Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

hallo

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• hallo

Hallo allemaal,

ik ben Anneke bijna 33 jaar en woon in Grootebroek.
    We hebben een kat, 2 Maltezers en een Grijze roodstaart Popsy.
    Popsy is bij ons gekomen dat ze 2 jaar was, mijn moeder heeft haar gekocht. Ze was nagenoeg kaal en niks gewend, ze zat samen met een Amazone papegaai, die heeft mijn moeder ook gekocht, dus 2 papegaaien in huis.
    Popsy was erg schichtig en bang en trok tot bloedens toe haar veerpennen eruit. Ze was vriendjes met iedereen en met een paar dierenarts bezoeken in A'dam werd ze wat beter, er zijn toen ook pennen bij haar uitgetrokken.
    Ik werkte 45 uur in de week en woonde nog thuis. Mijn moeder was er alle dagen, toch koos zij mij als "partner". Toen ik uit huis ging moest ik haar meenemen, want mijn moeder had niks aan haar. Zij vloog mijn man zowat naar de strot, maar dit is inmiddels een haat/liefde verhouding. Nu werk ik twee dagen in de week en heb een eigen trimsalon. Dus erg druk en wienig tijd voor Popsy. Nu is zij ook niet echt een normale vogel om zo maar te zeggen, het liefst zit ze de hele dag bij je, maar spelen doet ze niet echt.
    Nu heeft een vriendin van mij een Lori, die was hier gister om te kijken hoe Popsy erop reageert, vondt het allemaal eng, maar ook wel interresant. Popsy zat bij mij op mijn schouder en Lori vloog ook bij mij, had gedacht dat ze het de Lori zou aanvallen, maar niks.
    Popsy kan vanaf dat zij 2 jaar als niet meer vliegen, haar ene kant is in perfecte staat erg mooi en de andere kan is half zo mooi, dus haar vleugel ook. Nu is mijn vraag of ik er een Lori bij zal nemen voor haar, maar ben ook weer bang doordat die wel kan vliegen ook naar mij, dat Popsy denkt dat ik haar achter stel. Erg veel in 1 keer maar hoop op wat antwoorden, vindt het een hele mooie site, waar je veel ideeën kan opdoen.

Groetjes Anneke en Popsy

Hallo Anneke,

Een interessant verhaal wat zeker een aantal vragen bij mij oproept.
    Maar die stel ik wel later…
    Eerst even wat antwoorden op je vragen waarbij je altijd moet bedenken dat er meerdere wegen naar Rome leiden, dus pak op wat je aanspreekt en laat liggen wat je niet ziet zitten!

Je geeft duidelijk aan dat Popsi een andere papegaai gewend is en goed om kan gaan met een andere papegaai, daardoor wordt de kans groter dat Popsi een andere papegaai accepteert.
    Maar ga er toch vanuit dat wanneer je er een “tweede papegaai” bijneemt je deze in een aparte kooi moet huisvesten en dat de gaaien géén vriendjes worden.

Of een “tweede papegaai” vliegt of niet kan je zelf bepalen door de vogel te (laten) “kortwieken”.
    Aan de haat/liefde verhouding tussen Popsie en je partner kan je ook wel het een en ander doen, mits je partner er iets aan wil doen. “Eenkennigheid” hoeft beslist niet bij de papegaai.
    Ook kan je de papegaai het “spelen leren” , alleen dat alles gaat wel gepaard met enig geduld en inzet…

Kortom volop mogelijkheden met jouw "schouderpapegaai" en daarom is het zeker het opnieuw overwegen waard of je wel echt een “tweede papegaai” erbij wilt… het heeft namelijk naast mogelijke voordelen zeker ook nadelen!!!!

Een aantal woorden in deze tekst heb ik bewust vet, cursief en tussen aanhalingstekens gezet Dat zijn namelijk trefwoorden die je in het trefwoordenregister van www.koppiekrauw.com kunt vinden en het is zeker interessant deze eens aan te klikken en door te lezen.

Verder zou ik graag willen weten wat de dierenarts tegen het plukken geadviseerd heeft en wat je gedaan hebt om de vogel weer helemaal terug in de veren te krijgen.
    Hoe oud is de gaai nu en hoe lang zit die alweer alleen?

Groet, Frans
    fkbmac www.koppiekrauw.com

Comment

Hallo Frans,

bedankt voor je antwoordt, zeer leerzaam.
      Popsy heeft als kuiken bij een Amazone papegaai gezeten, die haar aanviel en de eigenaar vondt dit erg comisch. Ze was 2 jaar dat ze bij ons kwam en meteen haar eigen stokkenbouwsel kreeg, omdat zij claustrofibisch was, haar snavel was bijna door de midden, op een punt, als hij zou breken dat ik haar moest in laten slapen. Zij hangt aan haar kooi en drukt haar snavel tussen de spijlen, dit doet ze niet meer zo, zit sinds een jaar weer in een kooi, die dag en nacht open is. Popsy was 4 jaar dat zij weer alleen zat, zonder vogels om haar heen. Na 1,5 jaar alleen gezeten te hebben, nam ik een hondje en een kat, dat vondt ze erg gezellig. Nu ook zodra we terug met de hondjes zijn krijgt ze babbels. Als ze blaffen is het Danja zit, danja. De kat doet ze na psspsss, dus met andere dieren om haar heen erg sosiaal.

Door Popsy haar plukgedrag heeft Dokter van Doormalen een kapje bij haar omgedaan, volgende dag lag dat op de bodem vanhaar kooi, schrofjes losgedraait . Toen weer bij haar omgedaan en met doorzichtig plakband vast getapt, dit heeft ze 4 maanden omgehad. Toen het af ging ging ze meteen weer plukken, dus daar kwam de planten spuit goed aan te pas. popsy vindt douchen namelijk helemaal niks, maar haar waterbak weer wel, ligt ze zowat helemaal in .

Zal kijken of ik foto's kan plaatsten in het funhoekje, hoe ze was en nu weer is en hoe we haar hebben gehouden op stokken en een kooi.

Groetjes Anneke

Comment

Ads onder in topics

Collapse

Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

Working...
      X