Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Even voorstellen..

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Even voorstellen..

Hallo, ik ben Marielle en wij hebben sinds 2 dagen een grijze roodstaart papegaai, ze is 6 weken oud en ze krijgt nog papvoeding, nu van een lepeltje.. We hebben een mega grote kooi voor haar gekocht, maar de bedoeling is dat ze lekker vrij mag op de boom, mee naar buiten enz enz.. De kooi is eigenlijk voor als we weg zijn en 's nachts want we hebben ook nog een kat...

Sinds gister begint ze wat te stappen, ze is verder heel erg handtam en je kan haar helemaal in een handdoek wikkelen en ze wil zelfs al op haar rug liggen..

Ik hoop dat ik hier mn vragen kwijt kan..
    *Wanneer gaan ze klimmen?
    *Wanneer zitten ze volledig in de veren?
    *Betekenen de geluidjes die ze maakt al wat?
    Marielle & Mabel

Jammer dat je geen reacties krijgt hier..
    Marielle & Mabel

Comment

Hallo,

Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst.
      Ik heb zelf een blauwgele ara maar een aantal jaren geleden heb ik een grijzeroodstaart gehad die helaas niet oud is geworden.
      Ik had hem ook jong gekocht en met pap opgevoed, hij was erg tam en super leuk hoe hij met Bono (York) speelde. Hij ging hem gewoon halen om te spelen. Alleen leco was ook los buiten en heeft waarschijnlijk iets binnen gekregen van de druivenrank en een paar dagen erna schimmel in de krop en toen hebben we hem in moeten laten slapen. Het was echt een schatje.
      Toen wij hem pas hadden kon hij nog niet klimmen en zei de kweker dat we onderin op het rek een stuk karton moesten leggen zodat hij niet tussen de tralies met zijn pootjes zou komen. Eten ook op de grond zetten en drinken. Ze kunnen nog niet klimmen. Je gaat vanzelf merken als hij meer gaat klimmen en bv op een stok gaat zitten dat je ook al een beetje eten in de bakjes bovenin kunt doen. Maar liet dan onderin ook nog wel een tijdje eten staan.
      Verder hoelang het duurde dat zijn verenpak helemaal volgroeid was weet ik niet meer. Ik weet alleen wel dat Leco echt alleen naar mij trok en niet naar mijn vriendin, die kon er echt niets mee. Dus misschien een goede tip veel mensen er meelate kroelen. Zodat hij niet eenkennig wordt. Al hoor ik meestal dat een grijzeroodstaart meer naar 1 iemand in het gezin trekt.
      Heel veel succes met de kleine.
      Gr Lies Gizmo

Comment

Hallo Mar,

Ik ben ook nieuw hier, en ik heb zelf een grijze van bijna 11 weken oud.
        Heb deze sinds 5 weken en geniet er vreselijk van.
        De onze heet Kia en krijgt nog 2x per dag pap.
        De onze zit nog in een bak, en gaat een aantal keren per dag in zijn kooi, ik heb inderdaad een stuk karton op de tralies van de bodem liggen.
        Kia gaat vanzelf op de stok en gaat ook weer vanzelf naar de bodem toe, klimmen enz doet hij nog niet, speelt wel met de speeltjes die bij de stok hangen.
        Geluiden maken doet de onze ook, erg leuk om naar te luisteren.

Ik hoop hier ook veel info te lezen en te krijgen.

Groetjes

Centho

Comment

Ads onder in topics

Collapse

Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

Working...
        X