Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hoe doen jullie dat?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Hoe doen jullie dat?

    Hi,

    Ik was even benieuwd hoe jullie dat nou doen. Papegaaien kun je beter niet te lang alleen thuis laten zitten maar mijn vriend en ik werken/gaan allebei naar school. We zijn wel thuis, maar geen hele dagen behalve in het weekend. Hoe gaat dat bij jullie thuis? Ik heb ook wel eens gehoord dat mensen de radio aanzetten als ze weg gaan.

    Groetjes Chantal

  • #2
    hallo chanty,

    tja, ze zeggen dat het wel kan de hele dag alleen. Idd de radio zachtjes aan zou een goed idee zijn. Ik ben nu vaker thuis dan vroeger maar ik merk wel dat Koko mijn amazone papegaai een stuk minder gestresst is. Toen ik de hele dag werkte zorgde ik wel dat als ik thuis kwam hem meteen aandacht gaf en wat lekkers. Later ben ik wisseldiensten gaan doen dus was hij minder vaak alleen.
    In die tijd heb ik er wel aan gedacht om een amazone er bij te kopen, misschien is dat voor jullie ook een optie.
    Maar misschien heeft jullie vogel er weinig problemen mee en went hij er goed aan.
    Ik hoop dat je hier wat aan hebt. Veel sukses!
    Koko en Duckie

    Comment


    • #3
      Hej,

      Die radio is idd iets om over na te denken. Nog een vogel erbij nemen ook, maar de situatie is namelijk zo, ik ga in september weer naar school, en mijn vriend blijft werken. Ik werk op het moment ook wisseldiensten. Mijn oma heeft een grijsje, maar helaas heeft mijn oma ook niet het eeuwige leven, en ik heb haar beloofd de zorg voor de vogel op me te nemen. Dus ik ben bang dat die extra vogel toch wel komt (helaas maar ook leuk gemengde gevoelens..) Zelf willen wij een edel man. Ik ben benieuwd hoe de rest hier over denkt.

      Iig bedankt voor je reactie.

      Chantal

      Comment


      • #4
        Hoii,

        Als je er over twijfelt vind ik dat je het nog niet moet doen, ga er eerst heel hard over nadenken, de eerste weken is het leuk, maar zorg dat het leuk blijft, als je daar de tijd niet voor hebt moet je 2 vogels nemen of geen.
        De zorg opnemen voor het grijsje is heel fijn ja, maar wel als hij voldoende aandacht krijgt, en een edelman erbij kan ook, beter een 2e grijsje maar dat is je eigen keuze.
        Veel succes!
        http://www.flickr.com/photos/robinschaft/sets/

        Comment


        • #5
          Naja echt twijfelen doe ik niet, punt is dat ik ben groot geworden met papegaaien om me heen, alleen ja m'n oma die werkt niet meer, en mn moeder ook niet. M'n vader wel. Maar bij deze vogels is er dus bijna altijd iemand in de buurt. En wij zijn jonge starters wij werken gewoon.

          Vandaar dus de vraag hoe andere mensen dat doen, er zijn vast wel mee mensen die gewoon fulltime werken. Het is niet zo dat iedereen die een papegaai heeft nooit hoeft te werken lijkt me

          Groetjes Chantal

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door robinschaft Bekijk Berichten
            Hoii,

            Als je er over twijfelt vind ik dat je het nog niet moet doen, ga er eerst heel hard over nadenken, de eerste weken is het leuk, maar zorg dat het leuk blijft, als je daar de tijd niet voor hebt moet je 2 vogels nemen of geen.
            De zorg opnemen voor het grijsje is heel fijn ja, maar wel als hij voldoende aandacht krijgt, en een edelman erbij kan ook, beter een 2e grijsje maar dat is je eigen keuze.
            Veel succes!
            Maar goed wat ik dus wilde weten is hoe andere dat dan doen, en in dit geval hoe doe jij t dan? Werk je of niet? En hoe combineer je dat dan?

            groetjes

            Comment


            • #7
              Hoihoi

              Ikk werk 40 uur per week,maar ik heb 2 grijsjes
              Zodra ik thuis kom,gaat de kooi open,dus qua aandacht komen ze niks tekort
              Lekker veel speelgoed en sloopmateriaal ophangen
              En anders 2e vogel erbij
              Maar niemand geeft je garantie dat het vriendjes worden,dus den er goed over na

              Ps Wat heb je nu voor vogel?

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Chantie Bekijk Berichten
                Maar goed wat ik dus wilde weten is hoe andere dat dan doen, en in dit geval hoe doe jij t dan? Werk je of niet? En hoe combineer je dat dan?

                groetjes
                Ik zit nog op school, dus ben van half 9 tot meestal een uur of 3 weg, dan staat de radio aan en de vogels hebben elkaar, de edel vermaakt zichzelf goed en de ara heeft net een meeeega kooi vol met speelgoed die ik in de zoveel tijd vervang, de rest zit allemaal samen, dus het is te doen zolang het maar geen hele dagen zijn, tenzij je er 2 neemt.
                http://www.flickr.com/photos/robinschaft/sets/

                Comment


                • #9
                  Kijk!

                  Dat zijn de reacties waar ik op hoopte

                  Ik kan dus met een gerust hart gaan werken. Want de radio, genoeg speel en sloop materiaal en eventueel een tweede had ik ook aan zitten denken maar vroeg me af of het genoeg zou zijn, want je bent toch +/- acht uur van huis.

                  Ik heb zelf nog geen vogel, ik wil graag een edel man. En idd dat je hebt geen garantie dat het vriendjes worden, maar ik denk wel dat het het proberen waard is.

                  Iemand van jullie ervaring met verschillende vogels bij elkaar?

                  Comment


                  • #10
                    Ik heb een Jardine en een Grijsje, zitten beiden in een eigenkooi wel naast elkaar.
                    Zitten tot 7 uur in de kooi, afentoe in de ochtend/middag er even uit om bv te douchen of even mee. De rest van de avond zitten ze op de speelboom.
                    En natuurlijk genoeg speel sloop materiaal waarze de hele dag mee druk zijn en elkaar vermaken.. Sucses met je keuze
                    Groetjes Sharon, Sjors & Freddy.
                    sigpic

                    http://www.flickr.com/photos/thesolshow/

                    Comment


                    • #11
                      hoi Chanty,

                      Ik heb kanaries, parkieten, valkparkieten en koko de papegaai allemaal een bepaalde tijd gelijk gehad.
                      Ieder soort had zijn eigen kooi die altijd open stond. Het heeft met rangorde te maken. De grootste is de baas.
                      Ieder zijn eigen eetbak en als de grootste vogel gegeten heeft komt de een na grootste die bak onderzoeken enz. De kleinsten hadden het minst te duchten, geen vogel ziet gevaar in zo'n klein gevleugeld dotje. Ze speelden niet echt met elkaar wat verschillende soorten betreft maar als ik weer binnen kwam dan zaten ze toch in groepjes in de buurt van elkaar.
                      Ik zorgde wel dat ze voor het donker weer in hun eigen kooitje zaten. Deurtjes dicht want
                      s'nachts is dat het veiligst. "s Morgens alles weer open en na een tijd wist iedereen zijn plek en ging alles vanzelf. Dit verhaal - met andere woorden - kunnen verschillende vogels met elkaar maar in aparte kooien. Zelfs als er een nieuwe bij komt eerst een eigen kooi i.v.m. terratorium, buiten de kooi kan je zien of ze goed met elkaar opgaan en bij elkaar in de kooi kruipen. Toch voorlopig in de gaten houden. Jonge vogels hebben geen probleem maar als ze ouder worden en mannetjes drift krijgen etc. dan kan het verkeerd gaan. Ook met hetzelfde soort moeten ze wennen. 2 mannetjes zullen als ze samen opgegroeid zijn elkaar gedogen. Maar de eerste in huis zal de baas willen spelen en dan gaat het erom wie het sterkst is.
                      Zo een lang verhaal maar misschien heb je er wat aan.
                      Koko en Duckie

                      Comment

                      Ads onder in topics

                      Collapse

                      Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

                      Working...
                      X