Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Koko is nu 55 jaar

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Koko is nu 55 jaar

Koko is zijn naam en hij is een huisgenoot geworden die niet zonder aandacht kan.

Heeft iemand ervaring hoe oud ze kunnen worden? Er zijn zodanig veel uiteenlopende meningen dat men géén lijn kan trekken.

Weet iemand wat ze liefst eten wat ze moeten hebben.

Hallo,
    Allereerst gefeliciteerd met je nieuwe huisgenoot.

Het is heel lastig aan te geven hoe dout een papegaai word. Er zijn een aantal gevallen bekend van rond de 80 jaar, maar de gemiddelde papegaai word maar een jaar of 30.

Wat betreft het eten
    Belangrijk is een goede basis van zaad of pellet voer (dit zou je zelf het beste kunnen bekijken wat jij denkt dat het beste is) Daarnaast is fruit en groente erg belangrijk, daarnaast kun je denken aan verschillende noten, kiemzaad, eivoer, grid enz.

Suc6 met je vogel
    Chester en Samba
    Yoda en Navy

Comment

Bedankt voor de wensen! Arasevera (of man? met de moeilijke naam!)

Vergeten bij vertellen dat we Koko al hebben van toen hij zowat 20 jaar was.

Ikzelf ben 78 jaar. Dus....

Zij is nog nooit ziek geweest en het hoofdvoedsel is witte en zwarte zonnebloempitten met dagelijks fruit, of mee eten wat wij eten, als ze het wil.

Terloops, dit is een prachtig forum, felicitaties, maar vele mensen zullen het soms zeer moeilijk vinden. Zo sukkelde ik ook enkele keren om uit het VELE wijs te graken. Het is een positieve opmerking om meer bezoekers te krijgen die wellicht afhaken als ze sukkelen.

Comment

Geweldig, 78 jaar en dan zo goed met internet omgaan!
        Ik zie mijn oma dat nog niet doen...

Beste meneer/mevrouw degheldere,

Over het algemeen zijn zonnebloempitjes niet de beste voeding voor een papegaai. De pitjes zijn heel vet en bevatten bijna geen vitaminen en mineralen. Het zou wellicht een goede optie zijn om pellets (brokjes) en/of een goede zaadmix (zonder zonnebloempitjes) te geven. Deze kunt u prima bij een dierenwinkel kopen, of zelf op internet en dan bezorgen ze het bij u thuis.

Fruit en groente dagelijks is prima!

mvg,

Emily
        PHOENIX KAREL

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door degheldere Bekijk Berichten
          Bedankt voor de wensen! Arasevera (of man? met de moeilijke naam!)

Vergeten bij vertellen dat we Koko al hebben van toen hij zowat 20 jaar was.

Ikzelf ben 78 jaar. Dus....

Zij is nog nooit ziek geweest en het hoofdvoedsel is witte en zwarte zonnebloempitten met dagelijks fruit, of mee eten wat wij eten, als ze het wil.

Terloops, dit is een prachtig forum, felicitaties, maar vele mensen zullen het soms zeer moeilijk vinden. Zo sukkelde ik ook enkele keren om uit het VELE wijs te graken. Het is een positieve opmerking om meer bezoekers te krijgen die wellicht afhaken als ze sukkelen.
          Ten eerste, helemaal geweldig dat we een forum opa hebben
          (mag ik wel zo zeggen hé?)

Dagelijks fruit en af en toe met de pot mee eten is helemaal goed.
          Die zonnebloempitten is niet het beste, maar als Koko het er met 55 levens jaren het er goed op doet, lekker mee door gaan. Ik ga er van uit dat Koko dit altijd heeft gekregen?

Wel kun je in een apart bakje pellets aanbieden voor Grijze Roodstaarten.

Succes ermee!

Arjan.

Comment

Arjan, bedankt voor de reactie. Inderdaad, Koko kreeg altijd hetzelfde voedsel + mee eten wat de pot schaft + fruit. Speciaal voer voor papegaaien moest ze niet.

Om het verhaal over Koko volledig te maken, nog dit.

Haar bezighouding is de gehele dag stukken doosgolfkarton in snippers maken. Twee maal per week moeten wij een volle bak van 45 x 45 x 3 cm snippers in de vuilbak doen.

Groeten

Willy

Comment

Willy,

Dan zal ik persoonlijk niks aan haar voedsel veranderen, ook al
              is dit niet het beste recept. Grijsjes kunnen om de gekste reden
              in de stress schieten met als gevolg plukken en gedrags problemen.

Mooi trouwens dat Koko een echte sloper is!
              Geeft zeker voldoende afleiding voor hem

Groeten,

Arjan.

Comment

Wel grappig om te lezen dit topic, je kijkt gelijk weer heel anders tegen de voorgeschreven "voedselwetten" aan.
                Daar waar velen hun Grijsje perse op pellets willen hebben, omdat zaadmengsels te eenzijdig zouden zijn (met name de zonnebloempit wordt als rotte (te vette) appel beschouwd), geeft de ander enkel
                zonnebloempitten als hoofdvoer met als resultaat een hoogbejaarde papegaai in blakende gezondheid.
                Mijn vogel mag vanaf nu ook weer een pitje.

Comment

Harold,

Dat is ook het ergerlijke dat sommigen beweren de wijsheid in pacht te hebben en dat hun methode de beste is! Tot zelfs dierenartsen wet het niet juist!

De zeer goede conditie en hoge leeftijd zijn aan een geheel van factoren verbonden. Niet alleen aan het voedsel. De ruime aandacht die men geeft. Het verschaffen van bezigheid. Allerlei voedsel delen.

In ruil krijgt men wel een een familielid bij, met al zijn gevoelens die men ook dient te beantwoorden. Want een grijze roodstaart is zeer gevoelig!

Wie dat alles niet kan, zich onthouden van dieren houden! Want véél mensen houden dieren enkel voor hun plezier en niet voor het plezier van het dier.

Comment

absoluut waar! maar het zijn de uitzonderingen die de regel bevestigen. ik zou ook niets veranderen aan de voeding van je oude rakker! Hij is nu zo ver, en blijkbaar nog in goede gezondheid

Maar voor jonge gaaien is een gevarieerde voeding wel beter, de kans dat ze ouder worden is dan groter.
                    Het is zo een beetje als roken, iedereen weet dat het slecht is, maar iedereen kent wel zo een oudje van 95 die elke dag een pakje oprookt. Maakt dat roken gezond? Neen.

Trouwens sinds dat mensen pellets zijn gaan geven aan hun papegaaien is de gemiddelde leeftijd gedaald van papegaaien in gevangenschap. De reden hiervoor is niet bekend, maar een van de mogelijkheden is dat mensen denken dat enkel pellets geven volstaat. Waarbij zaadjes, noten en fruit achterwege wordt gelaten.
                    http://www.youtube.com/watch?v=bar3BVJKUiQ
                    Papegaaienpsychologie:
                    Als het van mij is, is het van mij. Als het van jou is, is het van mij. Als jij het vasthebt, is het van mij. Als jij er naar kijkt, of er aan denkt, van zodra ik weet wat het is, is het van mij...
                    http://sites.google.com/a/bottu-jans.com/www/ara-informatie/lectuur/artikels/knippen-of-niet

Comment

Akkoord dat ze jong zijnde een baby-voeding moeten hebben, maar het stoort dat men voor de rest van hun leven nergens een betrouwbaar menu kan vinden. De een zegt dit en ander dat. Dat maakt een mens onzeker en daarom hebben wij Koko maar gegeven waar hij lust voor had. Naast de verzorging van de andere punten, waaronder vooral afleiding.

In dierentuinen ziet men ook hoezeer ze zich bemoeien om elk dier afleiding en bezigheid te bezoegen.

Dat is net als bij de mens, hun lang leven! (niet eens het voedsel!!!)

Comment

Hoe is het nu met Koko, stil going strong op zonnepitten?

Comment

Koko is intussen nog ouder geworden

Oorspronkelijk geplaatst door Harold Bekijk Berichten
                          Hoe is het nu met Koko, stil going strong op zonnepitten?
                          Bedankt Harold voor de belangstelling na zoveel tijd.

Ik ben intussen 81 en ga rap achteruit. Koko zal mij wel overleven.
                          Het moet zijn dat de voeding en de bezighouding van Koko ideaal zijn om zo oud te worden. En gezond ook, want Koko is nog even vinnig als vroeger.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door degheldere Bekijk Berichten
                            Harold,

Dat is ook het ergerlijke dat sommigen beweren de wijsheid in pacht te hebben en dat hun methode de beste is! Tot zelfs dierenartsen wet het niet juist!

De zeer goede conditie en hoge leeftijd zijn aan een geheel van factoren verbonden. Niet alleen aan het voedsel. De ruime aandacht die men geeft. Het verschaffen van bezigheid. Allerlei voedsel delen.

In ruil krijgt men wel een een familielid bij, met al zijn gevoelens die men ook dient te beantwoorden. Want een grijze roodstaart is zeer gevoelig!

Wie dat alles niet kan, zich onthouden van dieren houden! Want véél mensen houden dieren enkel voor hun plezier en niet voor het plezier van het dier.
                            Hallo degheldere,

Ik lees dit topic voor het eerst en kreeg kippevel bij het lezen van bovenstaand stukje, ik hoop dat u samen met koko nog heel wat jaartjes samen mag doorbrengen.

Een hartelijke groet,

Julia
                            Brave meisjes komen in de hemel, brutale overal.>>

Comment

aan Julia

Bedankt voor de wensen, Julia. Maak mij nu al ongerust hoe Koko zal reageren als ik er niet meer ben.
                              Groetjes, Willy Degheldere.

Comment

Ads onder in topics

Collapse

Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

Working...
                              X