Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Scores of African parrots rescued from alleged smuggler

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Scores of African parrots rescued from alleged smuggler

    http://edition.cnn.com/2011/WORLD/af...ganda.parrots/ (incl. filmpje!)

    By the CNN Wire Staff

    January 12, 2011 -- Updated 0023 GMT (0823 HKT)

    (CNN) -- Over 130 rare African parrots were seized near midnight Monday from a woman officials say was smuggling the valuable birds from the Democratic Republic of Congo to Uganda, a frequent jumping-off point for lucrative European and Asian markets.

    The woman was carrying what Ugandan authorities described as a fake permit to transport more than 500 prized African grey parrots. She was stopped by Ugandan officials along that country's Congolese border, they said.

    Ugandan wildlife officials later discovered that the birds had been fed alcohol-laced sugarcane to make them drowsy for the journey.

    Most of the parrots were taken to the Uganda Wildlife Education Centre, where they were reported to be in critical condition. A few of the birds died.

    Dr. Noel Arinpeireho, a veterinarian at the center, said the surviving birds would be placed in quarantine and subjected to a series of medical tests over the next month.

    "After the quarantine we shall sit down and decide where to take them, but they are going back to the wild," Arinpeireho said.

    The alleged smuggler was being questioned by police in Kampala.

    Illegal trade in African grey parrots has increased in recent years, according to Belinda Atin, a spokeswoman for the center. Last year, over 500 were confiscated from smugglers in Congo, and five were taken from Libyan Embassy staffers in Uganda.

    The parrots, many of which are sold in European and Asian black markets, are generally estimated to be worth between $300 and $700 each, Atin said.

    "It's a lucrative business now ... so it's gaining momentum," Atin noted.

    The Congolese government has a strict annual export quota of 5,000 African grey parrots, according to Caroline Behringer of the World Wildlife Fund. Europe and the United States have a complete ban on the import of such parrots raised in the wild.

    The African grey parrot is listed as having "near threatened status" by the International Union for Conservation of Nature. If current trends continue, they will eventually become endangered, Behringer said.

    Journalist Tom Walsh, CNN's Waffa Munayyer, and CNN's Alan Silverleib contributed to this report
    Ellen & her Parrots

  • #2
    beste ellen,

    heel fijn dat je iets wilt delen met een ander en o zo interesant denk ik,maar hellaas niet voor mensen zoals ik die alleen ooit in het verre verleden iets wat engels gehad hebben op de ambachtschool(dus technisch engels) dus ja wat moet je er mee en er zullen meer mensen zijn die er niet veel van snappen.

    mijn inziens zou je meer indruk maken door het verhaal te vertalen als door nu alleen maar te kopieren en hier neer te zetten.
    ik weet niet alles maar doe mijn best

    Comment


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door dijkkamp Bekijk Berichten
      beste ellen,

      heel fijn dat je iets wilt delen met een ander en o zo interesant denk ik,maar hellaas niet voor mensen zoals ik die alleen ooit in het verre verleden iets wat engels gehad hebben op de ambachtschool(dus technisch engels) dus ja wat moet je er mee en er zullen meer mensen zijn die er niet veel van snappen.

      mijn inziens zou je meer indruk maken door het verhaal te vertalen als door nu alleen maar te kopieren en hier neer te zetten.
      hoi.. sorry... daar heb ik dus echt geen tijd voor. Ik zal geen engelse berichten meer plaatsen.
      Op zich jammer, want er zijn toch best mensen die het kunnen lezen en het zijn ook best interessante stukjes (al zeg ik het zelf ha ha). Maar nogmaals.. té druk om ook nog eens alles te vertalen...
      Ellen & her Parrots

      Comment


      • #4
        ja geen tijd een veel gehoorde kreet deze eeuw allemaal druk druk maar ja je wilt wat of je wilt niet wat en als je dan interesante stukjes wilt delen dan graag voor iedereen en niet voor een alleen mensen die engels kunnen lezen en dan begrijpend lezen maar ja als dat teveel moeite is en je gaat voor makkelijk scoren oke een ieder zijn keus.

        in onze vogelhobby is de gehele maatschappij vertegenwoordigt en ja de een heeft aan een halfwoord genoeg en een anders heeft extra uitleg nodig dat is nu eenmaal zo en daar moet je naar mijn idee rekening mee houden ook al valt dat niet altijd mee.
        wat voor de een vanzelfsprekend is door ervaring hoeft voor de beginneling niet zo te zijn.

        maar goed mischien zie ik het wel verkeerd.
        ik weet niet alles maar doe mijn best

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door dijkkamp Bekijk Berichten
          ja geen tijd een veel gehoorde kreet deze eeuw allemaal druk druk maar ja je wilt wat of je wilt niet wat en als je dan interesante stukjes wilt delen dan graag voor iedereen en niet voor een alleen mensen die engels kunnen lezen en dan begrijpend lezen maar ja als dat teveel moeite is en je gaat voor makkelijk scoren oke een ieder zijn keus.

          in onze vogelhobby is de gehele maatschappij vertegenwoordigt en ja de een heeft aan een halfwoord genoeg en een anders heeft extra uitleg nodig dat is nu eenmaal zo en daar moet je naar mijn idee rekening mee houden ook al valt dat niet altijd mee.
          wat voor de een vanzelfsprekend is door ervaring hoeft voor de beginneling niet zo te zijn.

          maar goed mischien zie ik het wel verkeerd.
          Ik vind het niet nodig om hier uitgebreid over te discussieren.. het is mijn eigen keuze dat ik het niet ga vertalen. Dat heeft niets te maken met dat je het verkeerd ziet.. niemand ziet hier iets verkeerd.. ik vertaal gewoon niet ha ha. That's all. Alleen jij spreekt hier alleen voor jouzelf natuurlijk, v.w.b. het niet beheersen van de Engelse taal. Maar goed... het is okay. Mij maakt het echt niet uit...
          Ellen & her Parrots

          Comment


          • #6
            beste Ellen,

            ik spreek altijd namens mezelf en niet voor een ander,de mensen moeten dat zelf maar doen.
            heb mijn mening gegeven over dit en doe er mee wat je wilt.
            ik weet niet alles maar doe mijn best

            Comment


            • #7
              Beter dat een aantal mensen het kunnen lezen dan helemaal geen (doordat ze het niet meer gaat plaatsen), ik vond het erg interessant om te lezen!

              Comment


              • #8
                Papegaaien Kenner
                Deksel sinds11-07-2010
                LocatieDordrecht
                Berichten522Scores van Afrikaanse papegaaien gered van vermeende smokkelaar
                http://Edition.CNN.com/2011/World/af...Ganda.Parrots/ (incl. filmpje!)


                Door het personeel van de draad CNN


                12 Januari 2011--Bijgewerkt 0023 GMT (0823 HKT)


                (CNN) - Over 130 zeldzame Afrikaanse papegaaien in beslag in de buurt van middernacht Maandag van een vrouw ambtenaren zeggen genomen werden was het smokkelen van de waardevolle vogels uit de Democratische Republiek Congo naar Uganda, een frequente springen-off punt voor lucratieve Europese en Aziatische markten.


                De vrouw droeg een wat Oegandese autoriteiten beschreven als een nep vergunning voor het vervoer van meer dan 500 Afrikaanse grijze papegaaien gewaardeerde. Ze werd tegengehouden door de Oegandese ambtenaren langs de Congolese grens van dat land, zei ze.


                Wild in Uganda ambtenaren ontdekte later dat de vogels had zijn gevoed suikerriet alcohol-geregen hen slaperig voor de reis te maken.


                De meeste van de papegaaien werden genomen om het Uganda Wildlife Education Centre, waar ze werden gemeld in kritieke toestand. Een paar van de vogels stierf.


                Dr. Noel Arinpeireho, een dieren arts van het centrum, zei de overlevende vogels zou worden in quarantaine geplaatst en kan worden onderworpen aan een aantal medische tests over de volgende maand.


                "Na de quarantaine wij zitten en beslissen waar ze mee te nemen, maar ze zijn terug te gaan naar de wild," Arinpeireho gezegd.


                De vermeende smokkelaar werd ondervraagd door de politie in Kampala.


                Illegale handel in Afrikaanse grijze papegaaien toegenomen in de afgelopen jaren volgens Belinda Atin, een woordvoerster van het centrum. Vorig jaar, meer dan 500 werden in beslag genomen van smokkelaars in Congo, en vijf werden onttrokken Libische Ambassade staf leden in Oeganda.


                De papegaaien, waarvan vele in Europese en Aziatische zwarte markten worden verkocht, zijn over het algemeen geschat op tussen de $300 en $700 elke, zei Atin.


                "Het is een lucratieve business nu... dus het verkrijgen van momentum," Atin opgemerkt.


                De Congolese regering heeft een strikte jaarlijkse export quota van 5000 Afrikaanse grijze papegaaien, volgens Caroline Behringer van het wereld natuur fonds. Europa en de Verenigde Staten hebben een volledig verbod op de invoer van dergelijke papegaaien groeide op in het wild.


                The African grey parrot is listed as having "near threatened status" by the International Union for Conservation of Nature. If current trends continue, they will eventually become endangered, Behringer said.


                Journalist Tom Walsh, CNN's Waffa Munayyer, and CNN's Alan Silverleib contributed to this report
                Ellen & her Parrots Antwoord met Citaat



                Kleine moeite, het staat immers op het grootste medium die gewoon zelf vertaald als je het je pctje vraagt!

                Ik vind het ook interresant...!
                https://www.papegaaienforum.nl/album.php?albumid=11

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door dijkkamp Bekijk Berichten
                  beste Ellen,

                  ik spreek altijd namens mezelf en niet voor een ander,de mensen moeten dat zelf maar doen.
                  heb mijn mening gegeven over dit en doe er mee wat je wilt.
                  FIjn te horen. Ik ga er ook vanuit dat er aardig wat leden hier lid zijn en het zal toch niet zo zijn dat niemand Engels kan lezen. En ja.. een vertaal machine is natuurlijk ook een manier. hi hi.
                  Ellen & her Parrots

                  Comment

                  Ads onder in topics

                  Collapse

                  Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

                  Working...
                  X