Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

vooruit kijken

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• vooruit kijken

Hallo Allemaal,

Nog een beetje ontdaan, kijk ik samen met mijn vriendin toch wel weer vooruit.
    Afgelopen zondag is namelijk onze Guus overleden zoals je kunt lezen op,
    http://www.rosellaforum.nl/pennantrosella/198150-guus-r-i-p.html

En zoals sommige wellicht gelezen hadden willen we nu een grijze roodstaart. Na nu ongeveer 1.5 jaar twijfelen tussen een geelschouder blauwvoorhoofd amazone en de grijze heeft mijn vriendin de knoop door gehakt.

We hebben een kweker gevonden die nu jonge gaaitjes hebben. We gaan zondag even kijken hoe de omstandigheden zijn en wat critische vragen stellen.
    http://papegaai.mysites.nl/ is de site van de kweker
    Als mensen nog tips voor me hebben voor dit bezoek heel graag!

De kooi die we hebben is volgens mij erg geschikt, maar zouden jullie ook daar critisch naar willen kijken?
    Het gaat om villa nadia 2 94X66X159 CM zie de foto.

We zullen met ongeveer 7 weken thuis krijgen, Erg leuk en spannend allemaal! Ik zal ook een foto van de jonkies toevoegen.

Via koppiekrauw.com zullen heb ik inmiddels al heel veel gelezen. Dus ik denk dat, dat allemaal wel moet gaan lukken. Maar ik vind het wel leuk om zo nu en dan is wat te lezen en te schrijven.

!We houden contact!

Groetjes Sam En Jessica
    Bijgevoegde Bestanden
    Groet Sam,

Kijk na het slechte nieuws ook weer goed nieuws.
    Een leuk babygaaitje, hoop dat deze jullie meer geluk brengt.
    Laat de baby in ieder geval testen door een vogel arts.
    Koppie krauw heeft je hoop ik veel wijsheid gebracht.
    Die kooi ziet er goed uit menig vogel zou er in willen wonen.
    Dus veel plezier
    Gevleugelde groeten van Joepie Tica tweety en Coco
    Gerrit Visser

Comment

Ja ik wil inderdaad alles goed laten controleren. de vragen die ik stel zijn:

Zijn de ouders en de jonkies Getest op ziektes en kun je daarbij een P.B.F.D. en een Polyoma verklaring plus een aankoop overeenkomst leveren? Hebben de gaaitjes een vaste voetring en CITES nummer.

Zou ik verder nog ergens aan moeten denken? de prijs is 650 euro wat volgens mij, als de vragen positief beantwoord worden, een goede prijs is

bedankt voor je snelle reactie.

Ik heb overigens net een reactie gehad om mijn vraag,

beste sam

de ouders zijn 11 jaar geleden aangeschaft en zijn getest omdat we een gesloten bestand hebben
      is het testen van de babys overbodig.
      we geven nooit garantie omdat we een jong baby aan mensen mee geven die de eerste weken 100 procent van u afhankelijk is.

mvg Max

Ik vind dit dan wel weer niet erg vertrouwd.....

hoe denken jullie er over?
      Last edited by sam5; 20-05-09, 05:43.
      Groet Sam,

Comment

Hallo, Sam ik zou inderdaad goed op passen met deze kweker, persoonlijk wil ik als het van mij zou zijn dat het jong getest word, kost wel een paar centen maar dan weet je het zeker.
        Maar Jaap Jan van de Pol heeft ook Jongen zitten al eens contact met hem gezocht, hij is al jaren lid hier op het forum,
        Gevleugelde groeten van Joepie Tica tweety en Coco
        Gerrit Visser

Comment

Ik zou zelf absoluut niet met deze kweker in zee gaan ! Ik ben tegen het verkoop van jonge niet zelfstandige vogels aan particulieren die geen of weinig ervaring hebben met handopfok. Dit omdat er enorm veel risico´s aan zitten. Dit weet zo te zien de kweker zelf heel goed en zegt daarom al dat hij geen garantie geeft !
          Het testen van de vogel is heel erg belangrijk, ookal zijn de ouders al getest ! Een test is nooit 100% zeker omdat het een moment opname is. En een gesloten bestand zou kunnen, maar ik twijfel daar wel aan, 11 jaar is erg lang nl !

Mijn mening, NIET DOEN, ga bijvoorbeeld eens kijken bij lorre en co. Een absoluut betrouwbare winkel, wel iets duurder, maar een goede garantie en hulp bij alle vragen die je hebt !!!
          Chester en Samba
          Yoda en Navy

Comment

Ik heb jan jaap mijn intersse laten weten en ik heb lorre en co gemaild. Maarja, Lorre en Co is voor mij 2 uur reiden. En als ik wist dat dit maar 1 of 2 keer hoeft. Maar volgens mij kom je al snel vaker langs....?

de site ziet er wel heel verzorg uit, ben benieuwd. We gaan zondag even bij de kweker kijke. Ik ga heel critisch kijken. En verwacht dat geen wat jullie adviseren. Gebeurt het niet naar me zin doe ik het ook gewoon niet.

Dus tips en mensen met jonge gaaitjes, laat het me weten
            Groet Sam,

Comment

Tja ik zeg ook niet doen.
              En probleem is hoe kritisch je ook gaat kijken, als je die grijsjes ziet ben je verkocht.
              En tuurlijk volgens hem loop je geen risico en gaat het altijd goed.
              Tot dat het is een keer niet zo gaat als jullie allemaal gedacht hadden.
              Is ie dan ook nog thuis?????
              En ja naar Lorre en Co misschien 2 uur rijden. maar goed als je daar 4 keer heen rijd. dan hebben we het over 16 uur rijden
              En ja wat is dat op een papegaaien leven.
              En er bestaat ook nog iets van mail, dus zo kan je ook goed in contact blijven met de winkel en je nieuwe grijsje

Dus heel veel sterkt bij jullie keuze

Groetjes.
              Ruud

Comment

Ons grijsje komt ook bij Lorre en Co weg, is voor ons iets meer als een uur reiden, maar was het zeker waard! Eerst een keer wezen kijken, daarna nog een papegaaien info avond daar gehad. Nog een keer langs geweest om te kijken en toen hebben we haar opgehaald. Ze helpen je goed en erg vriendelijk. Ik bestel nog vaak dingen via hun site dus je hoeft niet voor alles die kant op te rijden!
                Ik zou het je zeker aan raden om daar even te gaan kijken! Het gaf ons een goed gevoel daar.

Succes ermee

Comment

Allemaal onwijs bedankt!! we hebben Jan Jaap vd Pol benaderd en zijn deze week wezen kijken. half juli kunnen we hem verwachten, maar bij deze alvast een foto van de kleine...

https://www.papegaaienforum.nl/foto-4257.html
                  Groet Sam,

Comment

Ads onder in topics

Collapse

Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

Working...
                  X