij ons kwam toen ie 12 weken was en ruim een week later zijn eerste woordje duidelijk zei.

Oorspronkelijk geplaatst door manus querido Bekijk bericht
        hallo, onze papegaai kwam met 12 weken oud bij ons en binnen 2 weken zij hij kiekeboe. Sindsdien is het hek van de dam. Hij is nu bijna een jaar en praat aan een stuk door, de hele dag, dus je kan wel stellen dat hij praatziek is. Begint 's ochtends als we wakker zijn en stopt niet eerder dan wanneer we naar bed gaan. Heb eerder 2 grijze roodstaartpapegaaien gehad, eentje gedurende 25 jaar, en die kon ook echt heel goed praten, maar heb dit nog nooit meegemaakt.
        Wie herkent dit? Mensen maken zich druk om een niet pratende papegaai en natuurlijk is het leuk als je papegaai woordjes gaat zeggen, maar onze praat wel heeeel veeel! We zitten nooit voor de kooi of tegenover hem om de woordjes te leren. Hij pakt gewoon vanzelf alles op.

Daarop kregen we o.a. deze reaktie van Frans:
        Hallo Manus,
        Vergis je je niet toevallig en heb je het over je vriendin????
        Groet, Frans

NOU YVONNE, HEEL LEUK DAT JIJ HEBT LATEN WETEN DAT ER MEER VAN DIE BIJDEHANDTE PAPEGAAIEN BESTAAN, die veel vroeger dan 6 maanden beginnen met praten. Groetjes Geer en Greetje
        Last edited by ; 12-06-08, 21:20.

Comment

Ads onder in topics

Collapse

Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

Working...
        X