Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

chico en jacco en senno

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

en ja de blauwgele ara die moest helaas weg ivb ze viel chico aan en de verzorger's viel ze ook aan
    ze was niet meer tehouden ze is naar menssen toe gegaan waar ze aleen is
    en daar gaat het zupper goed met de blauw/gelle ara ze is liever geworden en bijt de verzorgers ook niet meer om dat ze aleen is nu en ik zoek er nog regel matig op .

Wat je onder aanvallen verstaat begrijp ik niet helemaal goed.
    Gaf ze een knauw naar de verzorgers, of een aanvalletje naar Chico, lijkt me dat meer op gewenningsgedrag lijken.
    Vogels moeten de kans krijgen om te wennen, en ze gaan zeker niet acuut vrienden worden met andere gaaien.
    Mijn persoonlijke mening is dat aanvallen naar een eigenaar/verzorger met een goed plan van aanpak zeker in goede banen is te leiden. Maar je moet dan wel sterk in je schoenen staan om de intelligente ara nét dat stapje voor te zijn, zodat ze niet uitdagend kan knauwen, of aanvallend kan overkomen.
    Maar geef jij de ara de indruk dat je zelf wat onzeker of terughoudend, of afwachtend bent , dan is het pas een leuk spelletje voor je ara.
    Er komt namelijk heel wat bij kijken om een ara of willekeurige vogel respectvol, begripvol en vertrouwend te verzorgen.
    En dat heeft tijd nodig.
    Bij de aanschaf van een willekeurige vogel is het raadzaam om je vooraf en steeds weer te verdiepen in de materie gedrag, lichaamstaal van de vogel, opvoeding en dergelijke.

En met de aanschaf zijn wij slecht ge infomeerd met de groenvleugel en de blauw/geeleara maar lorre heeft het zupper goed

Dat je slecht geinformeerd bent ligt mijns inziens ook gedeeltelijk aan jezelf. Vooral met de huidige mogelijkheden van internet, boeken kun je je juist heel goed inleven in een huishouden met vogels. Er komt namelijk nogal wat bij kijken.!!!

weet imand toe valleg ook waar de evenemente zijn voor papagaaien
    waar je aan mee kandoen

Evenementen worden regelmatig door het land gehouden.
    Wandelingen, knutselmiddagen enz.
    Diverse clubs en forums organiseren die.( effe googlen )
    Bij evennementen waarbij vogels in grote dichtheid en getale bij elkaar komen, schuilt wel natuurlijk een kans op het overbrengen van diverse ziektes.
    Papegaaien van anderen kunnen die van jou besmetten, of omgekeerd zouden jou papegaaien andere papegaaien weer kunnen besmette met typische papegaaienziektes. Ben daar zeker bewust van.

ik zal kijken als ik wat niewe foto's er op kan zetten van de ara's en de grijze

En natuurlijk ben ik heeel benieuwd naar de nieuwste foto's van je dierenspul.
    Dus laat maar gezellig komen, die kiekjes.

mvg chico senno en jacco[/QUOTE]

Comment

http://link.marktplaats.nl/352166530
      http://www.flickr.com/photos/robinschaft/sets/

Comment

Daarom kijk ik niet meer op mp, tja wat is hier nog over te zeggen?
        Meer enthousiasme dan papegaaienverstand?

Beste Lourentia ik wil nog steeds geloven dat je van goede wil bent , maar in hemelsnaam laat je eens goed informeren over het houden van papegaaien en ara's in het bijzonder,

mvg Frank

Comment

Sluit me aan bij Frank.

Dit is ronduit schandalig.
          http://www.youtube.com/watch?v=bar3BVJKUiQ
          Papegaaienpsychologie:
          Als het van mij is, is het van mij. Als het van jou is, is het van mij. Als jij het vasthebt, is het van mij. Als jij er naar kijkt, of er aan denkt, van zodra ik weet wat het is, is het van mij...
          http://sites.google.com/a/bottu-jans.com/www/ara-informatie/lectuur/artikels/knippen-of-niet

Comment

Ik zeg Bannen!!!!!!!!!

Comment

'Sorry hoor!! Nou ben ik echt pisnijdig!!! Jij spoort echt niet hè , beetje liegebeest uithangen hier! Je bent al vaker op leugens betrapt met de meest idiote smoesjes maar jij durtf wel hoor, nou gewoon weer! Beetje aan het handelen geslagen? Snap niet wat jij op een forum doet als je alleen zit te zwetsen! Arme beestjes, zo jong en alweer andere eigenaren in zo'n korte tijd. Bah bah wordt misselijk van mensen zoals jij. Op evenementen zeker nieuwe Klanten zoeken of wat? Of heeft jouw nichtje weer om te pesten onder jouw naam en met jouw type kwaliteiten die advertentie geplaatst zeker?? Bah bah
              https://www.papegaaienforum.nl/album.php?albumid=11

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Viv Bekijk Berichten
                Of heeft jouw nichtje weer om te pesten onder jouw naam en met jouw type kwaliteiten die advertentie geplaatst zeker?? Bah bah
                wou precies hetzelfde zeggen...
                wil niet te persoonlijk worden, maar snap niet dat je nog het lef hebt om vogels aan te schaffen.
                http://www.flickr.com/photos/robinschaft/sets/

Comment

ongepaste tekst

Gewoon belachelijk dit.

Op 1 juni post jij nog dat het geweldig gaat, en op 2 juni zet je 'm op Marktplaats???

Je zou die 2 eens tijd kunnen geven om aan elkaar te wennen.
                  Mijn grijze en blauw gele zijn ook geen vrienden van elkaar, moet ik daarom dan maar 1 van die 2 verkopen?

Ik kan géén goed woord hier voor over hebben.

Comment

Is die advertentie van dezelfde persoon, dan is er iets goed mis in de bovenkamer van deze heer.

Of is het wellicht de dierenverkoper D zelf die hier een spelletje speelt en wat schennis probeert te schoppen.

Comment

hallo beste mensen,

sommige maken het wel erg persoonlijk nu en dat is niet de bedoeling.

vandaar dat deze tijdelijk op slot gaat en in het team overlegt zal worden of deze weer open kan of moet.

heb uit 1 posting ook maar een zin verwijderd aangezien ik deze totaal ongepast vond.
                      verzoek de plaatser ook rekening te houden met het feit dat lourentina dislektisch is.

Comment

Hallo,

Na onderling overleg tussen de moderatoren is besloten om de topic weer te openen.

Wij verzoeken een ieder om niet persoonlijk te worden.

Met vr gr

Het moderatorteam

Comment

Ads onder in topics

Collapse

Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

Working...
                        X