Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Welke gaai past bij mij?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

Nou, nou, kan het ook iets vriendelijker
    We hebben het in deze topic helemaal nog niet gehad over Geelnek Ara's of het geluid hiervan dus vind ik het een doodnormle vraag.
    Als je van mening bent een normale vraag op deze manier te moeten beantwoorden heb ik persoonlijk liever dat je je antwoord voortaan achterwege laat.

Bij voorbaat dank!!!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Maracaantje Bekijk Berichten
      Nou, nou, kan het ook iets vriendelijker
      We hebben het in deze topic helemaal nog niet gehad over Geelnek Ara's of het geluid hiervan dus vind ik het een doodnormale vraag.
      Als je van mening bent een normale vraag op deze manier te moeten beantwoorden heb ik persoonlijk liever dat je je antwoord voortaan achterwege laat.

Bij voorbaat dank!!!
      Prima mijn beste, succes.

Comment

Wat Frank denk ik bedoeld is dat het geen zin heeft hierop door te gaan omdat het houden van dwergara's in een woonwijk niet verstandig is, op een lange of korte termijn heb je toch de kans dat het fout gaat, vooral in de zomer als iedereen lekker buiten zit.
        http://www.flickr.com/photos/robinschaft/sets/

Comment

Robin,

wat hij bedoeld is mij duidelijk alleen de manier waarop hij het formuleert is toch heel anders als de manier waarop jij het doet.

Als het hem teveel moeite is om het beleefd uit te leggen zoals jij hierboven, dan heb heb ik eerlijk gezegd liever geen antwoord op mijn vraag.

Typisch een kwestie van normen en waarden.

Groet,

Jeroen

Comment

Volgens mij heb ik al heel veel moeite genomen om je vragen te beantwoorden, als je een ander antwoord wilt hebben wil ik je dat graag geven , maar dan wel zonder dat mijn naam daar onder staat.

Mvg Frank

Comment

Ik denk niet dat we hier verder meekomen, bovendien heeft het ook niets meer met mijn vraag te maken.

Ik wil het hier dan ook bij laten, mensen die nog suggesties hebben zijn van harte welkom.

Jeroen

Comment

maracaantje, niet persoonlijk opnemen, maar veel mensen hebben in hun hoofd al de ideale papegaai en vragen dan "welke bij hun past".
                Dan komen de antwoorden van mensen die ervaring hebben met verschillende soorten en wordt dat ideale beeld dat sommige hebben in hun hoofd aangetast.
                De meesten volharden dan en gaan toch voor de soort die ze eerst in gedachten hadden. "want het zal wel overdreven zijn, wat er allemaal gezegd wordt". En proberen ze zichzelf te overtuigen dat die schattige groene gaai echt wel schattig is.

NIET DUS. Sommige gaaien zijn gewoon niet geschikt om in een woonwijk te houden. Je krijgt problemen, en eens je de vogels hebt, en ze beginnen de oren van je lijf te schreeuwen (en de oren van je lieve buren ook) Dan beginnen de echte problemen pas.
                Dan is het te laat. Dan komen de traantjes van Coco die weg moet. En begint er weer een gaai aan de leuke reis die "7x op marktplaats.nl verschijnen" heet.

Informeer je goed, en als er mensen zijn met véél ervaring, vertrouw hierop. Ook al zijn ze niet altijd even tactisch in het overbrengen van de informatie. Ze weten het wel beter.
                Papegaaien zijn geen eenvoudige huisdieren.
                Maak niet dezelfde fout als zovelen anderen.
                http://www.youtube.com/watch?v=bar3BVJKUiQ
                Papegaaienpsychologie:
                Als het van mij is, is het van mij. Als het van jou is, is het van mij. Als jij het vasthebt, is het van mij. Als jij er naar kijkt, of er aan denkt, van zodra ik weet wat het is, is het van mij...
                http://sites.google.com/a/bottu-jans.com/www/ara-informatie/lectuur/artikels/knippen-of-niet

Comment

Heel correct gezegd....

Jeroen,.. stap eens in de auto en ga eens langs mensen die ara's hebben! op het forum zijn zat mensen te vinden die jou graag ontvangen! het zijn nou eenmaal bijzondere dieren die een zeer bijzondere eigenaar zoeken...... ze zijn echt moeilijk tevreden te houden!

Ik nodig je hierbij uit om alle voor en tegens van het "arahouden" eens te komen bekijken!

Comment

Ik begrijp heel goed dat je je goed moet laten informeren alvorens je overgaat tot de aankoop van welk huisdier dan ook.
                    Het is dan ook niet voor niets dat ik al een half jaar bijna dagelijks op internet zit om alles hierover te weten te komen.
                    Echter is het moeilijk om de karakter van een bepaalde gaai te achterhalen.
                    De ene schrijft dat de Maracana juist een lief sociaal en grappig vogeltje is, terwijl de ander juist schrijft dat het een grote schreeuwlelijk is.
                    Ik woon zelf op een steenworpafstand van het NOP en ben daar ook herhaaldelijke malen wezen kijken.
                    Daar wordt je dan ook gelijk met je neus op de feiten gedrukt van hoe sommige andere mensen met hun gaai gevaren zijn (ik geloof dat daar 3.500 opvang gaaien zitten).
                    En ieder jaar groeit dit aantal.
                    Ook daar heb ik o.a. ook de Maracana gezien, rustig op een stok en zodra je je zakje met nootjes te voorschijn haalt komen ze direkt.
                    Ik heb geen enkele schreeuw gehoord, nu snap ik wel dat dit slechts een moment opname is en dat ze op andere momenten zich wel laten horen.

Ook heb ik, van wat ik aanneem kenners, op diverse fora gelezen dat bepaalde Ara's niet zo'n schreeuwers zijn.

Maar ik ben er inmiddels wel achter dat dit niet zo blijkt te kloppen (vraag me wel af of alle mensen hier op het forum met een Ara allemaal op een onbewoond eiland wonen)

Maar om een lang verhaal kort te maken komt het er eigenlijk op neer dat er voor mij eigenlijk maar 2 (middelgrote) gaaien geschikt zijn; een Grijsje of een Roseetje.
                    Nu ik de Roseetjes, in tegen stelling van vele andere, minder mooi vind blijft enkel het Grijsje nog over.

Nu lees ik over Grijsjes weer dat deze minder sociaal en levendig zijn, en eerder neigen naar saai en schuw.

Omdat het voor mij, maar ook voor mijn vrouw en kinderen, een gezelschapsdier moet zijn weet ik niet of een Grijsje kwa karakter wel zo goed past.

Ik wil hiermee voorkomen dat we een verkeerde beslissing nemen.

Echter als dit de enigste openstaande mogelijkheid is moet ik het toch nog eens goed in overwegingnemen.

Over een anderhalve week ga ik nog eens bij een kweker kijken en zal ook daar mijn ogen maar ook mijn oren eens goed de kost geven alvorens ik mijn besluit neem.

Iedereen in iedersgeval hartelijk dank voor het meedenken.

Jeroen.

Comment

Ik geloof ook wel dat je uiteindelijk de goede keuze zal maken!
                      je doet aardig je best hiervoor...

(uuuh ik woon idd erg afgelegen,.. en gelukkig schreeuwen mijn ara's zéér zelden)

succes,...

Comment

Ik denk dat er ook zeker een onderscheid in te maken is hoe je de vogel houd.

Een ara in een ruime voliere maakt volgens mij aardig meer lawaai als een ara als huiskamer vogel in een kooi.
                        Chester en Samba
                        Yoda en Navy

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door arasevera Bekijk Berichten
                          Ik denk dat er ook zeker een onderscheid in te maken is hoe je de vogel houd.

Een ara in een ruime voliere maakt volgens mij aardig meer lawaai als een ara als huiskamer vogel in een kooi.
                          Dat denk ik ook

Ik snap eigenlijk niet goed waarom je denkt dat grijsjes altijd schuw zijn - heb je trouwens mijn pb al gelezen Jeroen ? - want dat zijn ze helemaal niet. Als er zo veel grijsjes als huiskamervogel gehouden worden, en het dus een soort is die het zeker in zich heeft om vertrouwd en tam te worden voor de mens, waarom zou dat dan in een volière niet kunnen ?

En saai zijn ze ook al niet. Rustig ja, meestal. Maar saai is iets anders

Maar goed, ik hoop dat je er uit geraakt

Comment

Hi Ann,

ik heb je PB idd gelezen.
                            Het feit dat ik denk dat de Grijsjes "saai en schuw" zijn is dat ik dat toch al wel verschillende keren op diverse fora gelezen heb.
                            Ik kan uiteraard niet uit eigen ervaring praten, misschien is het toch eens verstandig om eens bij een kweker te gaan kijken.
                            Wat mij in de Maracana's zo aansprak was dat ze gelijk bij me aan het gaas kwamen hangen.
                            Terwijl de andere gaaien (Ara's, Kaketoe's Grijsjes enz.) op veilige afstand eerst de kat uit de boom keken.
                            Misschien dat dit niet voor alle Maracana's geldt hoor, en dat toevallig dit koppeltje zo vrij met vreemde mensen is.

Ik zal me toch eens wat verder gaan verdiepen in de Roodstaartjes.

Jeroen

Comment

Ik ben zelf ook niet zo van de grijsjes, sorry voor de mensen die dat wel zijn !!!, maar ze komen op mij ook nogal "saai over" Ik heb 1 keer een schat van een grijze gezien en had niet veel gescheeld of die had hier in de woonkamer gestaan. Dat was een grijze van frank, zooo verschrikkelijk lief beest (hoe ish et met hem frank)

Onze maracana is juist ook weer wat schuwer, maar saai is hij absoluut niet te noemen hoor echt een druk baasje wat veel in de weer is. Lekker slopen, nieuwe dingen ontdekken enz.

@ Jeroen, het is mij niet helemaal duidelijk, wil je de vogel als tamme vogel gaan houden of als koppel in de voliere, ik denk dat hier zeker verschil in zit.
                              (ps je bent hier ook zeker welkom op het eens te aanschouwen )
                              Chester en Samba
                              Yoda en Navy

Comment

Het is wel echt de bedoeling om ze in de buitenvoliere te houden.
                                Ze hoeven van mij niet op mn schouder te komen zitten maar ik zou het ook niet leuk vinden als ze alle kanten opvliegen wanneer ik in de voliere zou komen.
                                Als ze bijvoorbeeld uit de hand zouden eten zodat ik er een band met deze beestjes kan opbouwen geniet daarmee wel de voorkeur.

Bedankt voor je uitnodiging maar het is toch nog wel een eindje rijden vanuit het zuiden dus ik wacht eerst nog maar eens mijn bezoekje af bij een wat lokalere kweker!!!

Comment

Ads onder in topics

Collapse

Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

Working...
                                X