Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuw ( nog ) zonder ara

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Nieuw ( nog ) zonder ara

Hallo allemaal,

Ik ben Willem, ben 20 jaar en kom uit Oss.
    Ik ben al mijn hele leven bezeten van dieren en dan vooral de blauw gele ara.
    Heb mijzelf wel altijd beseft dat dit soort dieren een grote verantwoordelijkheid met zich mee brengen en ben hier daarom niet eerder aan begonnen.
    Ik kweek nu met luipaardgekko's en heb 46 volwassen dieren zitten. Heb hier veel ervaring in op gedaan en veel contacten en bekendheid opgebouwt.
    Nu ben ik echter zo ver dat ik vind dat ik klaar ben om de stap te nemen en ga deze hobby afbouwen tot een groepje van 5 dieren zodat ik eindelijk kan beginnen aan het houden van een vogel.
    Omdat ik maar 1 vogel wil heb ik besloten dat ik meteen voor mijn favoriet ga, de blauw gele ara. Ik besef mijzelf wel degelijk dat dit mischien niet de makkelijkste vogel is om mee te beginnen, maar ik hecht mijzelf heel erg aan mijn dieren en wil mijn dieren daarom ook overleven en niet na 5 jaar weer verkopen. Dat in combinatie met het feit dat ik maar 1 vogel wil resulteerd dus in mijn besluit meteen te beginnen met een ara.
    Voordat ik dit doe wil ik mijzelf echter helemaal verdiepen in deze dieren en mijzelf van leek transformeren naar "kenner".
    Omdat ik actief ben op luipaardgekko / reptielen fora's en veel mensen een dienst kan bewijzen mijn kennis te delen weet ik dat je meer leert van mensen met ervaring dan uit de boeken, dus heb ik besloten mij hier aan te melden.

Nou ik ga er maar eens mee stoppen anders heeft men dalijk geen zin meer om mijn beicht helemaal te lezen omdt het te lang is haha.

Als er nog vragen zijn hoor ik die graag.

gr. Willem

Hallo Willem,

Ik ben robbert uit Berghem en heb ook een blauw gele ara.

Ik heb me voor de aanschaf ook erg lang verdiept in het houden en gedrag van een ara.
    Ik kan je zeggen dat het erg verslavend is om een ara te hebben etc.

Waar ben je van plan je ara te gaan kopen?
    Ken je een pakara aangesloten kweker?

Gr Robbert

Comment

hey,

Het verslavende effect van dieren ken ik al, heb precies hetzelfde met mijn reptielen :P .
      Ik ben nog bezig met het vergaren van zoveel mogelijk info etc. voordat ik ga kopen, ik heb nog niet rond gekeken naar kwekers of waar ik wil gaan kopen, ben nog niet echt bezig met de koop opzich, dat komt wel waneer ik denk dat ik klaar ben voor een vogel.

Berghem ? Is het een rare vraag als ik vraag of ik eens een keer een kijkje mag komen nemen ? Ik ken namelijk niemand in mijn directe omgeving die een ara heeft, dus als je er niks op tegen hebt zou ik graag een keer komen kijken.

gr. Willem

Comment

Hallo Willem,

Een goede zaak dat je je vooraf gaat verdiepen in de materie van het houden van een ara.
        www.ara-world.nl is een van de sites die aardig wat informatie over het houden van de ara geeft.

Ook is het verstandig om goed te overwegen of je de ara wel solitair wil en kan houden. Misschien is het beter dat de ara met een soortgenoot opgroeit.

Het solitair houden van een ara is zeker niet onmogelijk maar verlangt werkelijk enorm veel (tijds)inzet van de verzorger.

Hier op het forum kan je volop vragen stellen en ook heel wat leren uit de reeds eerder gestelde vragen.
        Kijk ook eens op het aangesloten forum dat over de grijze roodstaarten gaat... veel thema's die daar aan de orde geweest zijn betreffen namelijk ook de omgang met onder andere ara's.

Succes, Frans
        fkbmac www.koppiekrauw.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fkbmac Bekijk Berichten
          Hallo Willem,

Een goede zaak dat je je vooraf gaat verdiepen in de materie van het houden van een ara.
          www.ara-world.nl is een van de sites die aardig wat informatie over het houden van de ara geeft.

Ook is het verstandig om goed te overwegen of je de ara wel solitair wil en kan houden. Misschien is het beter dat de ara met een soortgenoot opgroeit.

Het solitair houden van een ara is zeker niet onmogelijk maar verlangt werkelijk enorm veel (tijds)inzet van de verzorger.

Hier op het forum kan je volop vragen stellen en ook heel wat leren uit de reeds eerder gestelde vragen.
          Kijk ook eens op het aangesloten forum dat over de grijze roodstaarten gaat... veel thema's die daar aan de orde geweest zijn betreffen namelijk ook de omgang met onder andere ara's.

Succes, Frans
          Inderdaad, het solitair houden van een ara was ook al door mij heen gegaan en heb dit besluit bewust gemaakt. Ik werk zelf 40 uur in de week, dus ik heb overwogen om er mischien 2 aan te schaffen.
          Toen kwam mijn moeder om de hoek, die is graag met mijn dieren bezig ( ik ben nog thuis wonend ).
          Dus als ik inderdaad besluit de vogel te halen, kan ik garanderen dat de vogel 24/7 kan beschikken over aandacht ( de periode dat ik nog thuis woon ). Toen dacht ik, wat als de ara zich dan meer gaat hechten aan mijn moeder dan aan mij ? Omdat ik toch niet van plan ben mijn hele leven thuis te gaan wonen, maar ik ga er maar vanuit dat als ik over een paar jaar samen met de ara de benen neem dit geen probleem is voor de ara. Mischien echter wel omdat hij dan ineens wat minder aandacht zal krijgen dan hij gewend is ? Nu stuit ik op een andere vraag, ik ben na mijn werk veel bij een vriend van me, is het een probleem voor deze vogels dat waneer ik thuis kom van mijn werk of als ik in het weekend daar ben ik de vogel mee neem naar daar ? zodat hij dan alsnog kan beschikken over de nodige aandacht / gezelschap ? of zijn ze niet zo stress gevoelig ?

weet dat dit niet het goede topic is maar ik kon het niet laten
          Last edited by ; 11-11-08, 00:39.

Comment

hoi hoi, wil eerst even zeggen dat ik het top vind dat je je eerst gaat orrienteren. Een ara is niet het makkelijkste dier om te houden, denk eerder een van de moeilijksten

Als je moeder er veel mee bezig gaat is de kans er inderdaad dat de ara meer naar je moeder gaat trekken, het is echter aan jullie hoe zich dat gaat ontwikkelen. Als jij van begin af aan ook na je werk bezig gaat met je werk en ook je ara met andere mensen om gaat dan zal dit niet snel uit de hand lopen. Anders word het denk ik als je ara ouder word en geslachtsrijp word.

Het na je vriend meenemen hoeft geen probleem te worden. Alleen vraag me af word je er niet gek van om telkens je ara op sleeptouw te moeten nemen ? Je hebt een behoorlijk druk leven en ook 's avonds heb je dus niet echt tijd voor hem ?

(we zijn niet zo streng hoor met de topics, we kijken wel waar het verhaal heen loopt)
            Chester en Samba
            Yoda en Navy

Comment

nee hoor ik heb voldoende tijd voor hem, 16 uur per dag. Ik heb nu ook veel tijd nodig voor mijn reptielen, 1 reptiel vergt niet zoveel tijd als een ara, maar als je er meer dan 50 hebt wel dus dat ben ik wel gewend.
              ik vind het niet erg om een ara op sleep touw te nemen hoor lijkt me juist schitterend. Zal af en toe best wel eens vermoeiend zijn maar daar moet ik me maar bij neer leggen e anders moeten mijn vrienden maar naar mij komen ipv anders om, daar ben ik heel makkelijk in. De ara zal inderdaad in contact komen met een hoop verschillende mensen, dus als ik de ara laat blijken dat ik de "eigenaar" ben, zal dat waarschijnlijk met uit huis gaan geen problemen opleveren ?

maar om dit topic van verdere vervuiling te behoeden heb ik een nieuwe discussie geopend op een plek waarvanik dacht dat die daarvoor geschikt was.

http://www.araforum.nl/grote-ara-soo...-gele-ara.html

gr. Willem

Comment

Zoals ik al zei in een ander forum :

omdat je zelf nog geen ara hebt mag je wel een keer bij mij komen kijken.
                Als je zelf al een ara had zou ik wat voorzichtiger zijn.

gr robbert

Comment

Ads onder in topics

Collapse

Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

Working...
                X