Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

voorstellen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• voorstellen

Hallo allemaal,

ik had gisteren mijn baby aga gekregen en was zo verliefd, alleen heeft het niet lang mogen duren, hij is overleden uit het niets...lag ie ineens met zn pootjes strak naar achter en ademde nog een paar keer en was weg, ben echt verdrietig ervan....ik heb de zaak gebeld , waar ik hem had gekocht en ik moet morgen met het beestje langskomen.De man zei dat het waarschijnlijk een hersenbloeding was.....heeft iemand hier ervaring mee? en wat denken jullie? moet die man mij een nieuwe aanbieden?Ik heb echt alles gedaan wat die man zei hoe ik hem moest verzorgen en pap geven etc...hij was 5 weekjes oud, ben er echt kapot van, wist niet dat je je zo snel kon hechten eraan!

o jee wat erg voor je
    misschien is ie overleden aan stress van t ververen
    wel er gzielig voor zo'n klein beestje hoor
    ik vindt dat die man je een andere aga moet geven
    een ander vogeltje kan de vorige niet vervangen maar het helpt wel bij t verwerken
    veel sterkte
    groetjes sjees,mikey en blue

Comment

Ja sneu zeg, sterkte.
      Ik vind ook dat die man je een nieuwe aga moet aanbieden. Jou valt niks te verwijten, je heb het goed gedaan alleen tot je verdriet is ie is overleden.
      Hopelijk krijg je een nieuwe en heb je dan meer geluk.
      Succes en laat het even weten hier

Groetjes Marion, Wimpie en Jessie
      Groetjes Marion, Wimpie en Charlie

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Marion023 Bekijk Berichten
        Ja sneu zeg, sterkte.
        Ik vind ook dat die man je een nieuwe aga moet aanbieden. Jou valt niks te verwijten, je heb het goed gedaan alleen tot je verdriet is ie is overleden.
        Hopelijk krijg je een nieuwe en heb je dan meer geluk.
        Succes en laat het even weten hier

Groetjes Marion, Wimpie en Jessie
        Ik wil niemand een slecht gevoel geven oid...

Maar om te zeggen: jou valt niks te verwijten is wel makkelijk gezegd zo via het internet.

Een fout hebben beide partijen misschien wel gemaakt, en dat is een aga te verkopen en te kopen van 5 weken.

Comment

Ja maar als je doet wat de verkoper zegt en hij die je inlichten moet als je een dier aanschaft, het verantwoord vind, en je het zo denkt goed te doen valt het in mijn ogen haar niet te verwijten.
          Mvg Marion

Wimpie en Jessie
          Groetjes Marion, Wimpie en Charlie

Comment

ten eerste, heel jammer van je aga,

maar met handopfok moet je wel uitkijken, begin er pas aan als je er zeker van bent dat het lukt, en haal bij meerdere mensen informatie over de handopfok, zodat je er steeds een stukje wijzer van word, en als je denkt dat je er klaar voor bent, dan zou je het kunnen doen, iedereen heeft immers z'n eerste keer met handopfok gehad toch? ( behalve dan de mensen die er tegen zijn ;p)

maar je hebt geen bevestiging ofzo waarom je vogel dood is gegaan, het kan aan jou liggen, aan de verkoper of aan de vogel zelf, en handopfok brengt altijd een heel groot risico met zich mee, dus als ik jou was dan zou ik gewoon een zelfstandig tam vogeltje kopen, en geen handopfok vogel, want een zelfstandige vogel heeft de risico's van het met de hand grootbrengen niet meer.

succes!
            http://www.flickr.com/photos/robinschaft/sets/

Comment

Dat is triest Jaliyah, sterkte met je verlies.
              Ik sluit me aan bij Robin en Arjan - handopfok brengt veel risico's met zich mee: iemand die geen ervaring heeft kan onmogelijk direct weten welke alarm signalen je moet kunnen herkennen bij de vogel wanneer er iets mis gaat, én niet direct alles weten over hoe correct te voeren, hoe goed de instructies van de kweker ook mogen zijn.
              Plus een aga van 5 weken verkopen??!! Veel te jong!!!

Jaliyah, het is natuurlijk mogelijk dat je aga een hersenbloeding heeft gehad, maar ik raad je sterk aan om de volgende keer inderdaad een zelfstandig etend vogeltje te kopen, daarmee bespaar je jezelf én de vogel veel risico's en verdriet. En kunnen jij en je vogeltje vooruit kijken op een heleboel plezier samen!
              Je kunt niet diep in de ogen van een dier kijken zonder de diepte, complexiteit en gevoelens te zien die de mens als enige claimt te hebben.

Miriam & Nico sigpic

Comment

Bedankt allemaal voor de reacties,

ik ben vandaag teruggegaan naar de verkoper en die heeft het vogeltje bekeken en hij zegt dat het een hersenbloeding was en dat ik een nieuwe mocht uitzoeken, alleen heeft hij die nu niet....nu heb ik verder op internet zitten spitten en kom er nu achter dat dit heel vaak gebeurt bij hem en dan er zelfs rechtzaken lopen....mijn broer en zus hebben in het verleden daar een witkuif gekocht, twee zelfs en daar was niets mis mee vandaar dat ik niet eerst onfo verder over de verkoper had opgezocht...helaas,ik ga in ieder geval niet mijn aga ophalen die ik nog tegoed heb...durf het niet, dan maar mn geld kwijt, maar dit wil ik niet weer meemaken zoiets verdrietigs... maar goed ik heb ervan geleerd ,alleen heel triest voor mn vogeltje!

morgen ga ik ergens anders eentje ophalen, een zelfstandige van 10 weken die wel door de eigenaar als handopfok is opgegroeit tot zover.....

ik ben dus weer een beetje blij....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jaliyah Bekijk Berichten
                  Bedankt allemaal voor de reacties,

ik ben vandaag teruggegaan naar de verkoper en die heeft het vogeltje bekeken en hij zegt dat het een hersenbloeding was en dat ik een nieuwe mocht uitzoeken, alleen heeft hij die nu niet....nu heb ik verder op internet zitten spitten en kom er nu achter dat dit heel vaak gebeurt bij hem en dan er zelfs rechtzaken lopen....mijn broer en zus hebben in het verleden daar een witkuif gekocht, twee zelfs en daar was niets mis mee vandaar dat ik niet eerst onfo verder over de verkoper had opgezocht...helaas,ik ga in ieder geval niet mijn aga ophalen die ik nog tegoed heb...durf het niet, dan maar mn geld kwijt, maar dit wil ik niet weer meemaken zoiets verdrietigs... maar goed ik heb ervan geleerd ,alleen heel triest voor mn vogeltje!

morgen ga ik ergens anders eentje ophalen, een zelfstandige van 10 weken die wel door de eigenaar als handopfok is opgegroeit tot zover.....

ik ben dus weer een beetje blij....
                  Het lijkt me sterk dat die verkoper aan de buitenkant kan zien waaraan jouw aga overleden is.

Maar je hoeft niet persé je geld kwijt te zijn, misschien kun je voor het bedrag wat je betaald hebt, speelgoed of wat lekkers uitzoeken voor je nieuwe aga.

Heel veel plezier met je aanstaande vogel, hopen dat je hier meer plezier aan zal beleven!

Comment

Ik ben het met arjan eens, dat je je geld kwijt bent is onzin. Tevens is handopfok bij 5 weken er lastig.. Heeft de verkoper je goede instructies gegeven betreffende het voeren van pap op welke manier en waar op te letten??? Officieel heb je volgens mij een half jaar garantie op een vogel, wettelijk gezien. Dit heb ik meerdere malen op internet gelezen. Zoek dit uit en wrijf hem dit onder zijn neus, wie weet kan je voor het geld dan nog speeltjes kopen. Wel jammer dat je aga is overleden, sterkte!

Groetjes Puck en Jannice

Comment

Hallo,

Ik neem aan aangezien je in Den Haag woont dat de winkel die je bedoelt Dennis Papegaaien is? Ik heb namelijk erg slechte dingen gelezen over deze winkel. Ik woon practisch in Den Haag en kom wel eens langs deze winkel. En ik moet zeggen dat ik walg van die winkel als ik erlangs loop. Ze hebben soort van spandoeken met reclame erop, dat ze supergoedkope vogels verkopen, Maarja, het overgrote deel is daar ziek...Ik hoop dat ondanks je slechte ervaring veel plezier hebt met je nieuwe aga. En probeer allemaal uit de buurt te blijven van die slechte zaak...
                      Binkie(wildkleur) & Pichu(Pallid Violet)

Comment

ooh wat erg, veel sterkte

Comment

Ads onder in topics

Collapse

Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

Working...
                        X