Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Pyrrhura trainen voor Free Flight

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Pyrrhura trainen voor Free Flight

    Hallo,

    Ik heb bij babyvogels.nl 2 Pyrrhura Hypoxantha besteld. Ik krijg ze handtam als ze een week of 8-9 oud zijn. Nu wil ik ze zowiezo verder tam maken en trainen middels de clickermethode, maar ik wil in de lente / zomer ook gaan trainen om ze buiten te laten vliegen. Ik heb het geluk dat ik woon op een groot stuk grond met bomen, en om mij heen is 2 hectare maisland, dus ze zullen niet zomaar "naar de buren vliegen".

    Nu is mijn vraag hoeveel tijd ik in het begin en later aan ze moet besteden per dag. Ik lees wel eens dat training ook niet te intensief moet zijn. Ik heb er bewust 2 gekocht omdat ik soms druk ben met werk en ze zo toch elkaar kunnen vermaken. Is bijvoorbeeld 2x per dag 15 minuten training afdoende of moet dat intensiever?

    groet!
    Frank

  • #2
    Denk toch wel wat langer, vind twee keer een kwartiertje per dag al veels te weinig aandacht voor een gewone vogel, dus hoop dat je daarnaast wel gewoon meerdere uren met je vogels speeld, opvoed en weet ik veel wat?
    http://www.flickr.com/photos/robinschaft/sets/

    Comment


    • #3
      De bedoeling is ze 2x daags 15 minuten te trainen en ze daarbuiten gewoon mee te nemen in de woonkamer en met ze te spelen...

      Ik kan er niet omheen dat ik 4 dagen per week werk overdag en ze dus alleen zijn. De andere 3 dagen en uiteraard in de avonden hebben ze mn aandacht... :-)

      Maar als 2x 15 minuten te weinig is, wat hebben jullie dan in gedachten? 2x 30 minuten? of nog langer?

      Comment


      • #4
        Hallo,

        https://www.papegaaienforum.nl/showth...eugels-Seminar
        ik weet niet alles maar doe mijn best

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door dijkkamp Bekijk Berichten
          ... had ik al gezien en geloof me, als ik had gekund was ik ik gegaan....

          groet!
          Frank

          Comment


          • #6
            Met de vogels bezig was is wat anders als trainen. Je kan uren met je vogel bezig zijn zonder te trainen.

            Trainen is gedrag sturen, herhalen en bijschaven. Dat kan je doen zolang je ziet dat de vogel geconcentreerd is. Bij sommige vogels is de concentratie snel weg en anderen zullen dat langer volhouden. De kunst is denk ik om te gaan zien wanneer je vogel het zat is. Vlak daarvoor moet je stoppen.....

            Als je voor Free Flight gaat zou ik je eerst goed inlezen op het onderwerp. Het is zeker mogelijk maar niet iets wat je in het voorjaar even doet. Kijk anders eens op deze website:

            www.libertywings.com (ik weet niet hoe je Engels is maar hier is in ieder geval veel info te vinden)

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Ubernoob Bekijk Berichten
              Met de vogels bezig was is wat anders als trainen. Je kan uren met je vogel bezig zijn zonder te trainen.

              Trainen is gedrag sturen, herhalen en bijschaven. Dat kan je doen zolang je ziet dat de vogel geconcentreerd is. Bij sommige vogels is de concentratie snel weg en anderen zullen dat langer volhouden. De kunst is denk ik om te gaan zien wanneer je vogel het zat is. Vlak daarvoor moet je stoppen.....

              Als je voor Free Flight gaat zou ik je eerst goed inlezen op het onderwerp. Het is zeker mogelijk maar niet iets wat je in het voorjaar even doet. Kijk anders eens op deze website:

              www.libertywings.com (ik weet niet hoe je Engels is maar hier is in ieder geval veel info te vinden)
              Dank, ik heb libertywings inderdaad al uitgeplozen... . Mijn bedoeling is niet ze allemaal kunstjes te leren buiten, maar gewoon om ze meer vrijheid te geven. Het lijkt me fantastisch papegaaien in de boom te hebben... :-)... Het belangrijkste doel van de training zal dus ook zijn ze weer terug te laten komen. Ik heb het eerder gezien bij iemand met een kaketoe. Dat beest was dag en nacht buiten. Als zijn baasje er was, was ie altijd in de buurt aan het spelen en nieuwsgierig naar alles wat je deed en ging erna weer vrolijk spelen in de boom. 's Ochtends begroette hij je weer als je buiten kwam... helemaal super was dat. Uiteraard alleen bij goed weer...

              groet!
              Frank

              Comment

              Ads onder in topics

              Collapse

              Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

              Working...
              X