Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Even mij en de kleine roodstaart voorstellen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Even mij en de kleine roodstaart voorstellen

Hallo ik ben Ellen en heb sinds 5 weken een grijze roodstaart.
    Kia was 6 weken toen die bij ons kwam en is ondertussen een stuk groter geworden.
    Hij krijgt nog 2x daags pap en de andere keer krijgt hij nog een klein beetje gewelde pellets.
    Groente en fruit eet hij ook al goed mee.
    Ik weet eigenlijk alleen niet zo goed wanneer hij ook zaden enz mag hebben.
    Ik zeg steeds hij, maar ik heb nog geen idee of het een hij of een zij is.
    Kia heeft een grote kooi, maar zit ook nog veel in een grote bak, wen hem wel steeds meer aan zijn kooi, op je schoot zitten is ook erg leuk en spelen op de tafel is nog leuker.......
    Alleen zijn die nagels nog vreselijk scherp, pffff het lijken wel naalden zo scherp, iemand een idee hoe ik die minder scherp kan krijgen????

hallo welkom hier op het forum.
    ik heb een link voor je waar het nagels gaat, misschien kan je er iets mee.
    http://www.koppiekrauw.com/Papa-kenn...ing-nagels.htm
    Gevleugelde groeten van Joepie Tica tweety en Coco
    Gerrit Visser

Comment

Hoi ellen

Welkom op het forum !!!

Je grijze is als ik goed reken nu 11 weken oud, dan mag hij ook al best zaad hebben. Dit kun je bijvoorbeeld in een bakje onderin de kooi leggen en hem dit even laten zien dat hij het kan pellen en eten.

Bij scherpe nagels zou je een betonstok in de kooi kunnen hangen of met een vijl het scherpe eraf vijlen. Let wel op dat je niet te ver gaat omdat je dan in het leven zit en dit gaat bloeden.

Suc6 met je vogel
      Chester en Samba
      Yoda en Navy

Comment

Dank jullie wel voor de reaktie's

Ik heb net voorzichtig de nageltjes met een vijl minder scherp gemaakt, Kia vond het allemaal goed, zat gewoon met een rolletje plakband te spelen op tafel.

Zal morgens eens even bij de dierenwinkel voor zaad gaan kijken, want de pellets die hij krijgt zijn van nitribird, maar dat is dan niet genoeg zoals ik van jullie begreep???

Comment

Ooooo Ja de nagels zijn nu echt een stuk beter, doet nu geen pijn meer, heerlijk, had ik eerder moeten weten.

Comment

Ads onder in topics

Collapse

Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

Working...
          X