Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Sherry

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Sherry

Hallo allemaal,

Nadat Flipper helaas is overleden, misten we toch echt een grijsje in huis.
    Ons zonnetje is lief, een echt schatje, maar we misten iets er naast zeg maar....
    Omdat we geen grijze bij degene vandaan wilden, waar we Flipper vandaan hebben gehaald (ondanks de garantie), hebben we zelf een goede kweker gezocht.

Dit is dus onze nieuwe aanwinst: Sherry

Ze voelt zich al helemaal thuis en is al helemaal met ons vertrouwd.
    Ze zit zelfs al te brabbelen en omdat beide ouders konden fluiten, merken we dat ze dit ook al uit probeert.

We denken trouwens dat het een zij is, binnenkort laten we haar sexen.
    schatje he??

Heey! kan het me goed voorstellen dat het erg stil is alleen met de zonparkiet. Hopelijk geeft dit grijsje jullie meer plezier en geluk. Hoe oud is ie en wat is zijn naam nu? Welke kweker heb je hem nu gehaald? toch wel nu laten testen enzo? En ik hoop dat jullie de garantie nog terug krijgen van Flipper!

Hou ons op de hoogte hoe het met je grijsje gaat ben erg benieuwd hoe het gaat en vooral met de zonparkiet
    Groetjes Sharon, Sjors & Freddy.
    sigpic

http://www.flickr.com/photos/thesolshow/

Comment

Sorry las over de naam heen!! Sherry leuke naam hoor erg gaaf !!
      sigpic

Comment

Ja, dat is gelukkig allemaal goed, deze kweker test eerst al zijn vogels, want dat met Flipper willen we niet nogmaals meemaken.

Een naam was zo ontzettend lastig, vooral omdat we met Flipper eigenlijk al onze ultieme naam hadden voor een grijze.
        We hebben in de tijd dat we wisten dat ze ging komen heel wat namen de revue laten passeren, maar niks was goed.
        Tot mn dochtertje voor de gein met appel en banaan kwam enz. en ik daardoor ineens op cherry kwam.
        Dat was het gewoon, maar dan wel op de alcohol manier geschreven hahahahaha.
        Nu gaan we dr leren: Sherry dronken. hihihihihi.

Vanavond waren mn ouders er, die zijn het weekend ook al binnen komen lopen, want die wonen vlakbij.
        Ze is steeds lekker aan het spelen en actief bezig.
        Dan hangt ze ineens weer ondersteboven aan een speeltje op de klimboom enz.
        Ook is ze veel aan het oefenen met brabbelen en fluiten en heeft ze nu in twee dagen het bouwvakkersfluitje en het fluitje om iemand te roepen door.
        (weet niet hoe je die noemt, maar zo snappen jullie het vast wel)
        Dit waren fluitjes die we de ouders ook hebben horen doen, dus die heeft ze in zich opgenomen denk ik en probeert ze hier op ons uit.
        Uiteraard was ze vanavond helemaal stil, dus konden we het niet aan mn ouders laten horen.....
        Nu is ze weer bezig, zit weer lekker te oefenen en Skippy geeft zachte piepjes tussendoor.

Ze is zo ontzettend anders en dat vind ik echt fijn.
        Als we achter de pc zitten, neemt ze een sprong en land ze op onze schouders, met een kort piepje, op de toon dat wij hoi zeggen.
        daar antwoorden we dan ook mee, ook als we haar uit de kooi halen enzo.
        Hopen dat ze dat ook oppakt.

We hebben haar helaas wel al moeten wieken.
        Ze vloog constant overal tegen aan, ook gewoon tegen de muur, omdat ze wel al veel kracht had in de vleugels, maar de kamer te klein is en ze nog niet goed kan sturen zeg maar.
        Ze is heel lichtjes gewiekt, dus ze kan nog wel een stukje vooruit vliegen, maar niet omhoog en daardoor knalt ze niet meer overal tegen aan.
        Skippy kon, ondanks dat ze gewiekt was, gewoon nog vliegen, dus die hebben we toen korter moeten laten wieken en die stort nu net niet loodrecht naar beneden.
        Maar ze geniet zo van het buiten zijn, dat dit wel belangrijk was.
        Ze heeft nu van de zomer lekker buiten gezeten.

We hebben Sherry ook even meegenomen naar buiten, naar de school van mn dochter, die hier vlak bij is.
        Ze vond het even een beetje eng en wilde het liefste op onze schouders, wat we niet hebben toegestaan.
        Eenmaal bij school vond ze het echter geweldig en zat ze zelfs af en toe een geluidje te maken.
        Daarna even snel de hema in, waar madam dr eigen maar even ging zitten poetsen........ nou ja.

Al met al, een heerlijke vogel, waar we nu al een hoop plezier van hebben.

Comment

Hoiii,

Ik ben echt zo blij dat het zo goed gaat! En ik ken een jongen die cherry heet hahah vond het wel een leuke naam maar niet voor een mens eigenlijk. Dan is alles toch weer goed gekomen en kunnen jullie weer verder.. Heb je al een beetje rust gevonden en de kweker van flipper terecht laten staan. (weet niet hoe je het moet noemen) Nou iedergeval blijf ik je volgen hoe het met de gaaien vergaat erg leuk
          sigpic

Comment

Ja we zijn zelf ook heel blij met ons eigenwijsje.
            Helaas hebben we Parrot Lagoon nog steeds niet te pakken gekregen, maar ze is wel gesommeerd.
            Ze reageert alleen nergens op, dus binnenkort gaan we verdere stappen ondernemen.
            Jammer dat het moet, maar ja.
            Met Sherry hebben we wel weer wat meer vrolijkheid in huis.
            Samen met Skippy is het voorlopig compleet.
            Nu nog leren hoe we dingen moeten (aan) leren hahahaha

Comment

Dat heet een bouwvakkersfluitje hahaha
              Wat een poepie zeg die Sherry
              Mijn oma haar hond heette vroeger Wisky,en wij noemden haar oma wisky
              Iedereen dacht dat oma aan de alcohol zat

Heel veel plezi er met je grijsje

Comment

Gelukkig dat het compleet weer is haha, en gewoon doorzetten wat betreft parrot lagoon. Moet gewoon goedkomen zei heeft wat fout gedaan en wie weet hoeveel meer vogels er ziek zijn. Maak veel fotos van sherry die je aan ons kan showen en van skippy natuurlijk
                sigpic

Comment

Ads onder in topics

Collapse

Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

Working...
                X