Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Dennis.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Dennis.

Hi,

mijn naam is dennis. Ik ben een grijze roodstaart van 20 jaar oud. Mijn "ouders" kunnen me even niet meer in huis hebben omdat mijn moeder terminaal is en ik niet de aandacht kan krijgen die ik gewend ben te krijgen.

Ik ging negatieve aandacht vragen en daar hebben we niets aan. Ik ben eergisterenavond gaan logeren bij een andere familie. Ik geef nu het woord aan mijn pleegouder.

Hoi mensen. Ik ben Eline, een vrouw van bijna 52 jaar. En de gelukkige pleegouder van Dennis. Ik weet niets van papegaaien en toch lukt het heel goed. Dit hele verhaal is geen toeval. Vorige week kreeg ik zomaar ineens een impuls. Ik ben naar mijn dierenspeciaalzaak gegaan en aangegeven dat als er een vraag bij hem kwam voor het plaatsen van een papegaai dat hij mij kon bellen.

En een week later kwam hij met de vraag of ik tijdelijk Dennis in huis kon nemen. En zo is het gekomen dat mijn gezin is uitgebreid, hetzij tijdelijk. Na het overlijden van zijn vrouwtje kan Dennis terug naar zijn baasje; zijn maatje. En kunnen ze samen een weg zoeken zonder het vrouwtje.

Dennis is een hele mooie jongen. Hij zit goed in zijn veren en heeft een open karakter. Ik heb zijn dagstructuur gevraagd + bijzonderheden. Dit zet ik voort, en gisterenavond mocht ik hem al een kusje geven en kreeg er een terug.

Waarom ik dit forum heb gezocht is: mocht ik vragen hebben over Dennis dan kan ik bij jullie aankloppen. Nogmaals ik weet niets van papegaaien, ik ben een kattenvrouwtje. Wat ik heb gedaan is me verplaatst in de ouders van Dennis. Wat zou ik blij zijn als één van mijn katten goed werd opgevangen in een trieste situatie zals deze. Hun liefde voor Dennis kan ik doorgeven, ik weet hoe het voelt om van je huisdier te houden met hart en ziel.

Voor zover.
    Groetjes van Dennis en Eline.

Oorspronkelijk geplaatst door tikoes Bekijk Berichten
    Hi,

mijn naam is dennis. Ik ben een grijze roodstaart van 20 jaar oud. Mijn "ouders" kunnen me even niet meer in huis hebben omdat mijn moeder terminaal is en ik niet de aandacht kan krijgen die ik gewend ben te krijgen.

Ik ging negatieve aandacht vragen en daar hebben we niets aan. Ik ben eergisterenavond gaan logeren bij een andere familie. Ik geef nu het woord aan mijn pleegouder.

Hoi mensen. Ik ben Eline, een vrouw van bijna 52 jaar. En de gelukkige pleegouder van Dennis. Ik weet niets van papegaaien en toch lukt het heel goed. Dit hele verhaal is geen toeval. Vorige week kreeg ik zomaar ineens een impuls. Ik ben naar mijn dierenspeciaalzaak gegaan en aangegeven dat als er een vraag bij hem kwam voor het plaatsen van een papegaai dat hij mij kon bellen.

En een week later kwam hij met de vraag of ik tijdelijk Dennis in huis kon nemen. En zo is het gekomen dat mijn gezin is uitgebreid, hetzij tijdelijk. Na het overlijden van zijn vrouwtje kan Dennis terug naar zijn baasje; zijn maatje. En kunnen ze samen een weg zoeken zonder het vrouwtje.

Dennis is een hele mooie jongen. Hij zit goed in zijn veren en heeft een open karakter. Ik heb zijn dagstructuur gevraagd + bijzonderheden. Dit zet ik voort, en gisterenavond mocht ik hem al een kusje geven en kreeg er een terug.

Waarom ik dit forum heb gezocht is: mocht ik vragen hebben over Dennis dan kan ik bij jullie aankloppen. Nogmaals ik weet niets van papegaaien, ik ben een kattenvrouwtje. Wat ik heb gedaan is me verplaatst in de ouders van Dennis. Wat zou ik blij zijn als één van mijn katten goed werd opgevangen in een trieste situatie zals deze. Hun liefde voor Dennis kan ik doorgeven, ik weet hoe het voelt om van je huisdier te houden met hart en ziel.

Voor zover.
    Groetjes van Dennis en Eline.

Hallo Eline,

Geweldig dat jij Dennis opvangt.
    Ook een heel goede zaak dat je je via dit medium (internet) nog eens verder informeert.
    Je bent werkelijk van harte welkom hier op dit forum...
    Heb je vragen, ideeën of wil je gewoon je verhaal of je ervaringen kwijt... schrijf het maar hier op.
    Blader ook eens door het forum en kijk op de diverse links en je zal spoedig een heel stuk meer weten over het houden van papegaaien.

Groet en heel veel succes gewenst,
    Frans namens het hele moderatorteam.
    fkbmac www.koppiekrauw.com

Comment

Het gaat goed met Dennis. Ik heb inmiddels al veel informatie gelezen en in kunnen spelen op zijn acties, spel en dialoog.

Wat ook goed geholpen heeft is dat ik veel heb aan mijn opvoedingservaringen als moeder van 3 kinderen.

Het is een leuke ervaring voor ons allebei.

Comment

Effe mijn voorsteltopic van lang geleden naar boven gehaald
        Er is inmiddels veel verandert. Spetter is al lang vrolijk, vrij en blij, en samen met Loretta gaan ze zoveel mogelijk overal mee naar toe; elke dag aan de wandel. Of naar de kinderboerderij, Overvecht, dorp of met het openbaar vervoer mee. Kortom.....elke dag is een feest.

Ik ben inmiddels al dik 55 jaar, Spetter is 4 jaar, Loretta is ruim 45 jaar. En Dennis is nog steeds in the picture. Mocht er iets gebeuren met zijn eigenaar kan hij op mij terug vallen.

Winky is helaas met 13 maanden overleden, weer bijna 2 jaar geleden.

Iedereen een fijne zondag met 1 uur extra.
        Groetjes Eline.

Comment

wat jij allemaal met je gaaien doet is onvoorstelbaar! Zo leuk! En wat een heerlijk leven hebben jou dames bij je! Soms ben ik wel een beetje jaloers hoor! Leuk om jou hier tegen te komen!

Comment

dag dames!

Comment

Ha die Kaat. We doen allemaal ons best Linda, en helpen elkaar waar nodig om gezamenlijk te genieten........toppie.

Comment

xxx

Comment

Alowa ladys Leuk jullie op veel plekken tegen te komen al had ik jou Spetter, al een tijd niet gesignaleerd. Daarom ben ik blij verrast je naam ineens weer te zien.

Groetjes, Nel van Dinky de jardine en Juultje het meyertje.

Comment

Ik ben er weer, veel wijzer en niets verloren aan enthousiasme en creativiteit. Leuk je hier te ontmoeten Nel.

Comment

Ads onder in topics

Collapse

Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

Working...
                    X