Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Even me voorstellen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Even me voorstellen

Ik ben dus Vicky, ik ben van Belgiƫ, in de buurt van Gent. Ik heb een schat van een man (die trouwens Nederlander is), we hebben twee kinderen van mijn man zijn vorig huwelijk, 2 jongens van 9 en 12 jaar en dan nog samen een dochtertje van 18 maanden.

Als huisdieren hebben we een hond, kat, en dan nog kippen die dus uiteraard niet binnen zitten. Allemaal beestjes die niet meer welkom waren bij vorige baasjes.

Nu vanavond ga ik om Kiki, is een geelvoorhoofdsamazonepapegaai, ik kijk er helemaal naar uit!! Hij is drie jaar oud. Heeft nu wat last naar schijnt van schreeuwen als hij in de woonkamer staat. Daarom staat hij in de garage daar, maar heeft wel een mooi uitzicht doordat er een mooi groot raam er is. Maar hij zit wel alleen de meeste tijd. We kijken er hier naar uit om hem vanavond bij ons te hebben. Het zal zeker wel lukken. Ik ben dus een grote dierenliefhebber. Jullie horen nog verder van me. xxx

Heej Vickey,
    Welkom op het forum ! Ik ben heel benieuwd hoe het straks gaat met de amazone en of je het hem kan afleren.

Groetjes
    Chester en Samba
    Yoda en Navy

Comment

welkom en leuk dat je de vogel een kans geeft!

schreeuwen kan je afleren, maar niet op korte tijd. Zoek uit waarom hij schreeuwt, dan ben je al een heel eind.
      En geen aandacht aan geven als hij schreeuwt. Is hij stil dan hem wel vetroetelen. :-)

Oppassen met de kat wel, die zijn dodelijk voor papegaaien (een krab of beet kan dodelijk zijn, omwille van bacteriƫle infecties) steeds de vogelarts bellen dan!
      http://www.youtube.com/watch?v=bar3BVJKUiQ
      Papegaaienpsychologie:
      Als het van mij is, is het van mij. Als het van jou is, is het van mij. Als jij het vasthebt, is het van mij. Als jij er naar kijkt, of er aan denkt, van zodra ik weet wat het is, is het van mij...
      http://sites.google.com/a/bottu-jans.com/www/ara-informatie/lectuur/artikels/knippen-of-niet

Comment

Hier nog niets geschreeuwd, wel lekker babbelen, en een paar schreeuwtjes maar niet storend. Maar ja dat hoort erbij af en toe heb ik gelezen. De kat zit heel veel buiten, dus dat scheelt ook. Bijten wil hij wel doen. Maar we doen het rustig aan. We hebben tijd.

Comment

Als ze bezigheid hebben kan het schreeuwen wel serieus minderen, wilgentakjes verwerken ofzo houdt ze meestal wel een tijdje zoet.

Geen aandacht geven aan bijtpogingen, dan weet hij dat het bijten werkt. Eventueel met een opstapstokje werken ofzo. En er steeds voor zorgen dat het zowel voor jou als voor hem positief is dat hij opstapt: jij wil hem verplaatsten, maar hij wil dat niet, biedt dan een nootje aan als hij opstapt, dan is het opstappen voor beide partijen een win win situatie.

geduld is wel een mooie zaak, zeker bij papegaaien. Sommige mensen verwachten dat ze universitair getraind zijn als blindengeleidehond van dag 1. :-/

In alle geval veel plezier aan deze prachtige vogel!
          http://www.youtube.com/watch?v=bar3BVJKUiQ
          Papegaaienpsychologie:
          Als het van mij is, is het van mij. Als het van jou is, is het van mij. Als jij het vasthebt, is het van mij. Als jij er naar kijkt, of er aan denkt, van zodra ik weet wat het is, is het van mij...
          http://sites.google.com/a/bottu-jans.com/www/ara-informatie/lectuur/artikels/knippen-of-niet

Comment

kiki is redelijk flink, het gekrijs valt best mee, zo af en toe doet hij dat wel, als het te is dan gaat er een doek voor paar minuten overheen. Is wel heel erg kwaad als ik dat doe. Ook gaat hij al eens buiten zijn kooi maar als hij vliegt geraakt hij in paniek. Dan moet ik hem oppakken met handschoenen want bijt goed. Als hij lekker in kooitje zit of op zijn kooitje neemt hij al eens een pindatje aan zn dit zonder de schil zonder in mijn vinger te bijten. Maar soms ineens haalt hij uit, echt raar. Maar het is anders wel een lieve. Hij is nog wat bang.

Comment

Hoi Vicky,

Het zal wel goed komen met het schreeuwen en bijten, maar je moet erg veel geduld hebben.
              En als ie schreeuwt is een doek over de kooi helemaal niet verkeerd!
              Verder rustig z,n gang laten gaan en dan komt het vanzelf wel goed, als ie aan jullie gaat wennen.

groetjes en succes!!

Tammie

Comment

Ads onder in topics

Collapse

Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

Working...
              X