Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

voorstellen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• voorstellen

Hallo,

Als het goed is krijgen wij morgen een oude amazone papagaai!
    De papagaai is van een ouder stel wat helaas naar een verzorgingstehuis worden gebracht. De papagaai kunnen ze helaas niet meenemen en zochten dringend een goed tehuis voor het beestje!
    vroeger hebben wij een grijze roodstaart gehad en heb na haar overlijden er altijd aan gedacht om een nieuwe papagaai in huis te nemen.
    Nu komt deze papagaai op ons pad en willen het graag een goed tehuis geven.
    Het is allemaal wat raar gegaan dus hebben wij nog maar weinig vragen gesteld. Het enige wat wij weten is dat het een amazone is en dat hij als kindje van deze mensen is verzorgd. Hij is lief en gezellig! Meer weten we eigenlijk nog niet!!!
    Graag wil ik weten of jullie ons kunnen helpen met vragen die wij zeker moeten gaan stellen zodat het beestje bij ons zeker een goed tehuis krijgt!!!
    Alles is welkom!!!!

p.s. wij hebben 2 katten hebben jullie hier ervaring mee en/ of tips horen wij dit graag. Ik heb zelf met onze grijze roodstaart ook een kat erbij gehad en dit ging uitstekend, maar weet niet of die toeval is.

groetjes,
    titia

Oorspronkelijk geplaatst door Titia Bekijk Berichten
    Hallo,

Als het goed is krijgen wij morgen een oude amazone papagaai!
    De papagaai is van een ouder stel wat helaas naar een verzorgingstehuis worden gebracht. De papagaai kunnen ze helaas niet meenemen en zochten dringend een goed tehuis voor het beestje!
    vroeger hebben wij een grijze roodstaart gehad en heb na haar overlijden er altijd aan gedacht om een nieuwe papagaai in huis te nemen.
    Nu komt deze papagaai op ons pad en willen het graag een goed tehuis geven.
    Het is allemaal wat raar gegaan dus hebben wij nog maar weinig vragen gesteld. Het enige wat wij weten is dat het een amazone is en dat hij als kindje van deze mensen is verzorgd. Hij is lief en gezellig! Meer weten we eigenlijk nog niet!!!
    Graag wil ik weten of jullie ons kunnen helpen met vragen die wij zeker moeten gaan stellen zodat het beestje bij ons zeker een goed tehuis krijgt!!!
    Alles is welkom!!!!

p.s. wij hebben 2 katten hebben jullie hier ervaring mee en/ of tips horen wij dit graag. Ik heb zelf met onze grijze roodstaart ook een kat erbij gehad en dit ging uitstekend, maar weet niet of die toeval is.

groetjes,
    titia

Hoi Titia,

Welkom hier en natuurlijk als je vragen hebt kan je ze hiet gerust stellen.
    Ik denk dat de katten en de papegaai wel snel aan elkaar gewend zullen raken.
    Verder gun de amazone even de tijd om te wennen aan de nieuwe omgeving, dus laat de vogel een tijdje met rust.
    Een hoop informatie kan je vinden op www.koppiekrauw.com en op de aangeslote forums die over de grijze roodstaart de aga's en de ara's gaan staan ook boordevol informatie die vaak ook van toepassing zijn op de amazone.

Heel veel succes gewenst,

Frans
    fkbmac www.koppiekrauw.com

Comment

dankjewel frans,

ja koppiekrauw heb ik bijna helemaal uitgepluist!!
      Heel veel info kunnen vinden!
      Het enige wat ik graag nog wil weten wat ik niet kan vinden is wat ze echt niet mogen hebben (behalve avokado)
      Kan je mij hiermee helpen?

groetjes,
      TItia

Comment

Hoi Titia,

Papegaaien moegen zowat alles eten wat de mens ook eet.
        Uiteraard van niets teveel want eenzijdig eten is niet gezond.

Chocolade, avocado, koffie en alcohol mag je de papegaai niet geven.

Zoute dingen lijkt me ookniet verstandig en te zoete of te vette dingen ook niet.

Groet, Frans
        fkbmac www.koppiekrauw.com

Comment

Ads onder in topics

Collapse

Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

Working...
        X