Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Appelboom takken eerst schoonmaken?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Appelboom takken eerst schoonmaken?

    Hey hallo,

    Ik heb een aantal mooie takken gehaald bij een biologische appelbomenboer (ja lang woord he ) en die vertelde mij dat ook biologische boeren bespuiten maar dan met "natuurlijke" producten en hij zei dat hij het niet wist maar dat die natuurlijk ook giftig konden zijn. Hij had het onder andere over een middeltje wat een soort "coating" over de bast legt zodat er geen zuurstof kan komen bij de spinnen eitjes enzo maar dat is het enigste wat hij verder verteld heeft.

    Wat ik me nu af vroeg, moet je die bast er nou eigenlijk afhalen of niet? Ik hoor natuurlijk wel dat ze dan wat te doen hebben als je dat niet doet maar ik neem liever 't zekere voor 't onzekere voor mn gaaitje, dus ja misschien een beetje te hard van stapel gelopen ik heb de bast er al af zitten pielen, maar zeg maar alleen de korst. Daaronder zit ook nog een zacht laagje wat bij de bast hoord zeg maar. M'n vriend heeft ook twee takken wel helemaal gedaan. Die zien er nu gewoon uit als een soort javatak zeg maar. Alleen maar hard hout.

    Vervolgens heb ik ze even kort met verdunde dettel schoongeschrobt tegen enge beestjes enzo (niet dat ik die gezien heb) en daarna goed afgespoeld met water (harde straal).

    Zou dit voldoende zijn en/of wat raden jullie aan?

    Groetjes Chantal

  • #2
    de boom kan je ook eerst ontsmetten met een plantespuit met .......... weet de naam niet maar dat kan een ander je vast nog wel vertellen , en wat de schors betreft , das ieder zn eigen keuze

    Goed naspoelen moet voldoende zijn na de dettol
    Groetjes Jans , Stimpy ,Binky

    Wont Forget You My Little Buddy's Sjac & Rico
    Bedankt voor onze mooie Jaren


    Als je hier niet vrolijk van word ...... ga dan vlug naar een psychiater

    http://www.youtube.com/watch_popup?v...lYAM&vq=medium

    http://www.youtube.com/watch?v=OVhklP82MRI

    Comment


    • #3
      Ahhh oke dan is het goed dankjewel!

      Comment

      Ads onder in topics

      Collapse

      Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

      Working...
      X