Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Even voorstellen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Even voorstellen

Hallo,
    Ik ben Nancy en deel mijn leven op dit moment met man en 3 katten en 2 grasparkieten.
    De grasjes zijn los van 9 tot 11uur 's morgens en dan komen de katten om een uur of 13 eens uit hun bedje vallen

Nu zit er een zielige bonte boer van ongeveer 5jaar oud, bij iemand die hem kwijt wil.
    Hij mag degene waar hij zit duidelijk niet en haalt uit (naar mij niet, ik mag kroelen en hij probeert als ik hem door de tralie kroel op mijn hand te zitten).
    Op een of andere manier hebben wij een klik en als ik op visite kom wordt hij helemaal happy.
    Hij mag/kan daar ook nooit de kooi uit.
    Dus speelde mijn Martin Gaus gevoel mij parten en ik zei spontaan nou dan neem ik hem wel.
    Thuis gekomen was ik toch een beetje geschrokken van mijn uitspraak want ik weet niet veel over deze soort.
    Behalve dat het heel anders is dan een grasje. Dus nu ben ik voor hij komt overal maar informatie aan het zoeken.
    Want als ik hem een nieuwe kans wil bieden moet ik het natuurlijk wel goed aanpakken.
    Ik hoop hier dus veel te kunnen leren.

hoi Nenno, een bont boertje ofwel senegal papegaai is best wel een makkelijke vogel. Ik heb nu voor 1 week 2 loge's en voordien had ik ze nog nooit in het echt gezien.

Heb zelf 2 grijsjes.

Waar ik sowieso eerst zou doen is, hoe is het met hun gezondheid. en je grasjes.
    Zijn jouw grasjes getest op de 4 ergste ziektes? grasjes zijn vaak drager van PBFD en kunnen de nieuwkomer besmetten. Laat je eerst daar eens goed over informeren door kwekers. Op internet staat ook heel veel. Hier op het forum ook bij Pape-pedia op de balk boven aan.

Ik vind het schatjes die wel een giga troep maken.
    Heel veel leesplezier en ben benieuwd wat het gaat worden

groetjes Ria

Comment

ik zou zeggen bouw een leuk speel plaatsje met klim boompje oid
      geef hem genoeg te spelen en te slopen,het zijn wel knagers
      mocht het nu niet zo goed gaan samen met de grasjes zou je altijd nog kunnnen wieken zodat hij daar niet achter aan kan en zij sneller zijn

Comment

Haai,

Bedankt voor de reacties.
        Riab: Wat goed, daar had ik nog niet aan gedacht! Mijn grasjes zijn gezond verklaard door een DA, nadat ik de 2de erbij kreeg, ontlasting is toen getest op van alles, weet alleen niet meer precies waarop.
        Ze zitten binnen, dus denk niet dat daar veel aan veranderd is. Maar hoe het met deze bonte boer gesteld is, geen idee! Hij is in korte tijd al 3 keer verhuisd, de ziel. 2x woning zonder andere vogels, maar nu zit hij in woning met naast hem een papegaai in een kooi en aan de andere kant 2 agaporissen, verder hangt er ook nog een kanarie. Moet ze misschien allemaal maar even laten testen voor ik ze bij elkaar zet.

Milaja: mijn idee was om 's morgens eerst de grasjes er uit te laten tot 11 uur zoals ze gewend zijn en daarna de BB tot een uur of 13 wanneer mijn katten uit bed komen en om eten gaan zeuren. Misschien dat dat dan nog aangepast wordt, maar dacht 2 uur per dag eruit is beter dan helemaal nooit.

Comment

ze kunnen een kat meestal wel de baas hoor,mijn kat is als de dood voor de bbtjes,een keer gebeten en ze lopen een blokje om vaak,of je zou echte jagers moeten hebben

Comment

1 slome kat, kijkt nooit naar de grasjes,
            1tje waarbij 1 van de grasjes hem roept "Ari kom!" en dan gezellig op Ari zijn nagels knabbelt als hij zijn pootje tegen de kooi houdt. Ze vinden elkaar erg leuk!
            En ook helaas 1 die ik moet weghalen uit de kamer als ik eruit loop, omdat ze niet te vertrouwen is. Zij is ook als zwerver bij ons binnen komen vallen en nooit meer weggegaan, dus denk dat het jagen erin zit.

Comment

wacht maar tot ze een keer gebeten is,meestal laten ze ze dan wel met rust
              maar wel goed dat je weet hoe het karakter van je katten is en je er rekening mee houdt

Comment

testen op pbfd,polyoma,chlamidea,kds

Dit is heel wat anders dan ontlasting onderzoeken
                Gendika lab doet dit en bloedmonster opsturen naar Dr. G. Dorresteijn in Veldhoven. Dit bloed af laten nemen bij een Vogelarts.

Je wilt echt niet dat je gaaien hier mee in aanraking komen. Dus bedenk je nog maar een keer voordat je een boertje in huis haalt, of een andere gaai

[QUOTE=Nenno;370009]Haai,
                Mijn grasjes zijn gezond verklaard door een DA, nadat ik de 2de erbij kreeg, ontlasting is toen getest op van alles, weet alleen niet meer precies waarop. ]

Comment

Oke,dank je! Ik schrijf het meteen op.

Verstuurd vanaf mijn SM-N910F met Tapatalk

Comment

[QUOTE=Nenno;370009]
                    Maar hoe het met deze bonte boer gesteld is, geen idee! Hij is in korte tijd al 3 keer verhuisd, de ziel. 2x woning zonder andere vogels, maar nu zit hij in woning met naast hem een papegaai in een kooi en aan de andere kant 2 agaporissen, verder hangt er ook nog een kanarie. Moet ze misschien allemaal maar even laten testen voor ik ze bij elkaar zet"

Bovenstaande vind ik ook verontrustend en denk dat je niet alle vogels daar kunt redden

Een papegaai hoort zoveel mogelijk vrij te zijn, daarmee bedoel ik de hele dag uit de kooi en snachts erin. Zonlicht en frisse buitenlucht.
                    .

Die persoon is mi niet geschikt voor papegaaien, maar dit kan moment opname van jou zijn. Ik ken de werkelijke situatie niet.
                    Je kunt ook terplekke hulp bieden als je hier tijd voor hebt en met het bonte boertje werken.
                    Je zou ook kennis over kunnen dragen zonder belerend te zijn.
                    Deze methode zou natuurlijk ook voor alle andere vogels voordeel geven en die kunnen er dus ook profijt van hebben.
                    Maar in huis halen? Ongetest, zou ik niet doen. je grasjes moet je dan ook testen.

Groetjes Ria

Comment

Hallo!

Naast bovenstaande wijze raad kan ik alleen maar zeggen, geniet ervan!

het is een totaal ander slag vogel dan parkieten en kanaries, veel intelligenter, en ik ben van mening dat je dan ook je omgang daarop aan moet passen.

Ik heb zelf sinds Mei twee bonte boertjes versleten, de eerste had heimwee en is terug naar zijn vorige eigenaar (ja, zulke intelligente diertjes zijn het dus) en ik heb sinds 19 juli een jonkie. We vermoeden nu dat hij een zij is, maar verder is het een geweldig maatje. En dat is dan ook mijn advies, bekijk haar als een maatje, en niet als een "gewone vogel" schaf een goed boek aan (ISBN 9058411346 van E. Uittenbogaard) en je bent al een eind op weg laat je in de dierenwinkel goed adviseren over pellets, en geef je vogel verder veel groenten, fruit, en aandacht, een papegaai verslint enorm veel aandacht! De mijne zit nu eigenlijk de hele dag op mijn schouder als ik thuis ben, en als ik op visite ga dan stapt ze graag bij anderen op. Zorg dat hij voldoende slaap krijgt (dit wist ik tot voor kort ook niet!) sommige Senegaltjes houden ook erg van badderen, naast dat dit goed is voor het verenpak kan de mijne er ook zichtbaar van genieten

als je een tuin hebt kun je wellicht ook onderzoek doen naar eetbare onkruid, is makkelijk, goedkoop, en heel gezond voor je vogels

Comment

Riab: Het is een moeilijke situatie. Met hem daar werken is geen optie. Met nog 9 katten en 3 honden is het geen doen.
                        Let wel: alle beesten zijn goed verzorgd en sociaal. Het huis is spik en span. Maar de vogels kunnen niet uit hun kooi.
                        De papegaai die er zit is al super oud. Komt uit een erfenis en zit ook al super lang daar. Mag niet weg. De BB is nieuw.
                        Ik ga naar een oplossing ga zoeken.
                        Hij moet daar weg, 5 is erg jong voor levenslang in een kooitje.

Lincee: Het boek ga ik meteen ff opzoeken, goede tip. Wat sneu dat de eerste heimwee had naar de eigenaar. Fijn dat je nu een goede band heb met deze.
                        Dat je een bijzondere band met zo'n beessie krijgt geloof ik graag. Daar kijk ik ook naar uit. Het is op dit moment zo dat mij voornamelijk over dit BBtje gaat.
                        Als dit niet door kan gaan denk ik niet dat ik een jonkie te neem of zo.
                        Het gaat mij er om de situatie waarin deze zit te verbeteren. Ik hoop dat ik iets voor hem kan doen.
                        Op wat voor manier dan ook. En mocht hij door ziektes of wat dan ook niet hier kan komen dan ga ik proberen een andere oplossing voor hem te bedenken.

Comment

Ik denk dat, als je dat echt wil, je een manier kan vinden om het leven van je BB vriendje beter te maken!

ik liep ook tegen het probleem aan dat er te weinig, of te verschillende info te vinden was over bonte boertjes, daarom heb ik senegalpapegaai.nl geregistreert, en ik ga proberen daar een online wikipedia voor BB's van te maken

Comment

Ads onder in topics

Collapse

Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

Working...
                          X