Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Straffen of niet straffen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Straffen of niet straffen

Hallo,

Naar aanleiding van de discussie in enkelepostings over straffen de volgende vraag.

Mag je een papegaai straffen?
    En wat is straf dan?

Volgende enkel en alleen maar tervoorbeeld.

Ikdoe altijd als mensen bij me komen voor een vogel een klein toneelstukje alsvoorbeeld.
    Zodra een vogel ongewenst gedrag vertoond , zet ik de vogel achter me neer enpak iets simpels als een asbak of een glas en ga met de aanwezigen als eenidioot heel overdreven interessant doen met dat ding. De vogel ziet niet wathet is maar merkt wel dat er iets leuks is wat hij mist.
    De vogel er weer bij halen , indien weer dat slechte gedrag weer wegzetten ende hele procedure herhalen.
    Door zijn intelligentie heeft hij heel snel door dat die buitensluiting metzijn eigen gedrag te maken heeft en zal dit aangaan passen
    .

Wordt in dit geval de papegaai dan niet gestraft want hijwil er wel graag bij zijn en dat wordt hem nu dus ontnomen.
    ik weet niet alles maar doe mijn best

Het is maar net welke lading je er zelf aan wilt geven.
    Doe je het op de manier van stoute vogel wegwezen en gooi je de vogel als het ware van je af ,kan het een element van straf zijn.
    Doe je het op een manier van ok nu zet ik je daar en ga ik je nieuwsgierig maken , uitdagen en prikkelen , kijk als je je gedraagt zoals wij voor ogen hebben is het het doorbreken van ongewenst gedrag en het stimuleren van goed gedrag.Dan geloof ik niet dat de vogel het als straf zal ervaren.
    Ik denk dat het grote probleem in deze is dat je als mens er tegen aan kijkt en niet als vogel,een vogel heeft geen ego zoals wij dat hebben en kan je niet zo beledigen zoals je een mens wel kan,

mvg Frank

Comment

Ads onder in topics

Collapse

Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

Working...
    X