Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eddy

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Eddy

Hoi allemaal! Even mezelf voorstellen. Ik ben Eddy, een grijze roodstaart van 27 jaar en ben sinds 3 weken bij mijn nieuwe baasje omdat mijn oude baas zo ziek is, dat hij niet meer voor me kan zorgen.
    Ik heb het uitstekend naar mijn zin bij mijn baasje, ik fluit, klets en roep de hele dag door.
    Het enige niet zo leuke vindt mijn baasje, dat ik tegen haar vriendin wel heel lief ben en me laat aaien maar zodra mijn baasje me probeert te benaderen, bijt ik en niet te weinig ook
    Gelukkig heeft mijn baasje heel veel geduld en aangezien ik al vriendschap met haar hond heb gesloten, zal ik ook wel aan mijn baasje gaan wennen.

Groetjes van Eddy

Welkom. Wil zeggen welkom eddy, maar de gene die dit schrijft is niet eddy. Als ik het goed begrijp is eddy wel lief tegen je vriendin, maar jou zelf niet. Uit jouw verhaal maak ik ook op dat jij ook van het vrouwlijke geslacht bent, klopt dit? Wel raar dan, papegaaien hebbben vaker een voorkeur in sexse, maar als jullie allebij vrouw zijn is dat niet ter sprake..

Comment

Hallo Joog

Klopt, ik ben van het vrouwelijke geslacht! Mijn naam is Jeanne.
      Inderdaad een vreemde reactie omdat mijn vriendin wel alles met hem kan doen. Misschien komt het doordat zij een hele zachte stem heeft en ik een diepere! Geen idee wat de oorzaak is. Hij vraagt zelf koppie krauw, maar je moet constant opletten want hij laat het in eerste instantie toe en haalt in een keer uit. Als ik zijn kooi openmaak om er wat gierst of zo in te hangen, komt hij als een dolle op de hand af en haalt uit!
      Niettemin vind ik hem toch heel lief hoor

Comment

welkom
        het komt vaker voor dat een gaai een voorkeur voor iemand heeft
        ze zeggen vaak dat dat geslachtsgebonden is,dat is lang niet altijd waar maar gewoon voor een persoon
        hij zal jou wss nooit echt heel leuk gaan vinden maar als je daar mee kan leven kan je er toch plezier aan beleven toch
        hij is ook nog niet volledig gewend en vertrouwd in zijn nieuwe huis,wie weet hoe het nog gaat lopen en dat hij minder fel wordt naar jou

Comment

Hoi Milaja

Met het feit dat hij mij ws nooit echt leuk zal vinden had ik al rekening gehouden. En inderdaad, ik heb er toch veel plezier van. Hij kletst me de oren van de kop en ik sta er versteld van dat hij/zij in zo'n korte tijd al zoveel woorden en zinnetjes oppikt en imiteert.
          Het zal vast wel iets beter worden in de loop van de tijd en anders krijgt hij toch een fijn leven bij me ook al worden we nooit de allerbeste maatjes als het om contact gaat.

Bedankt voor je reactie

Comment

erik

Oorspronkelijk geplaatst door Eddy2016 Bekijk Berichten
            Klopt, ik ben van het vrouwelijke geslacht! Mijn naam is Jeanne.
            Inderdaad een vreemde reactie omdat mijn vriendin wel alles met hem kan doen. Misschien komt het doordat zij een hele zachte stem heeft en ik een diepere! Geen idee wat de oorzaak is. Hij vraagt zelf koppie krauw, maar je moet constant opletten want hij laat het in eerste instantie toe en haalt in een keer uit. Als ik zijn kooi openmaak om er wat gierst of zo in te hangen, komt hij als een dolle op de hand af en haalt uit!
            Niettemin vind ik hem toch heel lief hoor

Jeanne,

je (moet/probeer) zo te werken dat Eddy geen kans of poging kan doen om jou te happen..........(want dan trek je weg met je hand, denk ik)en dat is resultaat voor Eddy. (positieve of negatieve aandacht is gelijk voor een papegaai)

je kan ook trosgierst in zijn kooi doen als hij op zijn boom zit.....of niet in zijn kooi zit. (gewoon niet de kans geven)

en als je op zijn koppetje krauwt.......kun je je hand ook wat in je mouw steken(van je trui) en je hand zo zetten dat die je vingers niet kan pakken en in je trui pakt..........gewoon in de trui laten pakken en er nonchalant tegen praten (bv wat doe je nou) dus geen resultaat

of een vuist van je hand maken en met je knokkels naar hem toe (want daar kan Eddy niet in bijten) en je vingers wel.

succes

erik

Comment

hoi Erik

Ik neem alle adviezen ter harte en probeer telkens een stapje verder te gaan met hem/haar.
              Dank je voor je reactie!

Jeanne

Comment

Ads onder in topics

Collapse

Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

Working...
              X