Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hoi

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Hoi

Hoi,

Ik ben Raffi , 8 jaar oud, waarschijnlijk een mannetje, ik woon bij Jaco en Marijke in Rotterdam.

Ik ben hier vorig jaar in juni komen wonen, ik ben opgehaald uit een gezin waar echt geen tijd meer voor mij was en ik in een hoekje in een reiskooi op de grond zat

Het eerste wat ik kreeg was een hele nieuwe kooi, lekker groot.

Vanaf het begin staat deze altijd open, ik zit dus altijd boven op mijn kooi en geniet van het uitzicht naar buiten. Mijn oude kooi is nu voorzien van kettingen om op te hangen, als het lekker weer is zit ik samen met Jaco de Marijke buiten, iedere vogel die voorbij vliegt heeft mijn volledige aandacht en vooral halsbandparkieten weten dat ik er ook ben.

Ik eet alles, altijd staan er 2 soorten voer en vers water, ook eet ik vrijwel dagelijks gekookte rijst en wat groente, een kippenboutje is echt een traktatie. Natuurlijk zijn allerlei noten ook niet te versmaden.

Marijke is echt mijn lieveling maar ook Jaco kan mij gewoon aaien en op de schouder nemen.
    Slopen doe ik niet, er hangt zoveel speelgoed waar ik lekker mee kan rommelen.

Af en toe heb ik een druk uurtje en schreeuw en fluit ik de boel bij elkaar, vooral vrouwen hebben mijn aandacht, naar hen fluit ik fjew fjew.
    Mijn veren zijn helemaal mooi en ik poets mijzelf dagelijks, plukken doe ik niet.

Praten doe ik gewoon niet, dat is niet mijn ding, mischien krijg ik hier later wel behoefte aan.
    Ik maak wel regelmatig nieuwe geluiden, hieraan horen Jaco en Marijke in wat voor stemming ik ben. Als ze weg gaan of thuiskomen maak ik een geluid van begroeting.

Marijke en Jaco denken sterk na over een vriend of een vriendin voor mij maar zijn er nog niet helemaal over uit.

Dit is mijn foto

Last edited by Hunswijk; 31-03-10, 13:55.

Heej hallo,
    Welkom op dit forum !!!
    Wat super dat de vogel het zo naar zijn zin heeft bij zijn nieuwe huis !!!
    Ik hoop nog veel meer van jullie te zien en te horen !

Groetjes Erika
    Chester en Samba
    Yoda en Navy

Comment

Welkom hier, klinkt alsof jullie het heel gezellig hebben!!!!
      sigpic

Comment

Welkom hier hoor.
        En raffie heeft het maar getroffen bij jullie
        En hij is jullie daar ook dankbaar voor zo te lezen

Heel veel plezier met hem verder

Comment

hoii,

zo te lezen is het een leuke vogel.
          ik ben nog niet zo van de amazone's maar dit is toch een venezuela?
          succes ermee, en met veel aandacht zal het misschien wel lukken om het te leren praten

-------
          @ruud1960
          mooie edel!
          http://www.flickr.com/photos/robinschaft/sets/

Comment

heel mooi,
            en wat een verandering voor Raffi, heeft het héél erg getroffen met jullie !!
            een paradijs voor hem !!!
            nog veel plezier ermee

Comment

Ads onder in topics

Collapse

Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

Working...
            X