Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

'Huispapegaai' winkelcentrum Alblasserdam moet weg

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • 'Huispapegaai' winkelcentrum Alblasserdam moet weg

    11 februari 2011



    In Alblasserdam is hij een begrip: papegaai Ara. Ara heeft zijn vaste stek voor de winkel van zijn baasje, juwelier Smit. Sinds jaren zorgt hij voor een vrolijke noot in winkelcentrum Makado. Maar die tijd lijkt voorbij.
    Sinds de verbouwing van het winkelcentrum is er volgens eigenaar ING Vastgoed geen plek meer voor hem. De regels zijn nu veranderd en winkeliers mogen geen spullen meer voor hun zaak neerzetten. Dat betekent dus het einde voor papegaai Ara: hij moet weg of naar binnen.

    Petitie
    Juwelier Smit, de eigenaar van Ara, vindt het onterecht dat de papegaai wordt aangemerkt als 'waar' en heeft een protestbrief geschreven naar ING Vastgoed. Ook de winkeliersvereniging springt in de bres. Zij hebben hem uitgeroepen tot mascotte van het winkelcentrum. Een petitie met handtekeningen moet voorkomen dat Ara weg moet. De petitie is niet door iedereen ondertekend, één van de winkeliers heeft geklaagd bij ING Vastgoed en spreekt van overlast. Volgens het baasje van Ara is de papegaai niet lastig. Hij zorgt juist voor gezelligheid en hij is bovendien een klantentrekker.
    Ellen & her Parrots

  • #2
    Wat een supergaai.
    Zonde als hij er niet meer zou mogen staan.
    Zelf zou ik het ook leuk vinden als zoiets hier in ons dorp stond.
    Www.Vogelspeelgoed.nl

    Comment


    • #3
      Dat is ook toevallig. Ik heb hem vandaag nog even gezien. Hij zit voor de Hema en ik ging taart halen

      Moet eerlijk zeggen dat ik het een beetje een sneu gezicht vind. Ik heb hem nog nooit uit zijn kooi gezien. Ik zou hem liever in een ruime voliere zien. Maar goed als het dier het naar zijn zin heeft (kan ik niet beoordelen)

      Comment


      • #4
        Typisch Nederland alles willen beheersen.
        Denk dat verhuurder er een zware dobber aan krijgt hem te laten verwijderen.
        Overigens aan zijn gedrag en het zelf weer naar de kooi klimmen te zien is die wel gewend los te zitten.

        Henk

        Comment

        Ads onder in topics

        Collapse

        Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

        Working...
        X