Ow spannend zeg, succes ermee
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door ron 123 Bekijk BerichtenHey Peter,
Je keuze is gevallen op een caique, super gaai. Ook ik ben bevooroordeeld, net als Joke. Het is de meest gekke papegaai die er bestaat. In de kooi uit de kooi hij gaat helemaal los.
De grooste tip die je geven kan is, ruime kooi, veel speelgoed je ligt de heledag in een deuk.
Als het zover is horen we het graag, ben heel nieuwsgierig.
Groet Ron
Comment
-
Praat je over een particulieren kweker! Let je goed op. hoe is de huisvesting van de vogels, ziet het er schoon uit,wat voor afspraken kun je maken met de kweker, over de verkoop van een kuiken. Zijn de vogels getest bij aankoop!Maak afspraken als je zelf laten testen. ga meteen door naar dierenarts/vogelarts , laat jong na kijken en testen, maak met kweker de afspraak mocht er iets zijn dat je dan bij hem terecht kunt.
Comment
-
€ 400 (ex test) bij wat meer bekend staande partijen kom ik prijzen van € 425 tot € 600 tegen en voor een witbuik nog meer en in veel gevallen zijn ze niet op korte termijn te verwachten.
Wel tam overigens.
Inmiddels is het onderwerp geen voorstellen meer. Ik weet niet of de mod's hiermee moeite hebben. Dan maak ik een nieuw onderwerp aan.
groet,
PeterLast edited by ptrh; 31-08-10, 17:49.
Comment
-
400 euro is wel een goede prijs. Wij hebben er 500 voor betaald, achteraf te veel. onze caique moest ook nog getest worden. Te veel of niet, het is het dubbel en dwars waard.
owja die wacht tijd, wij hebben idd 8 maanden moeten wachten.
Ieder geval hoop ik dat alles goed voor je verloopt. Veel succes er mee.
Groet Ron
Comment
-
Ik denk dat ik binnenkort maar een kooi bestel.
Wij twijfelen over RHR King (http://www.dierenvilla.nl/nl/papegaa...lack-6678.html) of queen (http://www.dierenvilla.nl/nl/papegaa...lack-7197.html)
beide volgens mij vrij ruim voor een caique.
groet,
Peter
Comment
-
Een gekochte kooi voor een caique heb ik geen ervaring mee. Ik heb mijn kooi zelf gemaakt. Een kooi kan natuurlijk nooit groot genoeg zijn.
Ik hoop dat anderen een betere mening kunnen geven met een gekochte kooi.
De 2 kooien zien er wel goed uit, lekker stevig. Al vast kopen is een goed idee, kan je hem alvast inrichten.
Groet Ron
Comment
-
hallo ptrh,
welke test is belangrijk ja dat is voor div mensen veschillend.
ik zou zeggen google eens op:
chlamydia
kds of pdd
polyoma
pbfd
en bekijk voor je zelf welke je denkt dat voor jou belangrijk is.
ik zou elke vogel op alle 4 laten testen ze nemen toch al bloed af dus kan in 1 keer door weet je meteen waar je aan toe bent.
en wat de kooi betreft kijk ook eens hier naar,
https://www.papegaaienforum.nl/verkoo...ben-black.htmlik weet niet alles maar doe mijn best
Comment
-
Die ben is echt een knoeperd van een kooi En voor die prijs zou ik het wel weten hoor, daar vermaakt een caique zich wel in, krijg hier ook altijd vragen waarom die kleine zo'n grote kooi heeft vergeleken met de amazones, maar puur omdat ze zo erg beweeglijk zijn, zeker met spelen etc. De prijs blijf ik nog steeds van schrikken in deze tijd, 7 jaar geleden betaalde ik nog 250 maar ja inflatie he
Comment
Comment