Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Welke gaai past bij mij?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Maracaantje Bekijk Berichten
    Zomaar een domme vraag, zou een militaris of een roodoor een optie zijn?
    Die zijn dus ook wel supergaafff!!!
    Koppel militaris jong ca 3500 euro , een jong koppel roodoren ca 6000 euro smaak heb je dat moet ik je nageven,

mvg Frank

Ps Maar voor een buitenvoliere in een woonwijk zou ik je echt adviseren af te zien van welke ara dan ook.
    Denk eens aan de koningsparkiet ook een prachtige grote vogel.

Comment

Grote parkieten zijn inderdaad ook een optie, vind zelf patagonische rotsparkieten en derbyan parkieten erg mooi. Ook alexanders vind ik gave vogels. Maar ook die schreeuwen erg hard, vooral de rotsparkieten ;p
      Ik ben nog steeds fan van de ara's haha, maar of dat het ideaal is in een woonwijk..
      Het kan goed gaan maar zou je het risico riskeren?
      http://www.flickr.com/photos/robinschaft/sets/

Comment

@ Frank smaak heb ik misschien wel Euro's daarentegen minder, kan beter gaan voor een Roodborstje ipv een Roodoor

Alle parkietsoorten vind ik wel leuk maar niet speciaal genoeg, wat ik eigenlijk zoek is een gaai + 40cm die leuk is om te zien, leuk sociaal vogeltje ( niet te fel, agressief of schuw) een beetje een clowntje die ook nog beetje tam is en goed voor een beginner.
        Blijft er dan nog iets over???

Het enigste wat momenteel nog enigszins overeind blijft is een Grijsje, zou dit wat voor me zijn?

Jeroen

Comment

Nu ben ik me weer eens verder in een Grijsje gaan verdiepen kom ik weer op verhalen uit van eenkennigheid, jaloers, agressief wanneer ze broedrijp worden en plukken.
          Is het nu zo dat bijv. plukken meer voorkomt bij Kaketoe's en Roodstaarten dan bijv bij Ara's?

Laat je horen!!!

Comment

Dat eenkennige klopt inderdaad bij grijsjes, wat automatisch inhoud dat ze agressief kunnen zijn naar andere mensen, natuurlijk zijn er uitzonderingen.
            Kaketoes plukken meestal vanwege slechte verzorging, omdat ze zo moeilijk te houden zijn plukken ze zich uit frustratie kaal, er kan natuurlijk ook een ziekte of iets dergelijks zijn.
            Hoe dat bij grijsjes gaat weet ik niet, misschien om dezelfde reden?
            Lastig he?
            http://www.flickr.com/photos/robinschaft/sets/

Comment

Ara's kunnen ook agressief zijn als ze broedrijp worden (ik heb daar nog geen ervaring mee - ze zijn nog te jong - maar ik kan het me goed voorstellen als ik hen zo bekijk). En van mijn ene koppel edels valt de man mij aan als ik in de voli ga terwijl zijn vrouwtje eitjes heeft, van het andere koppel moet ik erg goed oppassen van de pop. Agressie bij broedsheid is gewoon iets dat bij heel veel soorten voorkomt, daar kan je vaak niet aan ontkomen.

En plukken, ja, zeker veel kaketoes. Bij ara's en grijsjes ongeveer gelijk denk ik, en volgens mij het minst bij volièrevogels, maar veeleer bij gefrustreerde huiskamervogels of vogels die ooit huiskamervogel geweest zijn. Of een vogel die zijn partner verliest, zoiets.

Grijsjes zijn helemaal niet saai hoor. Ze praten, doen geluiden na, en kunnen goed spelen. Ik heb ze hier ook nog ondersteboven aan de takken zien hangen fladderen.
              Last edited by Ann; 13-03-11, 20:20. Reden: aanvulling

Comment

wat steekt je tegen aan een rosé kaketoe? je zei dat het uiterlijk je niet aanstond. Ik heb ze altijd gezien als erg speels en (relatief) stil. zeker als ze met 2 zijn.
                google eens naar ze, of bekijk ze eens op youtube.
                http://www.flickr.com/photos/xomissi/3935192495

Ik zou ook geen risico's pakken in een woonwijk met luide papegaaien, de sfeer kan snel omslaan...
                http://www.youtube.com/watch?v=bar3BVJKUiQ
                Papegaaienpsychologie:
                Als het van mij is, is het van mij. Als het van jou is, is het van mij. Als jij het vasthebt, is het van mij. Als jij er naar kijkt, of er aan denkt, van zodra ik weet wat het is, is het van mij...
                http://sites.google.com/a/bottu-jans.com/www/ara-informatie/lectuur/artikels/knippen-of-niet

Comment

Wij zijn in het bezig van een ara severa en ara maracana die wij in een voliere hebben in onze schuur, met kleine buiten voliere.
                  Hier vind ik het goed te doen, ik hoor ze uiteraard wel een paar keer per dag maar vind het niet storend (tot nu toe de buren ook niet)
                  Moet wel zeggen dat ze lang niet altijd buiten zijn (nu alleen met mooi weer en op schappelijke tijden)
                  Ik hoor hier de dwergara's ook niet vaker als de groenvleugels.

Agressieviteit hebben we hier ook mee te maken. Ze waren bijde goed tam voor ons, nu is dat wisselend. Er zijn bepaalde tijden dat ik er niet meer bij kan, bijvoorbeeld als ze samen op stok zitten 's avonds. Onze severa is kwa gedrag heel wisselend, het ene moment kan ze heerlijk kroelen, het andere moment is ze het zat en bijt ze direct hard van zich af...Dus altijd als ze bij me zit heel erg goed opletten en heel goed kijken naar haar lichaamstaal.

Wat ik begreep zijn roodoren ook erg moeilijk om te houden ? ook vanwege pluk gedrag ?
                  Chester en Samba
                  Yoda en Navy

Comment

@ Erika

Roodoren zijn helaas al afgevallen, deze zijn helaas niet geschikt voor mijn beurs .

Maar jij hebt tog ook een Maracana met naaste buren hoe gaat dit dan?

Als ze dan een keer schreeuwen, praten we dan over een aantal minuten per dag of over uren?

@ Rhadamantis

Smaken verschillen maar kwa uiterlijk vind ik de Roseetjes de minst mooie Kaketoe's het oog wil tog ook wat, mijn dochter van 7 zou het wel helemaal te gek vinden, zo'n knal rose vliegende suikerspin!!!

Comment

heey

Het zijn aardig vaste momenten dat ik de vogels hier hoor.

Dit is echt 's ochtends als de zon op komt 's middags en 's avonds denk rond 6 uur.
                      Dit houd dan een paar minuten aan.
                      Onze maracana mag als hij buiten is zich graag wel vaker laten horen bijvoorbeeld even tetteren naar een vogel die laag over komt.

Wij wonen wel in een dicht bewoonde wijk, en nog geen klachten gehad. Nu is dit wel een vind ik tolerante buurd die veel ook met elkaar omgaat en ik vraag dus ook zo nu en dan of ze er last van hebben.
                      Chester en Samba
                      Yoda en Navy

Comment

Ik heb een koppel severa's en die gaan gewoon weg vanwege de pestherrie,

mvg Frank

Ps Heb ook koppels groenvleugels , geelvleugels en oranjekuifkaketoes.

Comment

Frank,

wil je daarmee zeggen dat de andere vogels die je hebt duidelijk "stiller" zijn dan de dwergara's?

Misschien is een dove kwartel dan iets voor mij......

Ben inmiddels al stiekem met een oog naar een Grijsje aan het kijken echter vind ik het jammer dat deze als schuw bekend staan, iets wat een Maracana volgens mij juist niet is.

Comment

heeey frank,
                            Ga je de severa's wegdoen ???

@ Ik moet indd zeggen dat ik ben geschrokken van het geluid dat de severa's bij wim bos maken. Wat een naar geluid maken die....Misschien heb ik dan geluk met mijn rustige yodaaaatje...
                            Chester en Samba
                            Yoda en Navy

Comment

Kan me iemand me misschien iets meer vertellen over de geelnek Ara?

Karakter, geluid, beschikbaarheid,prijs enz.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door arasevera Bekijk Berichten
                                heeey frank,
                                Ga je de severa's wegdoen ???

@ Ik moet indd zeggen dat ik ben geschrokken van het geluid dat de severa's bij wim bos maken. Wat een naar geluid maken die....Misschien heb ik dan geluk met mijn rustige yodaaaatje...
                                Yep ik stop met de boerderij en de severa's kan ik echt niet bij huis houden,

mvg Frank

Ps Maracaantje voliere ,woonwijk en een koppel dwergara's betekent oorlog , dus niet door blijven zeuren aub

Comment

Ads onder in topics

Collapse

Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

Working...
                                X