Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Daan stelt zich voor...

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Daan stelt zich voor...

He mensen, mijn naam is Daniello en heb me omdat ik een Aga wilde aanschaffen eerst eens wat rondgelezen en aangemeld op dit forum.

Nu weet ik nog niet zeker of het een Roseicollis of Fischeri gaat worden, omdat ik met nog een twijfel zit...hier heb ik trouwens al een topic over aangemaakt.

Maargoed, de kooi heb ik vandaag wel al gekocht nu eens goed uitkijken naar het vogeltje waar het mee "klikt"!

Hier alvast een fotootje van de toekomstige verblijfplek (let niet op het aquarium, deze krijgt een nieuw plekje...)

Groeten,

Daan

Hoi Daan,

Welkom op het forum !!! Je hebt al een mooie kooi gekocht zie ik wel ! dat gaat vast helemaal goed komen
    Succes met je keuze !

groetjes erika
    Chester en Samba
    Yoda en Navy

Comment

Ja, de keuze......heb nu begrepen dat aan de Fischeri's niet te zien is hoe oud deze +- zijn ivm de niet zwart-kleur van de snavel....en als ie een ringetje van 2010 zou hebben dan nog kan deze al van januari en eigenlijk al te oud om goed tam te maken zijn, toch?

Dus een makkelijkere keus is voor een Roseicollis gaan (snavelkleur met nog zwarte vlekken)?

hmm....moeilijk

Comment

Ik geloof niet dat je conclusies kan trekken aan de snavelkleur.
        Dit is per vogel namelijk heel erg verschillend, bij de ene vogel verdwijnen die donkere plekken met een aantal weken en bij andere vogels kan het wel een jaar duren. Dit zegt dus niets over de leeftijd van de vogel.

Denk dat je gewoon moet kijken naar wat jou aanspreekt.

Als je naar een goede kweker gaat houd deze wel een administratie bij die je precies kan vertellen hoe oud de vogel is. en ook oudere vogels zijn prima tam te maken alleen heb je dan vaak wat meer geduld nodig.

Ga wel voor een vogel die volledig zelfstandig kan eten !
        Chester en Samba
        Yoda en Navy

Comment

Ik heb gevonden wat ik zocht! Ik ben vandaag bij een kweker (Frans, f.keuren@ziggo.nl in Posterholt, Limburg) geweest en hij had best veel vogeltjes zitten, Roseicollis, Fischeri's en Personata's.

Het is een Roseicollis geworden , ben voor de wildkleur gegaan, dit vind ik persoonlijk de mooiste. Volgens de kweker is het een hij, zat nog bij de ouders in het kweekhok en at zelfstandig. Het eitje was van 7 januari. Na +- 24 dagen broeden is hij uitgekomen, dus tegen de 2de / 3de februari geboren. Hij is nu dus 9 weekjes oud

Hij heeft net even flink door de kooi gebaanjerd en zit nu te slapen. Ik moet hem nu dus een weekje rust geven heb ik begrepen...wat mag wél allemaal in de eerste week???

Ik moet alleen nog even een naam bedenken....maar weet denk ik al wat het gaat worden

Comment

Tadaaaa, bij deze mijn "Pinky"

Groeten,

Daan

Comment

Welkom Daan en je nieuwe aanwinst, een mooi beesie de kooi is geweldig hihi. veel plezier met je boefje.
              Diana DJ sigpic

Comment

Gefeliciteerd, wat een dropje! Ik heb altijd een zwak voor jonge collies.
                PHOENIX KAREL

Comment

Wat een heerlijk koppie
                  Chester en Samba
                  Yoda en Navy

Comment

Ik moet hem nu dus een weekje rust geven heb ik begrepen...wat mag wél allemaal in de eerste week???

Mag ik hem al aan mijn hand laten wennen, volgens de methode van Koppiekrauw?

Hij is op het moment druk door de kooi aant klimmen

Groeten,

Daan

Comment

Iemand ?

Comment

Hey Daan,

Gefeliciteerd met pinky. Onze dino is precies het zelfde ook een wildkleur, ze zijn wel mooi hè en ook onwijs lief. dino hebben wij met 10 weekjes opgehaald. De eerste 2 dagen ff laten wennen in zijn kooi en vervolgens er uitgehaald +- 1a2 uurtjes per dag. Die jongkies slapen veel hebben dus veel rust nodig. Of er nog specifieke dingen zijn in de eerste week weet ik ook niet maar dino is super tam geworden.

Groet Ron

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door rico paco pipo 123 Bekijk Berichten
                          Hey Daan,

Gefeliciteerd met pinky. Onze dino is precies het zelfde ook een wildkleur, ze zijn wel mooi hè en ook onwijs lief. dino hebben wij met 10 weekjes opgehaald. De eerste 2 dagen ff laten wennen in zijn kooi en vervolgens er uitgehaald +- 1a2 uurtjes per dag. Die jongkies slapen veel hebben dus veel rust nodig. Of er nog specifieke dingen zijn in de eerste week weet ik ook niet maar dino is super tam geworden.

Groet Ron
                          Ok, ik heb hem al aan de kooi laten wennen...maar was jou Dino handtam toen je hem met 10 weken ophaalde? Want vandaag is Pinky ook even een half uurtje "ontsnapt" de kamer in, maar ik kreeg hem niet te pakken! Ik heb hem elke x héél voorzichtig benaderd en geprobeerd of ie op mijn hand kwam zitten. Later is hij per ongeluk op mijn hoofd geland en heb ik hem zo (via mijn hoofd) in de kooi kunnen zetten, want op mijn hand wilde hij écht niet!

En nu? Want volgens mij is hij er niet geruster op geworden nu hij mijn hand bij de kooi ziet verschijnen.

Comment

Thja, hmmmm,

Doen wij dino ophaalde was hij al aan handen gewend. De eerste week at hij nog 2x pap en de 2de week 1x, door het pap geven is hij wel heel tam geworden. Misschien kan jij dat doen doormiddel van trostgierst of ander lekkers. En ja, op je hoofd zitten is ook bij dino een leuke bezigheid.
                            Er zijn toch wel meerderen aga liefhebbers die de juiste tips kunnen geven.
                            Door veel geduld/liefde/aandacht moet het goed komen en heb je een super vriendje bij.

veel succes

Ron

Comment

He Ron, ik ga hem sowieso vanaaf even bij de dierenarts laten kortwieken. Hij is nu vrij uit de kooi en vliegt de hele tijd door de kamer, maar van mijn hand moet ie niks hebben. Misschien maar eens een keer een half dagje geen voer en dan trainen zoals aangegeven op koppiekrauw.nl

Groeten,

Daan

Comment

Ads onder in topics

Collapse

Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

Working...
                              X