Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Palmnoten

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Palmnoten

    HallooooƓ

    De meeste papegaaien eten van de palmnoot het vruchtvlees alleen en gooien de pit weg. Of laten ze vallen en kijken er niet meer naar om.

    Nou heb ik een monster genaamd Freddy
    En hij kraakt de pit en eet het binneste ook voor de helft op!!!!
    Zijn er meerdere papegaaien die dat doen? Of heb ik een miniARA

    Voordegene die het nog niet weten, Freddy is een Jardine (kongo) papegaai en nog geen 30cm groot
    Groetjes Sharon, Sjors & Freddy.
    sigpic

    http://www.flickr.com/photos/thesolshow/

  • #2
    hallooooo

    Ik ben ook wel benieuwd naar de reacties hihi
    Groetjes Yeala, Noah, Croky

    sigpic

    Comment


    • #3
      hier willen ze uberhaubt geen palmnoot , blijven on aangeroerd , worden wel aan gepakt maar liggen even zo snel op de bodem
      Groetjes Jans , Stimpy ,Binky

      Wont Forget You My Little Buddy's Sjac & Rico
      Bedankt voor onze mooie Jaren


      Als je hier niet vrolijk van word ...... ga dan vlug naar een psychiater

      http://www.youtube.com/watch_popup?v...lYAM&vq=medium

      http://www.youtube.com/watch?v=OVhklP82MRI

      Comment


      • #4
        Yoda (severa) en de groenvleugels eten het vruchtvlees en de noot
        Navy (maracana) pelt hem snel kaal en heeft liever alleen de noot
        Chester en Samba
        Yoda en Navy

        Comment


        • #5
          de mijne eet alleen het vruchtvlees op en de kaal gevreten noot laat die vallen of gooit het op de grond

          Comment


          • #6
            Hier is het het zelfde onze Polly krijgt elke dag een pal noot en de pit gooit ze op de grond en die eet onze hond, wel grappig om te zien dat de kleine asbakje pocco de pit op peuzeld. Hij zit er echt op te wachten en ik verdenk de gaai ervan dat ze hem extra lang laat wachten hahahaGr. Betina

            Comment


            • #7
              Waar halen jullie die dingen weg dan?
              Ik kan ze nergens vinden, de notenboer op de markt had er zelf nog nooit van gehoord...

              Comment


              • #8
                hoi allemaal,

                wij hebben ook de ervaring dat je ze niet bij de notenboer kan kopen , die weten niet eens wat het is, hier hebben sommige dierenzaken ze in de vriezer, snowy eet ze helemaal niet.
                wij halen bij de dierenarts palmolie en mengen deze met een walnootje.

                Comment


                • #9
                  Ik bestel ze bij de vogelkelder en vries ze in. Bij mij eten ze het vruchtvlees en ik Timmer zelf de pit open met een hamer, er zit echt zo'n mini Cocos nootje in en die vinden ze ook lekker. Zelf snappen ze volgens mij niet dat ze de pit kunnen kraken. Of ze gaan ervan uit dat ik ze wel bewerk met mijn hamer haha. Dat kan ook nog
                  https://www.papegaaienforum.nl/album.php?albumid=11

                  Comment


                  • #10
                    Bodhi (roestkop caique) heeft afgelopen week voor het eerst een palmnoot gekregen en heeft hem helemaal uitgeplozen. Geen veer op zijn hoofd die er aan dacht om het op te eten... Komt nog wel ( denk en hoop ik).Maar ik heb een vraagje:Ik heb laatst hier op het forum iets gelezen over het geven van noten in het algemeen. Volgens mij stond erbij dat je noten kunt geven die wij ook eten, cashew, pistache enz. Mij vraag is nu: noten die in de supermarkt, markt of notenboer worden verkocht zijn vaak behandeld om ze langer houdbaar te maken ( bestraald of een Zwavelnabehandeling), het geven van die noten lijkt me geen goed idee. Hetzelfde voor gedroogde vruchten, geven jullie deze Producten wel aan jullie vogel('s) en anders, waar halen jullie de noten dan?Gr.,Miranda

                    Comment


                    • #11
                      Zogenaamde behandelde noten zou ik niet doen. Ik haal ze zelf bij een reformwinkel en walnoten haal ik meestal bij een particulier zo van de boom dus. Uiteraard nadat ze bij hem goed zijn ingedroogd. Ook bij ons op de markt staat een kraam met natuurproducten/noten.
                      Verder zou je ze hier ook kunnen bestellen doe ik ook wel eens zijn in ieder geval ook niet behandeld. www.greenparrotshop.nl.

                      succes

                      Henk

                      P.s showtime jardines doen dat in de natuur ook heb ik in afrika gezien

                      Comment


                      • #12
                        ik besteld inderdaad altijd via internet palmnoten en ook het voer van vogeljungel. Tot nu toe doet ze het er super op op. OOk het zaadmengsel is goed. helaas krijg ik haar niet aan de pellets dus dan maar zaad en het het super, ze eet ook echt alle zaad op dus ga er vanuit dat het wel goed is. De palmnoten gooi ik in de vriezer evenals suikerriet.

                        gr betina

                        Comment


                        • #13
                          bij lorre en co in wijhe daar kan je de palmnoten bestellen via de webwinkel

                          Comment

                          Ads onder in topics

                          Collapse

                          Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

                          Working...
                          X