Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

twijfelen over welke gaai ik zou nemen...

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

graag gedaan!
    hopenlijk is je beeld van de edelman nu niet ineens naar alleen maar negatief omgeslagen hoor, want het zijn verder echte prachtige lieverds.. Ons Fonske is ook wel een beetje verwend eigenlijk, mischien dat ie daarom ook wel zo'n drammer is want hij weet gewoon dat ik het stiekem ook wel leuk vind dat ie zo gek doet. En hij is ook elke dag heel de dag bij me want hij ( en ook ons Fientje natuurlijk) gaan elke dag met mij mee naar mijn zaak en is daarom mischien ook minder zelfstandig met spelen enzo..
    Het enige echt vervelende aan hem is het schreeuwen.. Is echt onmogelijk hard en als ie niet schreeuwt maakt ie toch herrie want ook het brabbelen, kletsen en vrolijke geluiden zijn bij hem gewoon allemaal hard. Volume net een tandje te hoog staan haha
    https://www.papegaaienforum.nl/album.php?albumid=11

Comment

Hoihoi!

Wat leuk dat je ook een gaai wilt nemen! ze zijn zo geweldig, je hebt een vriend voor het leven!

Ik zelf heb een edel man van 9 jaar, en een blauwgele pop van 6 maanden. Het zijn allebei echt super liever schatten en zou nooit meer zonder ze kunnen. Het gedrag is heel verschillend tussen de 2, de blauwgele is heel lief en schreeuwt (nog) niet echt, soms een gilletje, maargoed ze is nog jong natuurlijk..ze is heel ondernemend en speelt veel, best druk, en ze probeert ons steeds uit. De edel man is rustiger maar schreeuwt meer (hard!) en is best dominant, hij laat wel merken als hij het er niet mee eens is, niet echt door te bijten maar je merkt het aan zijn houding en gedrag. Maargoed, dat is misschien ook een stukje opvoeding, wij hebben hem overgenomen van iemand die er niet meer voor wilde zorgen. Het zijn allebei echt lieverds, de blauwgele houdt echt van kriebelen, de edel vind het heel gezellig om bij ons te zitten maar hij hoeft niet echt gekriebeld te worden ofzo, maar nogmaals het zijn echt schatten van gaaien
      Groetjes Yeala, Noah, Croky

sigpic

Comment

bedankt voor de reactie!

en wat versta jij onder "meer schreeuwen"??, de ene persoon is al sneller/ minder snel geïrriteerd op dat vlak....

Comment

Ik denk dat bedoeld word het meer schreeuwen, vaker en harder?! Ik heb een Grijsje die zelden schreeuwt maar afentoe gilt, snerpend fluit. Is niet irritant alleen soms de momenten wanneer. Maar met negeren en anders waterspuitje dreigen houd ze vaak op. Ik heb ook een Jardine papegaai, die heeft momenten dat ie uren lang gilt, dat kan je soms wel teveel worden. Maar gelukkig ook veel momenten dat ie zich rustig houd, hem moet je echt aan het werk zetten met speel/sloopgoed. Beide zijn op dit moment erg luidruchtig komt denk ik door de voorjaarskriebels. Beide laten zich geregeld horen en is niet zacht.. Ligt gewoon per gaai verschillend ook, ze zijn allemaal individuen, je moet nemen wat je het liefst wilt en er vol voor gaan. Goede opvoeding en sterk in je schoenen staan, de jardine gilt ook zoveel omdat ie constant wilt manipuleren hij weet dat ik er niet tegen kan.
          Sucses met je keuze alle gaaien kunnen je beste maatje worden! Ik zelf zou voor de Ara gaan omdat ik zelf gek ben van Ara's.

Je kunt ook eens naar Lorre en CO gaan voor een INFO avond. Is wel een eindje rijden vermoed ik aangzien je in Belgie woont en Lorre en Co zit in Wijhe (zwolle).
          Of overdags een afspraak maken, de soorten die je wilt kweekt hij en kun je alles bespreken waarom welk soort wel of niet.. kijk maar ik vond het zelf erg leerzaam!
          Last edited by Showtime; 04-03-11, 19:48.
          Groetjes Sharon, Sjors & Freddy.
          sigpic

http://www.flickr.com/photos/thesolshow/

Comment

jah dat is zo inderdaad. Noah geeft misschien maar 2 x per dag ff 1 gil ofzo..ik vind het minder vervelend aan de oren klinken als de schreeuw van de edel (maar das persoonlijk natuurlijk). De edel schreeuwt soms achterelkaar op 1 toonhoogte..het is absoluut niet hele dag en ook zeker niet elke dag, maar als hij schreeuwt is het wel ff hard en niet 1x een gilletje naar issie wel ff paar minuutjes bezig..hij heeft zo zijn momenten, want er zijn ook dagen/weken dat hij niet veel gilt.

Maar ja het ligt natuurlijk ook aan de papegaai zelf, elke gaai is wel weer anders kwa karakter enzo, en elke gaai laat zich wel eens ff horen, de 1 meer als de ander

sigpic

Comment

hihi goeie show!! Ik had het verkeerd neergezet maar ik bedoelde de "schreeuw" trouwens van mijn gaaien, de hoge snerpende piepgeluiden enz vind ik niet echt storend van allebei, maar idd het is maar net aan de momenten wanneer ze het doen.

sigpic

Comment

Ja ze maken zoveeel soorten geluiden ze hebben allemaal soorten benamingen
                Schreeuwen doen ze hier meestal als ze onderaan een speeltje hangen of boos zijn op hun speeltje Duurt kort dus. Maar ze kunnen wel zo een uur gaan zitten gillen/roepen en later is het weer over geen touw aan vast te knopen hahha
                En zo hoor je ze de hele dag niet! De grijze gaat nu echt praten en dat vervangt de hoge fluittonen ook een beetje, alleen als ik dreig op te staan wat wil doen dan maakt ze een loeiharde fluit toon.

Je leert er vanzelf ook wel mee omgaan, vooral als ze het roepen/gillen/knarsen/krijsen en weet ik veel wat gaan vervangen door leuke fluitjes,woordjes, imitatie's.
                In het begin met de jardine zat ik met mijn handen in het haar! Kon er echt niet tegen, heb een paar dagen met mijn oordopjes in gelopen (mp3 muziek op) en hij is ermee gestopt was de enige manier om hem te laten zien dat zijn gedrag geen effect had. Je moet je papegaai slimmer af proberen te zijn al is dat vaak moeilijk haha.

Nu heeft ie momenten dat ie eens een dagdeel gilt, maar dan is ie het waarschijnlijk niet eens met het eten wat ie krijgt, vind ie zijn speeltjes saai, wilt ie eruit, vind ie het gewoon leuk om te doen. Gelukkig doet ie dit afentoe anders worden het weer oordoppen in Tijdens het negeren loop ik mijn "lijstje" altijd na, heeft ie genoeg eten, vers water, speeltjes, heeft ie wat te doen zeg maar en als alles okee is dan negeer ik hem houd ie van zelf op.
                Als ie moe is gaat ie ook zeuren dmv piepen..
                Last edited by Showtime; 04-03-11, 20:25.
                Groetjes Sharon, Sjors & Freddy.
                sigpic

http://www.flickr.com/photos/thesolshow/

Comment

dankje voor het antwoord!

ik vind het niet zo erg als ze veel (luide) geluiden maken, maar als ze echt oorverdovend gillen is het natuurlijk ook niet aangenaam, even een paar minuten kan, maar uren aan en stuk is er dan ook over....

ook besef ik dat het van het karakter afhangt en je eign. een beetje geluk moet hebben...

Comment

Het is zeker geen uren door, soms minuten achter elkaar een schelle schreeuw..kan wel vervelend zijn om te horen maar het is maar eventjes..

Weet je al een beetje waar je voorkeur naar uit gaat? ben erg benieuwd hihi.. zelf zou ik eerder weer een blgl ara nemen als ik ooit weer een gaai erbij zou nemen.

sigpic

Comment

Wel, ik was dus aan het twijfelen tussen een edel en een ara. Enja, ik weet het niet meer, Het is heel de tijd edel, ara, edel, ara, of toch beter een edel?, waarom niet een ara,...
                      Ik raak er niet zo goed meer aan uit, normaal zou ik voor een edel gegaan zijn omdat ik dacht dat deze toch wel iets gemakkelijker waren t.o.v. een ara op alle vlakken (gedrag, schreeuwen,...), maar als ik al deze reacties weer lees lijkt het weer alsof ze beide even moeilijke vogels zijn en dan zeg ik tegen mezelf, waarom dan toch geen ara...? als ze nu toch even moeilijk zijn als een edel... (een ara, blauwgele of groenvleugel, was eign. mijn eerste favoriet)
                      Dus ik blijf twijfelen en ik weet het niet goed meer, er zijn er die zeggen dat een edel toch beter is maar terzelfdertijd zijn er dan weer die zeggen dat ik voor een ara moet gaan...

Comment

hihi ik snap je, het is ook een moeilijke keuze, een ara en edel zijn hele verschillende gaaien, hier merk ik duidelijk verschil in gedrag enzo..Ik vind dat je met de ara wat meer contact hebt en die is wat aanhankelijker, wil graag kroelen en gekriebeld worden. Maar de edel is weer rustiger en sloopt minder, Maar ze zijn allebei gewoon super lief en leuk..Anders ga je eens een xtje kijken bij iemand met een edel en een ara, dan heb je er ook een beter beeld bij. Je mag hier wel een x komen kijken hoor.

sigpic

Comment

Hallo,

ik ben ook nieuw hier en ben me ook aan het kijken welke gaai het beste bij me past.
                          Ik kwam hierbij uit op een Ara Maracana.
                          Dit is een dwergara, minder groot als de gewone Ara's, dus verwacht ik ook minder herrie!?
                          Kwa grootte te vergelijken met een Edel, maar toch de looks van een grote Ara
                          Wat ik ervan op internet gelezen heb zijn het lieve sociale acrobaatjes die ook nog eens geschikt zijn voor een beginner!?

Misschien is dit een optie voor je

Veel succes met je zoektocht!!

Jeroen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Maracaantje Bekijk Berichten
                            Hallo,

Dit is een dwergara, minder groot als de gewone Ara's, dus verwacht ik ook minder herrie!?
                            euhm, ik dacht dat het juist het tegenovergestelde was... en dat ze dus veel luidruchtiger zijn dan gewone ara's....
                            ik had er ook even aan gedacht om een dwergara te nemen maar door het schreeuwen ben ik van gedacht veranderd omdat een ara en een edel normaal wel stiller zijn en deze mijn favorieten waren

Comment

Jeroen is ondertussen al aardig op andere gedachtes gebracht,

mvg Frank

Comment

mee eens

Oorspronkelijk geplaatst door dijkkamp Bekijk Berichten
                                Hallo,

Een beginers gaai deze [ATTACH=CONFIG]3231[/ATTACH] bij uitstek.

En verder zoals Frank ook al schrijft elke gaai kan verpest worden en ja wat verwacht je van een gaai.
                                Bij sommige mensen krijg ik wel eens de indruk je wilt een gaai maar de gaai mag geen gaaigedrag vertonen,niet schreeuwen,niet op meubels poepen,geen stof geven,altijd luisteren,alleen doen wat eigenaar wil,enz enz .

Maar goed zo werkt dat niet dus het is en blijft een gaai die je met opvoeden(en dat is lastig)een eind kunt krijgen zo als jij wilt maar ja ze blijven ook eigengedrag houden.
                                als wilt dat ie perfect luistert neem dan een hond A.U.B een papegaai heeft een eigen wil en is niet echt een volg dier zoals een hond
                                He ik probeer alleen maar te helpen en advies te geven. Maar ik weet ook niet echt alles

Comment

Ads onder in topics

Collapse

Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

Working...
                                X