Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Jacko uit Heerlen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Jacko uit Heerlen

Bij deze ons verhaal over de aanschaf van onze 1ste papegaai !

Het was zondag 7 juni, een regenachtige zondag, en mijn vrouwtje is jarig Een cadeau'tje had ze al gehad, maar een lang gekoesterde wens van haar is al lang een papegaai (of een paard....)
    Vroeger thuis bij haar hadden ze ook een papegaai, een amazone en later een grijze roodstaart.
    Uit pure verveling door de regen buiten ging ik surfen op Marktplaats en kwam terecht op " parkieten en papegaaien
    Onze aandacht werd getrokken door een groene Amazone, te koop in Maastricht
    Na gebeld te hebben, in de auto, op naar Maastricht !
    Dit gezin had 2 papegaaien in hun bezit, de Amazone van 23 jaar oud, en de grijze roodstaart van 2,5 jaar oud.
    De grijze was niet te koop, maar de Amazone wel.
    Na een tijdje koffiedrinken, en de handen in de kooi steken, hadden wij besloten om Coco te kopen
    Zo gezegd, zo gedaan, Coco mee naar huis op zondagavond.

Nadat hij 4 dagen in ons bezit was, en al een beetje gewend, hadden wij ook al een paar mailtjes gehad van de vorige eigenaar, welke informeerde of alles goed was met Coco?
    Mijn vrouw had al eens geopperd: Zou hij heimwee hebben naar Coco.
    Donderdagavond werd er weer gemaild, en mijn vrouw heeft terug gemaild of hij er soms spijt van had
    Na een telefoontje bleek dit dus het geval !!!
    Hij miste Coco vreselijk, en gaf ons de optie om hem terug te brengen, en dan Jacko van 2,5 jaar te kopen.

Jacko is een prachtige grijze roodstaart, met een rode staart Hij is erg sociaal, tam vriend van het hele gezin en praat en fluit vrolijk.
    Na een gesprek en 2 cappuccino was ik overtuigd, wij gaan de grote vogels ruilen
    Weer een ritje van Maastricht naar Heerlen met de vogelkooi achterin, en thuis de vogels geruild. Coco was super enthousiast toen hij het baasje weerzag, en begroete hem uitbundig !

Dusss sinds 2 dagen is Jacko in ons bezit, hij blijft heel vrolijk, gaat al uit de kooi, op de arm en schouder, en roept heel blij ; KOEKJE !!!!
    Last edited by Haddock; 14-06-09, 09:45.
    Duizend bommen en granaten

Gefeliciteerd met jullie nieuwe huisgenoot.
    Nu maar hopen dat je niet weer gebeld wordt en je de vogel moet ruilen tegen de goudvis of zo :-)

In ieder geval een mooie zaak dat Jacko al zo snel gewend raakt.

Ik zou zeggen surf maar flink op dit forum, er worden volop thema's aangesproken en een en ander zou best leerzaam voor juliie kunnen zijn en wie weet komt het ook nog jullie en Jacko ten goede.

Veel plezier gewenst met jullie Jacko en natuurlijk ook hier op het forum.

Frans
    fkbmac www.koppiekrauw.com

Comment

Dankje Frans,

Wij zijn superblij met Jacko, en hij wordt niet meer geruild -)

Het forum is leuk, en erg interessant, wij surfen er met regelmaat op om de verhalen te lezen en tips op te doen.

Jacko went erg snel, ook aan ons zoontje van 10, en Milou, de eigenwijze Foxterrier.

Wij houden jullie op de hoogte, en gaan vandaag foto's schieten !

Comment

Ook van mij, een stadsgenoot uit Heerlen eeen hartelijk welkom
        Veeel plezier met Coco.....euhmmm Jacko gewenst.
        Ik hoor dat ie al lekker uit de kooi komt en ook al "eet wensen " heeft.
        Koekjes......mmmmjammie....
        Niet te veeel verwennen he

Wie weet kom ik nog wel eens een wandelende of fietsende Coco tegen in het Heerlense.
        Of jij een "gek" met 2 gaaien bij zich....hahahaha

Groetjesssss

Comment

hee Limburger,
          Wat leuk dat er meer mensen in Heerlen wonen met een papegaai
          Wij zoeken een adres om zijn vleugels te laten knippen voor de zomer, zodat hij lekker buiten op z'n kooi kan zitten !

We hebben al gemaild met de stichting Limburgse papegaaien, echter nog geen respons gehad !

Greets

Comment

Hoi

Leuk altijd als je plaats en regiogenoten treft met dezelfde hobby....
            Mail me maar even je telefoonnummer en gegevens door van je
            Dan komt het vast goed.
            Ook wij van stichting www.papegaaienvrijenblij.nl kunnen je wel wieken....euh ik bedoel je papegaai wieken. Heb ik al meer dan eens gedaan hahaha
            Afgelopen zaterdag hebben we nog een informatiestand gehad in een grote dierenwinkel aan de woonboulevard in Heerlen.
            Heeel veeel mensen gesproken en heel veel informatie kunnen geven over voeding, gedrag, wieken enz.
            Mijn mailadres privé is Lfinders@home.nl

Groetjes Toos.

Comment

Hallo Limburger,
              Sorry dat ik pas zo laat reageer, ik heb het bericht gemist...
              Ik stuur je ff een PM.
              Greets

Comment

Sorry Guus

Ik reageer nog later.....en te laaat!
                We hebben gisteren heeerlijk gewandeld in Heerlen, Terworm.
                Jammer dat ik je mailling en dit bericht pas vandaag zag.
                Wie weet had je lekker meee kunnen gaan.

Wie weet een volgende keer

Toos.

Comment

Ads onder in topics

Collapse

Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

Working...
                X