Het systeem dat onze emails verstuurd werkt momenteel niet. Dit zorgt ervoor dat het nu helaas niet mogelijk is om zelf een account aan te maken. Verstuur een mailtje met je gewenste gebruikersnaam naar help@papegaaienforum.nl.Excuses voor 't ongemak.
Van harte welkom op dit forum.
Heb je vragen, ideeën, antwoorden enz. we horen graag van je.
Kijk ook eens op de aangesloten forums bijvoorbeeld die van de grijze roodstaart, van de ara's en van de aga's.
Die worden wat drukker bezocht en veel informatie die je daar vindt is ook van toepassing op de edel.
thx voor je reactie Frans.
ik moet idd mijn weg nog even zien te vinden hier
er gebeurt op het moment ook zo veel met mijn Edel en dwergara, dat ik idd wel wat vragen heb.
Van harte welkom op dit forum.
Heb je vragen, ideeën, antwoorden enz. we horen graag van je.
Kijk ook eens op de aangesloten forums bijvoorbeeld die van de grijze roodstaart, van de ara's en van de aga's.
Die worden wat drukker bezocht en veel informatie die je daar vindt is ook van toepassing op de edel.
Groet en succes, Frans
Rosita onze Nobellis van nu 14 weken oud zegt nu al een paar woordjes.
is dit niet uitzonderlijk vroeg? en sinds 3 dagen lijkt het of Rosita genoeg krijgt van de papvoedingen.
de kweker had gezegd 3 maanden door te gaan met de papvoedingen, maar ja als zij/hij niet wil??? dus 1 voeding er nu afgehaald, de rest gaat nog steeds niet van harte.
Rosita eet sinds vorige de zaden pallets en vers fruit en verse groenten.
ook het gekookte ei gemengd met eivoer lust hij/zij graag.
graag zou ik jou visie daarover willen hebben Frans
Rosita onze Nobellis van nu 14 weken oud zegt nu al een paar woordjes.
is dit niet uitzonderlijk vroeg? en sinds 3 dagen lijkt het of Rosita genoeg krijgt van de papvoedingen.
de kweker had gezegd 3 maanden door te gaan met de papvoedingen, maar ja als zij/hij niet wil??? dus 1 voeding er nu afgehaald, de rest gaat nog steeds niet van harte.
Rosita eet sinds vorige de zaden pallets en vers fruit en verse groenten.
ook het gekookte ei gemengd met eivoer lust hij/zij graag.
graag zou ik jou visie daarover willen hebben Frans
BVD Nanster
Hallo Nanster,
Geweldig jouw Diopsittac nobilis.
Zo jong en dan al duielijk spreken, het is gewoon een klein wondertje... maar ja de wonderen zijn de wereld noeg niet uit.
Geniet ervan zou ik zeggen en oefen veel met jouw kleine Einstein.
Voor wat betreft de papvoeding zou ik me maar geen zorgen maken.
Het is heel normaal dat ze met 14 weken te kennen geven dat ze niet meer zoveel behoefte hebben aan papvoer.
Ze eten dan als het goed is al volop vast voer.
Houd het geicht in de gaten, zolang dat stabiel blijft is het uitstekend.
Overigens met het spenen en de toename van de beweegelijkheid van de vogel is een gewichtsverlies tos maximaal 10 % toelaatbaar en vaak ook normaal.
ik was mijn instinct al aan het volgen Frans, maar fijn dat je dit even bevestigt. ik maak de pap op en dan is het feest over.
nog even wat anders Frans, heb jij toevallig een site waar ik zoveel mogelijk info over de Nobelis kan vinden.
Omdat mijn man helemaal gecharmeerd was van deze vogel ( ik stond er zelf eigenlijk geen 100% achter om voor een dwergara te kiezen, gevoelsmatig) hebben we samen besloten er voor te gaan.
Jammer dat ik eigenlijk nog niet eerder gehoord had over de dwergara, anders had ik eerst wat info over deze soort ingewonnen voor de aanschaf.
later toen we thuis waren, dook ik het internet op, en waar ik eigenlijk van schrok was dat deze soort ook behoorlijk kan krijsen als we pech hebben.
Daarom heb ik ook besloten om de vogels zoveel mogelijk vrij te laten ( en dus gaat het deurtje alleen dicht als we van huis moeten )
Bij de kweker hadden ze gezegd dat het babygeluidje ( wat we toen hoorde)
het enigste geluidje was wat de vogel deed maken.......ja RIGHT.. dus niet hé
ik heb nu al het gevoel dat de Nobelis de Edel wil overheersen af en toe.
misschien ken je hier iemand die ook een Nobelis heeft in zijn huiskamer, want volliere vogels gedragen zich natuurlijk weer heel anders.
Leuk dat ik je heb leren kennen via dit forum en hoop dat je nog heeeeel lang op het forum blijft bij ons
We gaan straks kijken bij onze edelpapegaai , en als alles goed gaat mag hij volgende week mee naar huis
Fijn weekend nog xxx van Silvia
Leuk dat ik je heb leren kennen via dit forum en hoop dat je nog heeeeel lang op het forum blijft bij ons
We gaan straks kijken bij onze edelpapegaai , en als alles goed gaat mag hij volgende week mee naar huis
Fijn weekend nog xxx van Silvia
idem dito Silvia
pfftt nu nog een week wachten??? tjonge tjonge, jullie geduld wordt echt wel op de proef gesteld zo.
btw Silvia, bij dat voedingsschema wat ik je gemaild heb, kan je ook hanteren voor je Edelman BANAAN stond er niet bij om de eenvoudige reden dat een Edelpapegaai de banaan niet wegkrijgt door zijn holle snavel.
kom je ook naar de meeting op 4 April, Silvia?
opgeven kan nog voor de 15de, zou leuk zijn om je in apeldoorn te ontmoeten.
ik hoor het wel van je wijffie
Comment