Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

nieuw op het forum

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• nieuw op het forum

hallo allemaal,

Kees is de naam, samen met mijn vriendin hebben we 6 aga's in huis. 2 daarvan zijn gisteren erbij gekomen, dat is nog wat onwennig allemaal voor ze.
    Hopelijk gaan ze allemaal goed met elkaar om, dat is nog even afwachten, ik hoop hier op het forum veel info te vinden, maar dat zit wel goed geloof ik.
    Kijken of ik een foto van het gajes erbij kan zetten.

Last edited by Kees76; 01-02-09, 17:13.

gezellige bende

hoi kees,

wat een leuk gevarieerd stel heb je!
    ben heel benieuwd hoe dat zo samen gaat met het nieuwe koppeltje en je andere vogels...
    zit er zelf ook aan te denken om er nog een bij te nemen maar onze aga is nogal een baasje vooral in haar kooi.
    over het algemeen is ze wel lekker rustig; ze schreeuwt de boel niet bij elkaar en ik vraag me af of dat zal gaan veranderen met een aga erbij??

groetjes peggy
    chico

Comment

De twee op de middelste foto zijn erbij gekomen vorige week, vrees alleen dat er toch weer een vrouwtje bij zit, aangezien we ze eigenlijk allemaal in 1 kooi willen gaat dat denk ik een probleem geven, de zwarte is vermoedelijk ook een pop en de gele roseicolli is dat zeker... dus met een beetje pech hebben we 3 mannen en 3 vrouwen.. uit de kooi is dat geen punt maar overdag zitten ze normaal in de kooi... voor nu hebben we ze allemaal in setjes gescheiden, 3 kooien dus... en de 2 nieuwe vogels zijn vreselijk schuw helaas.. geduld is een schone zaak, heb ze al trosgierst kunnen voeren maar o wee als je met je lege hand aan kom... paniek!

Comment

hoi kees
        welkom

wat leuke foto's.wat zijn het toch schatjes .
        gr. annie

Comment

yo Kees vet mooie vogels heb je man echt bling bling die middelste
          ik wil je ook nog eens iets vragen als je het niet erg vind mijn vraag is hoe ben je er zo zeker van dat je gele roseicolli een pop is want ik heb er zelf ook een gele maar ik weet niet wat (pop of man) ik weet zelf niet veel over gele collies is er mischien een kenmerk bij gele collies of zo iets wat ik nog niet weet want ik wil heel graag weten of ik nou een pop heb of een mannetje
          alvast bedankt voor je reactie
          mvg Omer,Muzzy

Comment

De gele roseicolli doet nogal vrouwelijk zeg maar, allemaal nest materiaal onder de veren stoppen, is een typisch roseicollis iets heb ik begrepen. En omdat ze erg vijandig doet tegen 2 van de andere aga's zullen die ook wel vrouwtjes zijn, maar helemaal zeker weten we dat niet.

Comment

Ok Kees bedankt voor de info ik denk dat mijn vogeltje nog te jong is om aan haar of zijn gedrag te kunnen zien wat het geslacht is dan.
              Nog eventjes geduld hebben dus

Comment

Kijk mij eens lekker zitten!!

Comment

Hey,

colli en andere aga's gaat moeilijk samen. Ook is het betere om deze vogels niet te laten kweken. De gele heeft deze geen lichtbruine slagpennen???

mvg

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door joselito Bekijk Berichten
                    Hey,

colli en andere aga's gaat moeilijk samen. Ook is het betere om deze vogels niet te laten kweken. De gele heeft deze geen lichtbruine slagpennen???

mvg
                    Of er lichtbruine slagpennen zitten... geen idee, zou ik moeten kijken, maar we gaan zowiezo niet kweken voorlopig, de noot waar ze in zit is een speeltoestel, en hangt niet in de kooi. En we hebben geen broedkasten.
                    Maar wij hebben geen last van dat de collie en personata/fischeri niet met elkaar overweg kunnen, sterker nog, Janice (gele Colli) is dikke maatjes met Scooter (fischeri), die slapen samen, voeren elkaar, Sam (blauwe Personata) is weer vriendschap aan het maken met de andere Roodmasker colli. En buiten de kooi is het helemaal geen probleem.
                    We hebben van het weekend wel weer een jonge Personata erbij gehaald, zodra die wat groter is kan die ook bij de rest. Wellicht dat die dan met de zwarte Personata kan koppelen. Enige die nu nog aandacht vereist is de cinnamon Colli, die is erg schuw.

Comment

Ads onder in topics

Collapse

Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

Working...
                    X