Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Klein stukje snavel afgebroken

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Klein stukje snavel afgebroken

    Hoi allemaal!

    Mijn witbuikcaique Bala heeft gisteren een uur lang heel ruig gespeeld in haar kooi, en toen ik haar daarna oppakte zag ik dat er een heel klein puntje van haar snavel was afgebroken. Het valt bijna niet op, zo klein. Maar sindsdien klimt ze niet meer met haar snavel langs mijn trui omhoog en ook zaadjes pakt ze niet uit mijn hand, maar nog wel van de grond. Ze draait haar kop weg als ik met mijn hand bij haar snavel kom (normaal mag ik daar gewoon aan zitten) en ze maakt veel knorrige geluidjes en schud een tijdje met haar kop als ze iets aanraakt met de punt van haar snavel.

    Ik dacht zelf dat er in het puntje van de snavel niet zoveel zat, en dat het leven pas hoger begint, maar blijkbaar voelt het toch vervelend!

    Heeft iemand hier ervaring mee? Ik ga ervanuit dat het vanzelf overgaat, maar was toch benieuwd of iemand me misschien wat meer kon vertellen.

    Hoop dat iemand me hiermee kan helpen!

    Liefs, Sandra

  • #2
    hoihoi

    Als ik jouw was zou ik toch ff een vogelarts raadplegen
    Die hebben er meer verstand van

    succes

    Comment


    • #3
      Hee, bedankt voor je reactie. Het is gelukkig vanzelf goed gekomen, later op de middag begon ze gewoon weer te klimmen en ik kan haar snavel weer zonder problemen aanraken. Gelukkig maar!

      Comment


      • #4
        hoe is het er nou mee met de snavel ?

        groetjes rolf

        Comment


        • #5
          is altijd schrikken he , als je beestjes even anders reageerd. gelukkig dat ze weer klimt en dat je haar aan mag raken!
          groetjes marco , marian en Coco

          Comment


          • #6
            Bedankt voor de reacties

            Het is helemaal goedgekomen, heb na een paar dagen de snavel een beetje bijgevijld, omdat daar wel een erg scherp kartelrandje aan zat. Vijlen vond ze zo leuk dat ik meteen haar pootjes ook mocht doen. Nog een paar keer geprobeerd en als ik nu de vijl pak steekt ze haar poot meteen omhoog! Da's nog es makkelijk.

            Maar het was inderdaad wel schrikken, als er voor het eerst iets met je vogel aan de hand is!

            Comment


            • #7
              heb je toch iets goeds aan het ongeluk over gehouden , vrijwillig vijlen is altijd handig!!
              hoe is het verder met de snavel, helemaal geen last meer???? onze coco had laatst op een schroef zitten bijten (hout gesloopt!!) en ik zag ook heel iets een schaafje aan zijn snavel . gelukkig was hier de volgende dag ook nix meer van te zien , dus ik snap je angst!!!
              groetjes marco , marian en Coco

              Comment

              Ads onder in topics

              Collapse

              Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

              Working...
              X