Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

woodie

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• woodie

hallo, ik ben woodie 5 jaar oud..
    ik ben door me vorige eigenaar met de hand opgevoed.. die vrouw was nooit lief voor mij die hebben mij heel erg verwaarloost.. ik zat helemaal niet mooi in mijn veertjes ik had allemaal zwarte veertje en geravelde en ik kan ook bijna niet vliege..
    mijn baasje nu is heel lief voor mij en omdat me baasje mij veel liefde geeft mag ze me nu ook aaien en alles.. ben heel blij dat ik ben verhuist alleen ben ik lekker eigenwijs en eet ik geef fruit en groente.. dat hoefde ik eerst toch ook nooit..
    want ik kreeg altijd zaad zaad ..
    en mijn kooitje was ook nooit schoon.. en nu is mij kooitje lekker schoon mijn baasje zorgt heel goed voor mij ..
    enkelt de andere vriendjes die ik hier heb vindt ik nog heel eng voor al als ze vliegen dan wordt ik soms heel boos..

dit ben ik ben ik geen mooie dame

Hallo Mimi en Woody,

Prachtige vogel toch die Woody en fijn dat die nu in goede handen terecht gekomen is.

Met wat vasthoudendheid zal Woodi ook snel pellets en later ook andere dingen gaan eten.

Een goede voeding en goed hygienne is een absoluut noodzakelijke basis waarop je verder kunt bouwen.
    Eerst maar pellets leren eten zou ik zeggen, daarna regelmatig fruit en groenten aanbieden. De aanhouder wint en op den duur zal de vogel zeker wel al die gezonde dingetjes willen eten.

Waarom overzetten op pellets zal je je misschien afvragen...
    In zaden alleen zitten niet alle noodzakelijke voedingsstoffen en zeker wanneer de vogel ook nog selectief zaden eet.
    In pellets daarentegen zitten over het algemeen genomen wel alle noodzakelijke voedingsstoffen, daarmee heb je het voedingprobleem dus heel snel onder controle.

Heel veel succes gewenst mimi, met je gevleugelde vriendjes.

Frans
    fkbmac www.koppiekrauw.com

Comment

hallo, frans
      dankje wel ..
      ik ben van af vandaag al begonen met alleen pellets geven ..
      mevrouw vindt het helemaal niks en heeft zo iets dan eet ik toch lekker niks hihi
      ik ga de aanpak doen van jou ..
      gewoon alleen pellets
      en ook niet dat uurtje zaad .. toch??
      heel erg bednaakt voor je info

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mimi Bekijk Berichten
        hallo, frans
        dankje wel ..
        ik ben van af vandaag al begonen met alleen pellets geven ..
        mevrouw vindt het helemaal niks en heeft zo iets dan eet ik toch lekker niks hihi
        ik ga de aanpak doen van jou ..
        gewoon alleen pellets
        en ook niet dat uurtje zaad .. toch??
        heel erg bednaakt voor je info
        Hallo Mimi en Woody,
        Inmiddels zijn we alweer 10 dagen verder en zal Woody wel goed aan de pellets zitten.
        Wellicht is het nu verstandig de vogel zo nu en dan wat fruit aan te bieden en haar ook te wennen aan het eten van verschillende groenten. (met de pot meeëten bijvoorbeeld)
        Hoe gevarieerder het menu van je vogel is hoe beter!
        Natuurlijk wel allemaal gezonde etenswaar aanbieden.
        Succes, Frans

Comment

ik heb der twee dagen terug ei en kiwi en besjes gegeven naam ff kwijt.. en de kiwi en de ei was, en de pellets eet ze ook netjes op zonder dat ik er dingen over heen doen,

Comment

Onze edel krijgt helemaal geen pellets omdat sommige edels daar heel heftig op kunnen reageren (toe-tapping, plukken).
            Kimara is nu ruim 6 maanden oud. In haar bakje zit altijd een zadenmix. 's Ochtends krijgt ze vier soorten fruit en 's avonds vervang ik het fruit door minimaal drie soorten groenten. Vandaag had ze er ook een stukje pasta doorheen. Nu snap ik wel dat het lastig is om je edel direct op ander voer over te zetten na zo'n traumatische ervaring en zo'n lange periode met slechte verzorging. Maar zoals Frans al zegt, blijf het voor zetten en uiteindelijk zal ze ervan eten. Kimara krijgt ook maar een keer per week een kwart ei (eiwit en dooier).

Heel veel succes!

Groetjes Karin

Comment

hoi hoi

Wat een pracht vogel zeg !!!! Ziet er top uit. Ik heb ook even je website bekeken, maar je maakt echt prachtige foto's erg moooooooooooooooi !
              Chester en Samba
              Yoda en Navy

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Karin Bekijk Berichten
                Onze edel krijgt helemaal geen pellets omdat sommige edels daar heel heftig op kunnen reageren (toe-tapping, plukken).
                Kimara is nu ruim 6 maanden oud. In haar bakje zit altijd een zadenmix. 's Ochtends krijgt ze vier soorten fruit en 's avonds vervang ik het fruit door minimaal drie soorten groenten. Vandaag had ze er ook een stukje pasta doorheen. Nu snap ik wel dat het lastig is om je edel direct op ander voer over te zetten na zo'n traumatische ervaring en zo'n lange periode met slechte verzorging. Maar zoals Frans al zegt, blijf het voor zetten en uiteindelijk zal ze ervan eten. Kimara krijgt ook maar een keer per week een kwart ei (eiwit en dooier).

Heel veel succes!

Groetjes Karin

Hoi Karin,

Ik lees zojuist in jouw reactie dat het eten van pellets bij de edelpapegai mogelijk tot problemen als toe-tapping en verenplukken kan leiden.

Dat is voor mij helemaal nieuw vandaar ook mijn volgende vragen:
                * Waar heb je die kennis vandaan?
                * Staat er iets over op internet geschreven? zo ja waar?
                * Zijn daar wetenschappelijke onderzoeken naar gedaan?

Ben er echt nieuwsgierig naar dus ik hoop wat van je te horen.

Groet, Frans

Comment

ik heb hellaas niet leuk nieuws.. ik zet het hier in het kort neer .. hoop dat mense het kunne begrijpe....

Ik heb Woodie helaas 2 dagen gelden weg moeten brengen naar een kweker die goed voor haar gaat zorgen en waar ze mogelijk een partner krijgt. Dat Woodie weg moest was omdat ze te agressief werd naar de andere vogels, zelfs verwondingen veroorzaakte. Al met al vonden we het niet verstandig voor Woodie en voor onszelf om Woodie te houden. Want om haar iedere keer alleen los te laten, terwijl de andere vogels wel samen kunnen, dat vonden wij niet zo een goed idee
                  miss der heel erg..
                  maar ben met een gerust hart weg gegaan waar ze heen is gegaan..
                  heb heel gesprek met die man gehad heb gezien waar woodie terecht komt ze heeft een hele mooie voliere..
                  ...

Comment

Vervelend voor je. Maar een wijs en dapper besluit.

Sterkte

Henk

Comment

dankje wel henk

Comment

Op een ander forum waar ik zit had een edel last van toetapping na het drinken van vruchtensap. Dit is nu niet meer aan de edel gegeven en het toetappen heeft ze niet meer gehad. Edelpapegaaien halen het uiterste uit de voeding en dit probleem zal waarschijnlijk alleen bij edels bekend zijn.
                        Het kan dus ontstaan door het eten van pellets of door toegevoegde vitaminen, mineralen etc aan bijvoorbeeld eten of drinken.
                        Er zijn ook filmpjes van.

http://www.youtube.com/results?searc...rch_type=&aq=f

Je kunt er ook nog info over vinden op www.landofvos.com Kijk dan even op het forum.
                        Last edited by Karin; 14-12-08, 18:06.

Comment

Ads onder in topics

Collapse

Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

Working...
                        X