Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hoi!

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Hoi!

Aangenaam, wij zijn Pien (25j) en Poppie (2j)!
    Ik ben als klein meisje opgegroeid met een geelvoorhoofdamazone in huis, en merkte dat ik het toch wel erg miste om zo'n uniek wezentje in huis te hebben. Dus!
    Heb ik Poppie ruim een jaar geleden bij Dennis gekocht in Den Ilp, en ben helemaal wijs met mijn kleine stuiterbal.
    Poppie vindt het heerlijk om samen te douchen, alles te slopen, praten met de koolmezen en groenlingen in de tuin, mensen op tv uitlachen, de kat plagen en 's avonds lekker samen onder een dekentje liggen.
    Ik heb mij aangemeld omdat Poppie de laatste tijd wel erg vaak schreeuwt, en ik wel wat hulp kan gebruiken om er achter te komen wat hij me nu eigenlijk probeert te vertellen.
    Foto voor de cute
    Click image for larger version

Name:	IMAG0797_1.jpg
Views:	1
Size:	34,3 KB
ID:	225233

Hoi, leuk een zonnetje

Jammer dat je je niet eerst hebt ingelezen voor je naar "Dennis" bent gegaan.
    Ik hoop voor je dat je lang van je poppie mag genieten.

Zonnetjes kunnen behoorlijker schreeuwers zijn soms.
    Probeer in eerste instantie het te negeren, dus ook niet kijken naar haar.
    zodra ze stil is beloon je haar, met je stem, of wat lekkers, of ga je wat leuks
    met haar doen.
    Ky Mani & Makena Sundae & Vlinder Pei & Ginger Casper & Levy Remy & Cyrah Tinka Jazz

Ken je papegaai

sigpic

Comment

poppie heeft de perfecte leeftijd om broedrijp te raken
      dus kan zeker zijn dat de hormonen nu gaan meespelen en daardoor ook wat ander gedrag vertoont kan worden

Comment

Bedankt voor de reacties!

Ik heb mij zeker ingelezen voor ik heb besloten om Poppie mee naar huis te nemen, en Dennis heeft mij van te voren ook gewaarschuwd voor het lawaai (waarvoor kudos).
        Het is voor mij geen probleem dat Poppie lawaai maakt, al moet ik wel zeggen dat ik mijn verwachtingen aan heb moeten passen qua geluid. Er is helaas zoveel misleidende en tegenstijdige informatie te vinden op internet van mensen en bedrijven die allemaal claimen een expert te zijn, waardoor ik uiteindelijk echt niet meer weet wie ik moet geloven. In eerste instantie heb ik mij laten overtuigen dat je het schreeuwen volledig af zou kunnen leren, exact dmv de tips die Antonia me gaf (dat en geduld!). Deze pas ik ook altijd toe, maar ben er inmiddels achter dat het niet allemaal zo simpel is. Mijn partner wil bijvoorbeeld in een chagrijnige bui nog wel eens "Sshhht!" er uit flappen, of vuile blikken werpen, wat natuurlijk absoluut niet 'opvoedkundig helpend' is. Wel woon ik maar tijdelijk bij mijn partner, ik ben op zoek naar een andere woning, dus zal hij zich uiteindelijk niet meer met de opvoeding hoeven bemoeien zogezegd. En bij elk vogeltje zit natuurlijk een eigen karakter. Met of zonder schreeuwen, ik houd even lief van mijn zonnestraaltje hoor!

Waar in mijn post op doelde (heb het ook niet bepaald duidelijk uitgelegd...) is dat normaal als Poppie schreeuwt en ik het schreeuwen negeer, Poppie het binnen 10 minuten toch echt wel heeft opgegeven. De laatste 3-4 weken ongeveer kan Poppie het meer dan een half uur lang volhouden, en gaat het schreeuwen soms de hele dag door, wat normaal toch eigenlijk voornamelijk 's ochtends en aan het eind van de middag voorkwam. Ook komt het nu soms voor dat Poppie schreeuwt terwijl hij bij iemand op de schouder zit, en dat is echt nieuw gedrag, waar ik ook niet blij mee ben (pieptoon in mijn oor, oei!).
        Ik heb er inderdaad nog niet bij stilgestaan dat Poppie nu inderdaad de goede leeftijd heeft om broedrijp te worden! Dit is zeker een opluchting. Poppie is inderdaad ook wat bijteriger, maar niks radicaals gelukkig. Zou ik nog ergens extra rekening mee kunnen houden voor Poppie in deze periode?
        Nogmaals bedankt voor de info jullie beiden.

Comment

ik denk dat je het al goed deed
          en dat je het moet afwachten dat het weer even overwaait met die hormonen,het is nu voor vele de tijd om broeds te worden
          heeftie ook een speciaal slaap plekje waar die lekker kan wegkruipen ?
          het kan zelfs zo worden dat als ze echt goed broeds wordt ze vaker in de kooi wil of er niet uit en liever een nestje bouwt
          is echt allemaal afwachten en de gang laten gaan

Comment

Bedankt, toevallig heb ik een paar dagen terug een hangmatje gemaakt, dat is inderdaad een succes want Poppie ligt daar nu elke avond in te slapen. Timing Ik zal nog wat kokosvezel ofzo erbij halen waar die mee bezig kan!

Comment

ja dat vinden ze echt fijn
              in de natuur slapen ze ook in hun nest zeg maar
              wat de mijne ook altijd fijn vond was onder mijn trui slapen,en dan op de rug

Comment

Wat een leuk beestje, welkom! En ik denk dat Antonia meer doelde op het inlezen over Dennis en zijn bedrijf zelf in plaats van het inlezen over je vogel (ook altijd goed natuurlijk!). De ervaringen bij Dennis zijn doorgaans niet erg positief en dat is zacht uitgedrukt. Misschien doe je er goed aan om Poppie voor de zekerheid nog eens te laten testen op de bekende ziektes?
                Kiwi & Pip Nappie & Loki
                ~ Rip Pluk ~

Comment

Haha ja! Poppie kruipt ook altijd in mijn trui, super schattig
                  Oh zo had ik het inderdaad niet begrepen. Ik kwam nu net ook een zeer verontrustend artikel tegen over mensen die door dat bedrijf zijn opgelicht, ik word er gewoon naar van.
                  Ik heb daar ter plekke (natuurlijk) Poppie goed bekeken of alles er gezond uit zag en naar gedrag gekeken, en Dennis heeft mij verteld dat Poppie gestest is op alle "populaire" ziektes, maar heb hier geen bewijs van gezien (geen uitslagen van tests ofzo).
                  Zou ik deze informatie bij hem kunnen opvragen?
                  Ik las ook dat er iemand een gaaitje kocht van zogenaamd 1,5 jaar oud en dat er op de pootring stond dat deze vogel al 20 jaar was
                  Ik heb een jaar geleden wel op google gezocht naar de tekst op zijn pootring, maar snapte er niks van. Ik nu weer op google, en snap er nog niks van Ik wil nu wel graag het hoe en wat weten, stel dat Poppie al ouder is (en dus niet broedrijp meer kan worden) zou er dus iets anders aan de hand kunnen zijn.
                  Is er iemand met verstand van vogelringen die mij wilt helpen de ring te ontcijferen?

Het gaat om een groene metalen (vaste) ring, met inscriptie: A051 48 FOP-P14
                  Click image for larger version

Name:	IMAG0816.jpg
Views:	1
Size:	33,5 KB
ID:	217152

Als Dennis mij geen bewijs kan geven dat Poppie getest is, gaan we zeker een bezoekje brengen aan het dierenziekenhuis in Drachten. Hopelijk valt het allemaal mee. Zal alvast mailen voor een offerte, dat kan nooit kwaad.
                  Ik vind het wel een beetje een schok hoor, want ik had juist zo'n goede indruk. Mensen zijn soms niet zoals ze zich voordoen helaas...

Comment

Hoi,

Bij deze organisatie besteld mijn oom de voetringen voor zijn Amazone papegaaien.

Maraki

http://www.aviornis.be/ringendienst/
                    sigpicEerbied en respect voor al het leven

Comment

Hallo,

Gelet op de kleur van de ring zou de vogel maar zo van eind 2013 kunnen zijn, gelet op het feit dat lichtgroen al werd uit gegeven eind oktober 2013 door de bonden/com.

Hou oud de vogel werkelijk is zal u de kweker moeten kunnen zeggen.
                      De letter combinatie die u op geeft als zijnde wat staat op de ring zegt mij zo even niets, maar gelet op de link die hier boven staat kon het maar zo eens een ring zijn van Avionoris.
                      ik weet niet alles maar doe mijn best

Comment

Ads onder in topics

Collapse

Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

Working...
                      X