Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

even voorstellen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• even voorstellen

Hallo,

Mijn naam is Peter. Wij overwegen de aanschaf van een Meyer papegaai als huiskamervogel.

Nu ben ik mij aardig aan het inlezen en straks komt het zoeken naar een geschikte kooi en kweker.

Er zijn veel verhalen te lezen over slechte winkels en kwekers en minder over goede. Op zich snap ik dat wel slechte ervaringen worden eerder gedeeld.

Ik heb in iedergevel begrepen dat de vogel ongeveer 12 weken oud moet zijn voordat hij het nest kan verlaten omdat hij dan zelfstandig eet.

Uit de discussie of hij hand op gefokt moet zijn de laatste paar weken of deze weken geheel door de ouders ben ik nog niet. De meningen lijken aardig verdeeld.

Het zou onze eerste vogel zijn.

Groet,

Peter

Hey Peter,

Welkom, voor het eerst een vogel. Er zijn zoveel vragen, het is goed dat je eerst leest en dan pas overgaat op koop. Laat je vooral goed voorlichten bij een goede papegaaien kweker.
    Ik ben zelf geen kweker maar weet wel dat het bij de agatjes vaak voor komt dat men de vogeltjes met de hand opfokt en bij de grotere vogels de ouders of de kwekers het werk laat doen. Het grootste verschil zit in de centen.
    Of het mislukt bij 20 euro of 1000 euro, ik kan je wel vertellen dat het verdriet bij je vogel even groot is.
    Als je verstandig ben, neem je een vogel die al zelfstandig eet.

Veel suc bij je zoektocht en stel je vragen.

Groet Ron

Comment

Hoii,

Welkom hier
      Zou lekker aan een zelfstandig vogeltje beginnen, vooral als het je eerste is.
      bij een zelfstandige vogel bespaar je een hoop problemen die je misschien wel zal meemaken bij een vogel die dat nog niet is.
      Handopfok is geen probleem, laat het wel door de ervaren kweker doen zodat je er vanuit kunt gaan dat het goed zit!

Veel succes met je keuze, waarom ben je eigenlijk voor een meyer gegaan?
      http://www.flickr.com/photos/robinschaft/sets/

Comment

Ja waarom mijn oog gevallen is op een Meyer. Er zijn natuurlijk 100 leuke vogels. Het natuurlijk in belangrijke mate een kwestie van gevoel. Afgezien van het feit dat het een mooie vogel is spelen een aantal andere factoren een rol:
        Formaat, Hierdoor ben ik uitgekomen op de Afrikaanse Papegaaien. We hebben ruimte voor een behoorlijke kooi voor deze maat vogel. Dan kom je terecht bij een bont boertje, een meyer of Jardine. Het bonte boertje is, iets eenkenniger en een Jardine beduidend duurder.

groet,

Peter

Comment

Meijertjes zijn leuke papegaaien, kunnen erg lief zijn, soms heb je er tussen die ook behoorlijk kunnen bijten, ook ik heb een handopfok gekocht, meeko was 5 weken en ik heb hem dus zelf verder met pap groot gebracht, toen meeko iets ouder werd, begon ze met bijten, zo uit het niets van kroelen naar happen. Dit heb ik er gelukkig weer uitgekregen, door me te laten bijten, zodat zij doorkreeg dat bijten niet het gewenste resultaat had, en het niet meer ging doen. Nu is ze erg lief voor en voor de andere ook wel maar trekt toch meer naar mij toe. Ze word 7 jaar in december en heeft onlangs haar eerste eitje gelegd !

Comment

leuk om te lezen. Zo heel veel meyertjes lijken er niet te zijn. Wel je mij een berichtje sturen waar die van jou vandaan komt?

groet,

Peter

Comment

We hebben gisteren in een winkel gekeken naar een vogel. We hebben bonte boertjes en een meyerpapgeaai bekeken. Allen ze hadden ook een caique. Wat een leuke vogel is dat zeg. Nu overwegen we deze. Als iemand nog tips heeft?

Dan lees ik het graag.

Groet,

Peter

Comment

Hoii.

Oké leuk! Mijn voorkeur zou dan uit gaan naar een caique, de bb's en meyers vind ik niet zo.
                Naar welke winkel ben je geweest?

Robin

Comment

We zijn bij Dieca geweest. Mooie winkel en vriendelijk geholpen. Ze hadden een volwassen Zwartkop zitten (niet voor verkoop) en jonge witbuik. Die vonden we alleen heel erg aan de prijs. Daar moeten we nog goed over nadenken.

groet,

Peter

Comment

Goeie keuze om daar heen te gaan! Staad goed bekend.
                    Hoef vast niet meer te vertellen naar welke winkel(s) je niet hoeft te gaan.
                    Ga ook eens bij lorreco kijken, ook een goeie winkel.
                    Bij iemand thuis kijken met die soorten vogels is ook altijd handig, dan zie je hoe ze in het dagelijks leven zijn.

Comment

Ik weet idd waar ik beter niet kan gaan kijken. Lorre & co is ook een aardig stuk rijden. Ik heb al wel contact gehad maar zij hebben nu ook geen caique zitten. Ben nu een beetje op zoek naar hobby kwekers die handtamme zelfstandige caiques verkopen en een nestje hebben.

groet,

Peter

Comment

Leuke en goede keus ook, caiques zijn volgens mij de leukste papegaaien die er bestaan, ben natuurlijk bevooroordeeld door onze eigen luna, maar ik heb wel wat vergelijking's materiaal hier thuis zitten, luna is inmiddels al 7 jaar en haar kweker is er een paar jaar terug mee gestopt, maar er zijn volgens mij nog genoeg kwekers te vinden. kijk eens op bv vogelarena.com daar vind je vaak kwekers van diverse soorten, en lorre en co is een zeer goede zaak, ik denk dat bert je zo verder kan helpen!

Comment

Wat leuk dat je voor een calque gaat kijken zijn erg leuk! Ik zie dat je in reeuwijk woont, en jokesfokkes in Gouda dat is redelijk in de buurt toch? Dan kunnen jullie mischien afspreken om een caique in dagelijks leven te zien. Mischien raar idee hoor maar hier in regio nog niet tegen gekomen ook. Ik ben zelf fan van lorre en Co. En ik moet er ook dik anderhalf uur voor rijden maar vind het een leuke zaak weet alleen niet of ie überhaupt caiques heeft maar mischien weet ie goede kwekers, Dieca is ook erg goed weet niet wat ie vraagt en wat de normale prijs is? Met Dieca moet je wel nog uitkijken dat je niet een te jonge vogel meekrijgt dus minstens zelfstandig etend hoor nog weleens dat hij ze onzelfstandig verkoopt iedergeval heel erg veel sucses met de keuze!
                          Groetjes Sharon, Sjors & Freddy.
                          sigpic

http://www.flickr.com/photos/thesolshow/

Comment

Hey Peter,

Je keuze is gevallen op een caique, super gaai. Ook ik ben bevooroordeeld, net als Joke. Het is de meest gekke papegaai die er bestaat. In de kooi uit de kooi hij gaat helemaal los.
                            De grooste tip die je geven kan is, ruime kooi, veel speelgoed je ligt de heledag in een deuk.

Als het zover is horen we het graag, ben heel nieuwsgierig.

Groet Ron

Comment

We zijn bijna zover. Via vogelarena denk ik dat ik in contact ben met een leuke hobby kweker en mijn vrouw is zich er nu ook volop in aan het vediepen.

groet,

Peter

Comment

Ads onder in topics

Collapse

Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

Working...
                              X