Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Welke gaai past bij ons? Moeilijk hoor...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Welke gaai past bij ons? Moeilijk hoor...

    Zo, eindelijk heb ik me dan aangemeld en al netjes voorgesteld.

    Een paar jaar geleden hebben we informatie uitgezocht en zijn wezen kijken voor een agapronis, deze keuze is het niet geworden.
    Dit vogeltje sprak mij niet aan op een aantal punten...
    Mijn vriend heeft vroeger heel wat vogels gehad.
    Ik heb nu al heel wat info opgezocht over de grijze roodstaart, dit leek/lijkt mij een erg leuke vogel. Leergierig is hij in ieder geval en dat vind ik juist leuk. We vinden het leuk als we de vogel e.a. aan kunnen leren. Echter er is wel iets waar ik niet blij mee ben en dat is de eenkennigheid die vele grijze roodstaarten zoude hebben..... Nu ben ik verder gaan zoeken en dan kom ik de Edelpapegaai tegen die mij ook aanspreekt. Beide heel anders kwa uiterlijk alleen staat bij de edel vaak vermeld dat het echte gezinsvogels zijn. Dit vind ik wel belangrijk want er lopen hier natuurlijk ok 2 kinderen rond. De papegaai zou in de woonkamer komen te staan....

    Mijn schoonpa heeft een kaketoe, ooit gekregen omdat hij in de winkel waar hij stond de mensen aanvie terwijl hij eerst echt handtam was. Charly is momenteel niet handtam althans, het is een echte vrouwen hater. 10 Jaar geleden heb ik gezorgd voor een grote kooi en speelgoed en en en en... hij is er aardig op vooruit gegaan. Ziet er ook super mooi en super strak uit. Ik heb hem e.a. aan tructjes kunnen leren maar mijn vriend is hij nog steeds niet maar dat geeft ook niets hij woont dan ook niet bij mij in huis. {we zouden niet eens weten wat voor soort het is, hij is groot en helemaal roze}

    Naja over de kaketoe is eigenlijk onzinnege info mja wel leuk.

    Wie kan mij een beetje helpen en adviseren??? Of heeft misschien toch een andere suggestie dan de grijze roodstaart en de edel? Of wie weet hele voorname verschillen. Het uiterlijk maakt me niet zo heel veel uit, vind het karakter en oa de leergierigheid erg belangrijk en daarna komt het uiterlijk.

    We hebben overigens tijd zat om eens rond te kijken, gaan geen overhaaste beslissingen nemen.

    owja vakantie plekje enzo is geen probleem heb namelijk 2 opties; schoonbroer vraag ik om hier in huis te komen {hij is alleen en woont nog bij pa in en is gek op Charly {en op de rest van onze beestjes}.} Of de gaai verhuisd naar schoonpa als we op vakantie naar het buitenland gaan, gaan we in nl kan de gaai ook gewoon mee.

  • #2
    Hallo en welkom

    Als het een hele grote kaketoe is en meer wit dan roze dan is het een molukken.
    Als het er eens is van plus minus 36 cm en diep roze dan is het een rose kaketoe.

    Persoonlijk vind ik de grijze roodstaarten in het algemeen wat leergieriger dan de edels.
    Edelmannen vind ik over het algemeen rustiger dan de poppen.


    Henk
    www.mijnkaketoes.nl

    Comment


    • #3
      Hoi Henk

      Bedankt voor je reactie.
      Hoe zit het dan met de eenkennigheid?
      Ik heb gelezen dat de edel man wat zachter is dan de pop.... De grijze roodstaart zou eenkennig zijn???

      wbt Charly, het is geen rosé kaketoe.
      Charly is een zalmkleurige kaketoe, denk idd dat het een molukken is... {de lelijke schreeuwerd hihi}

      Comment


      • #4
        Jeetje, als Charly echt een moluk is.....
        niet geschikt als huisdier, schreeuwer in huis meestal plukkers????
        11 jaar geleden leerde ik Charly kennen in een ronde veeelll te kleine kooi!
        Binnen een jaar zorgde ik voor een grote kooi en speelgoed, heeft heel wat gemold maar dat wat hij nu heeft vind hij allemaal wel prima!
        Hoe oud hij. ofja zij is weten we eigenlijk niet.
        Eens in de zoveeltijd legt ze ook een ei.
        Weet wel dat er in het verleden wel eens veeel geld voor geboden is.

        Moet eens zoeken of ik een foto {digitaal} heb.
        Heb er wel ergens op de ouderwetse manier, kan hem evt inscannen......

        Comment


        • #5
          Hoi,

          Tja welke gaai past bij jullie?..
          Is en blijft lastig maar ook een spannende beslissing.
          Ik zelf heb een grijsje is nu anderhalf jaar oud, was eerste jaar super eenkennig maar ze is echt met een dag en nacht veranderd daarmee.

          Als we visite hadden trok ze zich stijf terug altijd en zat ze de hele avond stokstijf.
          Tegenwoordig loopt ze ze achterna en klets hele verhalen tegen ze probeerd van alles te doen om ze aan het lachen te maken. Tegenwoordig Danst, zingt en klets ze door het snerpend fluiten door :PWel eerst doen ze hier even een waarschuwings alarm af laten gaan beide, ik heb ook een jardine papegaai van bijna een jaar maar die is momenteel moeilijk te handelen en wel eenkennig.

          Maar goed mijn grijsje wou dus eerst nooit wat van iemand (behalve mij)hebben, maar word nu helemaal enthiousiast bij anderen. Als mijn vriend thuis komt word ze helemaal wilt en hangt ze zowat onderste boven aan de boom om te kijken waar ie blijft ze hoort de scooter aankomen en dan kijkt ze de tuin in en hard fladderen.

          Ook stapt ze tegenwoordig bij hem op, bij vreemden blijf ze angstig maar ze stapt wel op soms beetje schreeuwen maar nooit bijten. Bij mijn jardine is dat tegenwoordig andersom die valt je aan en kun je niet loskrijgen haha.

          Maar ik vind het dus heel erg leuk dat ze eerste jaar eenkennig was en nu niet meer, ik kan haar gewoon ook bij visite op schoot zetten enzo nu. Het is geen erge kroelerd tot nu toe mag ik dat alleen doen maar ze vind het wel leuk om bij anderen te zitten en te kijken.

          Het is echt een leuk bijdehand ding en over het algemeen voor niks bang, en de hele dag de klep vaak niet kan houden.
          Met leuke geluiden maar ook snerpende fluiten die paar straten verder te horen zijn

          Al ik zelf er nog wat bij zou nemen zou ik denk ik voor een edel man gaan, deze vind ik bijzonder mooi en door ik er nu eentje in het echt heb leren kennen ben ik verkocht.

          Maar let op iedere gaai is een individu en grotendeels ligt alles aan de opvoeding, maar ook aan het karakter van de gaai zelf.

          Wat voor gaai je ook neemt maak met het hele gezin duidelijk afspraken en met kleine kinderen oppassen.

          Neem de tijd, ga eens bij wat mensen thuis kijken en wat je ook neemt zorg dat het zelfstandig eet en het liefst getest is op meest voorkomende ziektes.

          Veel plezier en sucses met het vinden van een nieuwe leuke herrieschopper in huis
          Groetjes Sharon, Sjors & Freddy.
          sigpic

          http://www.flickr.com/photos/thesolshow/

          Comment


          • #6
            hallo, ik heb hier sinds December vorig jaar een Jardine, en nu was ik wel wat bloed gewend van mijn Pyrrhura's
            maar deze snavel deed in 1 hap waar een Pyrrhura er 5 voor nodig had, het vel hing ernaast.

            uiteindelijk heb ik er maar voor gekozen hem te kortwieken, en sindsdien is het een schatje, wel nog met karakter uiteraard.
            maar geheel in de hand te houden, ook op balkon met lekker weer hoeft hij niet meer in zijn kooi, of hij ligt in mijn nek, of zit op zijn standaard.

            hebben jullie Jardine gewiekt, of ooit eens geprobeerd?
            dit in mijn enige gaai, de rest zijn parkieten.

            dus helaas kan ik je qua soort erbij geen advies geven.

            succes ermee

            Comment


            • #7
              Hoi

              Inderdaad de molukken vind ik ook absoluut niet geschikt als huiskamer vogel.
              De edelman is over het algemeen inderdaad wat zachter van karakter (doetjes hahahah) en de grijze roodstaart kan wat eenkennig zijn. Maar dat is over het algemeen gemeten. Per individu kan dit natuurlijk weer verschillen. Veel hangt ook weer af van de omgeving en de opvoeding in deze.

              gr

              Henk
              www.mijnkaketoes.nl

              Comment


              • #8
                Jardine is gewiekt ja, anders vloog Ie iedereen aan om aantevallen inclusief me grijsje. Toen was Ie ook gelijk rustig jah en mijn grijsje deed niks meer zat alleen mar verstijfd maar dat ging gelijk weg.. Ja het blijft een pittig ding. Maar de topic ging over een gaai voor de fam aben, dus weer ontopic
                Groetjes Sharon, Sjors & Freddy.
                sigpic

                http://www.flickr.com/photos/thesolshow/

                Comment


                • #9
                  @Henk
                  Nee als je alles zo leest is dat idd niet een huisvriend...
                  Moet ook zeggen dat hun hem gekregen hebben, ofja me schoonbroer heeft hem mee genomen uit de winkel waar hij toen werkte. Charly zit perfect in zijn veren, plukt niet heeft hij volgens mij ook nooit gedaan en legt eens in de zoveel tijd een ei. Denk dat hij het allemaal wel prima vind zo. Tenminste daar lijkt het op.

                  @showtime
                  Jou stukje zet me wel aan het denken. heb op meerdere plaatsen op internet gelezen dat ook eenkennigheid veel met opvoeding te maken heeft....

                  Moeilijk moeilijk.... En ja met de kleine kids moeten we idd oppassen maja dat is toch met alle dieren. We hebben een Bullmastiff gehad {grote hond, zo'n 58 kg} deed op zich geen vlieg kwaad maar tis en blijft een dier!

                  Comment


                  • #10
                    Hallo

                    Onze polly is nu 10 maand en ik zet haar steeds bij visite op de arm met een paar zonnepitten dat gaat steeds beter. Ze zal denk ik een vreemde nooit helemaal vertrouwen maar het wordt nu wel beter dan het was. Onze kinderen zijn 1x in de 14 dagen bij ons en in het begin ging dit erg moeizaam maar ook dat gaat steeds beter. Ze kunnen haar uit de kooi halen en van de boom. Ook luisters ze naar kommando's die de kids haar geven dus gezien haar leeftijd denk ik dat dat wel goed komt. Nu hebben wij hier 2 tosa inu (japanse mastiff) van 70 en 50 kilo en polly is de baas maar alles respecteerd elkaar.Dus denk ik maar weer een kwestie van opvoeden. Aan de andere kant vind ik het ook eigenlijk wel leuk dat alleen ik en mijn man alles met haar kunnen doen. Het is toch een beetje je kindje hahahahah. Ik vind grijze roodstaart papegaaien de leukste maar dat zal duidelijk zijn. We hebben ooit een kleine geelkuif kakatoe gehad en dat ging echt niet (hadden we overgenomen, fout fout fout) heb ik wel heel veel van geleerd. maar geef mij maar een grijze.

                    groetjes betina

                    Comment

                    Ads onder in topics

                    Collapse

                    Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

                    Working...
                    X