hello,ik ben mjke en heb een 3 maanden geleden een grijze roodstaart gekocht,heb in het verleden al een amazone gehad en ook eens een grijze roodstaart,maar wat ik nu meemaak weet ik niet,hij is zo kwaad op mij wilt altijd bijten en eigenaardig ik kan hem met niks belonen want hij wilt niks eten dan zonnepitten,geen stukje fruit geen nootje geen stokje om op te kauwen geen stukje brood echt zielig ,weet nu wel dat hij 43 jaar is ,maar dat geeft niets want verder is hij heel rustig doet ons al goed na in praten en ook mag hij uit zijn kooi en wat dan vreemd is komt hij soms op mijn schouders op kop gevlogen,weet niet waarom want als hij op grond zit wilt hij niet opstappen en met mijn blote handen gaat ook niet ,moet een doek op zijn rug leggen en zo oppakken,kan ik daar nog iets aan verhelpen
X
-
bijt hij je als je hem probeert te laten opstappen ?
ik heb een angstig grijsje,en als die op de grond terecht komt per ongeluk dan doe ik mijn handen in mijn trui en sluit hem als het ware in met mijn beide armen zodat hij geen keus heeft en op moet stappen,daarna gromt hij wat maar zit dan wel op mijn arm,dan kan ik hem even op mijn knie zetten of terug op de kooi
in het begin beet hij ook altijd erg hard maar dat is een heel stuk minder
-
hoi Mjke, Je zit met een lastig probleem voor jou dan. Ik zit op een afstand en beoordeel dan anders als jij.
Op de eerste plaats ga je grijsje niet met een handdoek vangen, dit geeft niet zulke prettige gevolgen.
Hij/zij wordt angstig van jou en de handdoek.
Een handdoek mag je pas gebruiken als ze jou helemaal vertrouwd. Dat is het nu niet.
De tweede plaats, zorg voor vertrouwen, dit heb je niet zomaar, steek veel tijd in je vogel om met hem te praten zonder dat hj/zij zich bedreigd voelt door je handen of ogen. Kijk hem dus niet aan. Ga schuin naast hem zitten, hartop de krant lezen of zo, kijk niet direct naar hem. Zo ontdekt ie dat je hem helemaal niets doet. Pas als ie nieuwsgierig wordt naar je, kun je de volgende stap nemen. Ga niet te snel.
Ik adviseer je om een cursus te gaan doen.
op 17 januari 2016 is er weer en cursus http://www.demodernepapegaai.nl/51/0...derne-papegaai.
Hij is nu 45 en kan nog vele jaren een blije en gelukkige papegaai worden, ga er voor. En heel veel sukses.
groetjes Ria
Comment
Comment