Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

nieuw!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • nieuw!

    Goeiemiddag iedereen,

    ik ben nog maar net nieuw op deze forum/pagina.
    en ik heb een klein vraagje .. Ik en mijn vriend nemen een grijze roodstaart bij Hareca dier en vriend.
    Ze worden vantevoren getest voor ze de winkel in mogen en zodoende dus ook verkocht kunnen worden. Mijn vraag is dus, als het beesie is getest en het schijnt gezond te zijn. Dan krijg je daar ook een verklaring of een boekje voor mee zodat je daarna nog langs een dierenkliniek kunt gaan voor een extra test.. Hoort dit bij je (garantie) of is het zo als je daar aankomt dat je dan toch nog voor die test moet betalen ondanks dat je hem getest hebt weggehaald bij Hareco dier en vriend?

    Hopelijk kan iemand mij hierbij helpen .

    mvg,
    Samantha

  • #2
    Hallo Samantha,


    Deze vraag kan alleen de verkopende partij beantwoorden dus moet je die ook aan hem stellen.


    Als ik een advies mee mag geven,
    lees je eens in over het en waarom van het testen en welke testen en wanneer die gedaan moeten worden dan weet je ook of je als je de vogel daar ophaalt nog getest moet worden.

    Ik kan je nu wel vertellen dat een vogels testen en dan vervolgens weer bij andere vogels zetten en dan als getest verkopen niet erg handig is en dat de test dan waardeloos is.
    Maar het is veel handiger en wijzer indien je zelf op de hoogte bent van het testen, waarom testen,waar tegen testen,wanneer testen,hoe te testen, bij wie te testen.
    ik weet niet alles maar doe mijn best

    Comment


    • #3
      Hareco dier en vriend

      Hoi Samanta,

      Leuk dat je een grijze roodstaart gaat aanschaffen. Ik denk dat je hem bij een goed adres vandaan hebt. Ik ken ze daar al langer en ik weet van verschillende mensen die daar in het verleden een papegaai hebben gekocht. Ik heb nog nooit iets verkeerds gehoord. Wij hebben er deze week een grijze roodstaart bij genomen en die komt ook bij Hareco dier en vriend vandaan. Ik heb jullie vogel toen dan ook vast gezien, maar er zaten zoveel jonge grijsjes.
      Ik vindt de nieuwe winkel met sprongen vooruit gegaan. Ze hebben er een mooi aanbod aan vogels en de service is goed! Gelukkig is er tegenwoordig ook meer leuk speelgoed, want daarmee was het vroeger karig. Mijn eerste grijze roodstaart papegaai hebben we al jaren geleden bij hareco gekocht.

      Bij onze aankoop kregen we een certificaat van Gendika waarop stond dat het een mannetje is en dat hij negatief getest is op pbfd, polyoma en chlamidia. Daarbij kregen we een papier van hun vogelarts waarop stond dat hij negatief was getest op PDD. Dat is volgens mij een maagziekte (?). Er komen geen ongeteste vogels in zijn winkel, dus volgens mij hebben de testen dan zeker WEL waarde.

      Op het aankoop bewijs staat dat je je papegaai door een eigen arts kan laten keuren binnen een aantal dagen. Dat moet je wel zelf betalen. Dirk-Jan moedigde mij aan dit te doen, maar ik geloof het eerlijk gezegd wel. Het is natuurlijk altijd een kwestie van vertrouwen, maar ze zijn daar erg voorzichtig. Dat weet ik wel.

      Een leuk forum hier! Met zo'n nieuwe papegaai ga je toch gelijk weer wat meer van je hobby genieten en ik hoop hier meer liefhebbers te treffen. Organiseert dit forum ook wel eens lezingen ofzo?

      Gr. Arthur

      Comment


      • #4
        hallo arthur,

        Wat een leuke email zeg!!
        ja het zou heeeeel goed kunnen dat u onze grijsje heeft gezien, hij ziet rechts bovenin !
        We kunnen niet wachten tot hij met ons mee mag naar huis..
        Nou heel toevallig hebben ik&mij vriend een goed gesprek gehad met dirk-jan over het heen&weer gespring over bepaalde kwekers en ook over hoe hij te werk gaat over het teste van zijn papegaaitjes en dat ze inderdaad de winkel in mogen als ze negatief getest zijn..

        Ik vind het een leuke winkel en de service is zeker TOP!
        En dan ben ik nog niet eens verder geweest met kijken, ja op marktplaats maar ik wil het altijd eventjes zien en dan een beslissing nemen.
        Wij hebben hier in (lelystad) ook enkele winkels waarvan JUMPER een grote naam is bij de meeste mensen denk ik.. Daar hebben ze ook papegaaitjes maar niet zo groot als dirk-jan ze heeft.. Hun hebben zo af en toe 1 of 2 in de verkoop..

        Maar wat leuk dat jullie er een grijsje bij hebben, een mannetje of vrouwtje ?
        Als je tips hebt gooi ze lekker bij mn profielbericht balkje hahah.
        Dit is onze allereerste papegaaitje dus het is erg spannend voor ons.

        Bedankt voor je berichtje,
        En als je foto's hebt van je grijsje stuur ze door ben erg benieuwd !

        Mvg,
        Samantha

        Comment


        • #5
          Hallo Arthur,

          Welkom op dit forum en om je laatste vraag maar meteen te beantwoorden ja we hebben wel eens bijeenkomsten houd forum in de gaten komt vanzelf een melding dan.

          Op het aankoop bewijs staat dat je je papegaai door een eigen arts kan laten keuren binnen een aantal dagen. Dat moet je wel zelf betalen. Dirk-Jan moedigde mij aan dit te doen, maar ik geloof het eerlijk gezegd wel. Het is natuurlijk altijd een kwestie van vertrouwen, maar ze zijn daar erg voorzichtig. Dat weet ik wel.
          Ik zat van de week met iemand in de chat die daar ook een vogel gekocht had/heeft en daar hoorde ik toch wel wat vreemde verhalen van.
          In de kamer waar babyvogels zitten mag je alleen maar komen met personeel maar het mag wel met alle risico's vandien.
          Je mag even met je aangekochte vogel knuffelen maar ook met het zusje/broertje wat in die bak zit wat dus in zou houden dat de andere koper van die vogel ook met de jouwe zou mogen knuffelen en dus ook weer risico's.
          Kijk ook eens naar tijdstip van hun testen en wanneer jij de vogel mocht meenemen in dit geval zit/zat er wel een week of 6 tussen, ik zou me dan toch afvragen wat is deze test dan waard(de testen op ziekte dan).
          Er zitten ook vogels in de winkel waar iedereen bij kan en dan vervolgens door naar de babykamer naar mijn idee ook een risico.

          Als van bovenstaande niets zou kloppen heb ik gelogen in commisie aangezien mij deze dingen verteld zijn en het gaat om iemand die daar dus een vogel gekocht heeft.
          ik weet niet alles maar doe mijn best

          Comment


          • #6
            Welke papegaaienziektes kunnen dan overgebracht worden via mensen? In dat geval mag je niemand meer zien die ook een papegaai heeft. Een vogelarts is dus ook levensgevaarlijk. Wat ik heb begrepen via mijn vogelarts is dat ziektes alleen van papegaai naar papegaai zijn over te brengen. Ik ben zelf laborant, hoewel niets met dieren, maar met mensen. Vrijwel alle virussen of bacterien hebben een bepaalde leefomgeving nodig, waarop ze kunnen voortbestaan. De meeste virussen zijn op een andere omgeving binnen 15 minuten dood! De vier bekende papegaaienziektes zijn zelfs niet over te brengen door een ander vogesoortl en zijn uitsluitend kromsnavel ziektes.

            Comment


            • #7
              Hallo Arthur,

              Ik heb het geen jij hierboven schrijft even gechekt bij Anton Beijer.( http://www.dierenkliniekdetoren.nl/D...on_beijer.html )
              Aangezien er best nieuwe dingen zouden kunnen zijn die ik nog niet wist.

              zie mijn vraag aan hem,

              Op 15-8-2011 9:15, Henk Dijkkamp schreef:
              Geachte Heer Anton Beijer,

              Bij ons op papegaaienforum is op moment een discussie bezig over de bekende papegaaienziektes,PBFD,polyoma,PDD,Clhamedia.

              Er wordt gesteld dat deze ziektes niet door de mens op andere vogels zou kunnen worden overgebracht en dat de meeste virussen na 15 min op een andere omgeving als vogels dood gaan.

              Mijn vraag aan u is kloppen deze beweringen?

              Met vriendelijke groet,
              Henk Dijkkamp


              Ps indien u behoefte heeft om de discussie zelf te lezen,

              https://www.papegaaienforum.nl/showthread.php?253560-nieuw!


              Zijn antwoord aan mij,

              Beide beweringen kloppen (totaal) niet.

              De kans op overdracht van vogel op vogel is weliswaar groter dan die van mens op vogel, maar als je maar met vieze handen of schoenen van een zieke vogel/besmet hok naar een gezonde/onbesmet hok loopt is het daarna wel degelijk "feest"voor deze ziekte verwekkers

              Zowel de virussen als de Chlamydophilia kunnen lange tot langere tijd in het hok besmettelijk blijven buiten de vogel

              graag mijn naam en Vogelkliniek Dierenziekenhuis Drachten op het forum bij deze info vermelden.

              met vr.gr.

              Anton Beijer




              ik weet niet alles maar doe mijn best

              Comment


              • #8
                Dat waardeer ik, dat je dit zo goed uitzoekt! Ik heb ook even mijn vogelarts gebeld. Was toch benieuwd wat hij er over wist te melden.

                In het kort kwam zijn antwoord hier op neer:

                Mensen kunnen geen drager zijn van de genoemde virussen. Wel besmet zijn met chlamidia, maar deze niet aan dieren overdragen.
                Besmetting vindt plaats via huidschilvers van besmette vogels of ontlasting of ander lichaamsvocht. Van sommige bestaat er een vermoeden dat het via het ei kan gaan. Onderzoek naar KDS moet nog uitgebreid worden als het gaat om verspreiding, maar vrijwel zeker gaat dit niet via mensen. Overdracht via mensen kan dus plaats vinden als lichaamsvocht of huidschilvers van besmette dieren via de mens op andere dieren komt. Deze kans is uiterst klein, maar in theorie aanwezig. Hij kende hier geen bewezen voorbeelden van.

                Hij was lovend over verschillende winkels die hij kende en die in ieder geval hun uiterste best doen door te testen. Hij noemde naast Hareco ook dieca en lorre enco. Ik heb gelijk een afspraak om morgen bloed af te nemen en de testen nogmaals te doen want het heeft me wel even aan het denken gezet. Omdat dit ook in het aankoop contract geadviseerd wordt en je garantie hebt, mocht er toch een ziekte blijken, ga ik dit toch maar doen.

                Bedankt voor de zinvolle discussie!

                Comment


                • #9
                  Hallo Arthur,

                  Mag ik vragen welke arts jij gepolst hebt?
                  ik weet niet alles maar doe mijn best

                  Comment


                  • #10
                    Hallo Arthur,

                    Mag ik vragen welke arts jij gepolst hebt?
                    Schijnbaar lastige vraag!!!!
                    ik weet niet alles maar doe mijn best

                    Comment


                    • #11
                      Schijnbaar lastige vraag!!!!
                      Schijnbaar een hele lastige vraag!

                      Zo moeilijk is het toch niet om te vertellen bij welke VA je navraag gedaan hebt,of is er geen Arts gebeld en word er een eigen zienswijze neergezet verschuild achter een VA.
                      Moeten we dan ook vraagtekens gaan plaatsen bij alles wat Arthur in deze topic geschreven heeft.
                      ik weet niet alles maar doe mijn best

                      Comment


                      • #12
                        Mischien op vakantie

                        Comment


                        • #13
                          "Moeten we dan ook vraagtekens gaan plaatsen bij alles wat Arthur in deze topic geschreven heeft."


                          Beste Dijkkamp, ik zie in verschillende topics dat u graag discuseert. Soms doet u dat met argumenten maar vaak op de man spelend en uw eigen gelijk proberen te halen. Waarom zou niets van wat ik heb geschreven serieus genomen hoeven te worden, als ik een vraag van u niet beantwoord? Misschien zitten we hier om verschillende redenen maar ik om wat te leren en mijn papegaaien hobby met andere te delen. Ik ben hier niet op een forum om een discussie te winnen. U blijkbaar wel, maar omdat het u waarschijnlijk nogal hoog zit, het volgende.... Het gaat om de argumenten en niet om wie het zegt toch? Uw arts vraagt nadrukkelijk genoemd te worden, aan de mijne heb ik niet gevraagd om hem te vermelden. Dan zou hij zelf op dit forum moeten gaan, wat ik hem zeker zal voorstellen. Waarin is zijn antwoord anders dan dat van uw arts? Besmetting is mogelijk via huidschilvers en huidvocht, uw arts noemt vieze handen en schoenen als mogelijkheden om infecties te verspreiden. Dan heeft hij het toch ook over handen of schoenen waar ontlasting dan wel huidschilvers dan wel andere lichaamsvochten aan zitten? Of zegt jou arts dat mensen ZELF de ziektes kunnen over brengen? Ik meen uit zijn antwoord op te maken van niet. In de omgeving kan een virus of bacterie lang aanwezig blijven zolang er huidschilvers of resten van ontlasting zijn. Maar jij wilt me toch niet vertellen dat jij denkt dat een virus in niet organisch materiaal kan blijven bestaan, bijvoorbeeld in het staal van een kooi of iets dergelijks? Ik weet niet zo goed welk punt je wilt maken?
                          Er zijn hier een aantal klanten van een winkel die elkaar tegen komen op een forum en die zijn zeer tevreden over deze zaak! We zijn er goed geholpen hebben er gezonde vogels vandaan en zijn enthousiast! U komt er tussen en zet vragen? Maar bent u wel eens in deze winkel geweest? Of heeft u er iets tegen om papegaaien een winkel te kopen?
                          Mijn vogel is inmiddels opnieuw getest en gisteren ontving ik bericht dat hij gezond is. Daar gaat het mij om en dan ben ik blij met de service, bakken informatie en bovenal de gezonde vogel die Hareco mij heeft verkocht.
                          Om terug te komen bij het begin van de discussie. U vindt het een risico dat er mensen in een ruimte komen met jonge vogels die getest zijn. Beide vogel artsen bevestigen dat risico, maar laten met de argumenten zien dat dit risico erg klein is. Ik denk dat iedere eigenaar van een winkel voor zich zelf moet afwegen of hij dat risico verantwoord vindt en iedere koper moet zichzelf dat ook afvragen. Maar waar kan je een vogel kopen zonder risico? Ik heb begrepen dat bij Lorre en co, bij aanschaf van een vogel nogmaals bloed wordt afgenomen. Dat lijkt mij zeer netjes. Bij Hareco krijg je zwart op wit een periode de tijd om de vogel nogmaals te laten testen. Ook dit is zeer gunstig voor de klant. Daarnaast lees ik over beide goede winkels geen negatieve ervaringen op internet, daar ben ik als klant naar opzoek! Wat mij betreft zijn Lorre en Co en Hareco dus goede winkels en hoe Dieca werkt weet ik eigenlijk niet. Wel weet ik dat zij ook testen. Ik was ruim 200 euro kwijt om mijn vogels te laten testen. Deze zaken verkopen waarschijnlijk enkele honderden vogels per jaar en investeren daarmee dus tienduizenden euro's, waarmee ze hun best doen gezonde vogels te leveren en hun winkels ziektevrij te houden. Dit vindt ik zeer in hen te prijzen! We weten allemaal van de winkels die niets aan ziekte-preventie doen en die vind je dan ook regelmatig terug in de topics van mensen met negatieve ervaringen.
                          Een advies aan u is het volgende, misschien kan u een voorbeeld nemen aan meneer Draaier op dit forum. Beleeft, netjes en opbouwend. Wel kritisch maar niet beschuldigend en een sfeertje van onrust stokend! Laat het aan de mensen zelf waarbij ze vraagtekens zetten het is niet aan u hier mensen toe aan te zetten!

                          Comment


                          • #14
                            Hallo arthur,

                            wat goed dat jou vogels allemaal negatief getest zijn..helemaal toppie!
                            nou om ff op jou antwoord terug te komen, ik kom soort van NET terug van de dieren winkel DE VOGELKELDER..
                            ik was niet echt ondersteboven van de vogels daar, je mocht ze op risico aaien..
                            Wat je bij hareco wel kunt doen, ik ben het heel erg met jou eens over jou bericht.
                            Ik had in mijn dagboek Hareco dier en vriend staan en opeens stonde er XXX daarvoor in de plaats.
                            Ik wil zeker geen onrust stoken hier, maar dat vond ik bepaald vreemd!!!

                            MAARR.. ff terugkomen op je vogels!
                            hoe gaat het ermee? wij mogen volgende week zaterdag Sora ophalen, oftewel dan halen wij Sora op haha.
                            Het is al echt een knuffelt kont hoor, en komt waggelend naar je toe om je kusjes te geven en lekker vertroetelt te worden.
                            WE KUNNEN NIET WACHTE HAHA..

                            Heb je foto's? Ik zal vandaag ff wat in me dagboekje schrijve + wat foto's van Sora erop gooien.

                            Afz Mama&Papa van Soraaa

                            Comment


                            • #15
                              Beste Arthur,

                              Ik hoef geen gelijk,ik wil geen gelijk behalen.
                              Wat ik we wil,zou wensen is dat mensen nadenken en niet alles wat een ander verteld maar voor zoete koek aanneemt.

                              Welk punt wil ik maken,nou dat lijkt me zie zo moeilijk en dat is dat er wel degelijk dus een risico is tot besmetting zoals je zelf ook al aangeeft en dat in mijn ogen dus deze winkel een risico neemt door mensen toe te laten in de babykamer en dat daardoor mijn inziens de testen die al gedaan zijn waardeloos zijn omdat je de kans niet kan uisluiten dat er besmetting heeft plaats gevonden.

                              Dat het gaat om argumenten ben ik geheel met u eens maar het maakt naar mijn idee wel degelijk wat uit wie het zegt/schrijft.
                              Indien het door een leek gezegt zou worden dan zal het weinig waarde hebben maar indien het door een VA(vogelarts) gezegt wordt dan mag je daar best wel veel waarde aanhechten en wordt het gezegt door een DA(dierenarts) ja dan weer wat minder is mijn mening.
                              Dus is het naar mijn idee wel degelijk van belang van wie u de informatie heeft zodat we voor ons zelf kunnen bepalen welke waarde we er aanhechten.

                              U zegt dat beide VA's het risico besvestigen en zouden door argumenten laten zien dat risico klein is.
                              Ik kan van de uitspraak,

                              De kans op overdracht van vogel op vogel is weliswaar groter dan die van mens op vogel, maar als je maar met vieze handen of schoenen van een zieke vogel/besmet hok naar een gezonde/onbesmet hok loopt is het daarna wel degelijk "feest"voor deze ziekte verwekkers
                              toch niet het idee krijgen dat hiermede bedoeld wordt dat risico klein is vooral gelet op het woord "feest"

                              Maar goed kan zijn dat ik verkeerd lees en miscchien zie ik het risico wel groter.

                              Dan nog even een misverstand wegnemen,de heer Anton Beijer is niet mijn VA ik had voor zelfde geld een andere VA gepolst over dit onderwerp.


                              Op u vraag " Maar waar kun je een vogel kopen zonder risico? " is naar mijn idee het antwoord nergens.
                              Wel kun je proberen om daar een vogel te kopen waar risico het kleinst is en dan als nog testen.

                              Er zijn hier een aantal klanten van een winkel die elkaar tegen komen op een forum en die zijn zeer tevreden over deze zaak! We zijn er goed geholpen hebben er gezonde vogels vandaan en zijn enthousiast! U komt er tussen en zet vragen? Maar bent u wel eens in deze winkel geweest? Of heeft u er iets tegen om papegaaien een winkel te kopen?
                              Op zich geen enkel probleem en het is juist positief dat mensen hun ervaringen delen zowel positief als negatief daar is het forum voor,maar in dit geval viel een aantal mensen(ik dus ook) het op dat nu in korte tijd wel veel verhalen komen over dit bedrijf.
                              Nee ik ben nog nooit in die winkel geweest.
                              Nee ik heb er niets op tegen dat mensen een vogel kopen in een winkel.

                              Mijn vogel is inmiddels opnieuw getest en gisteren ontving ik bericht dat hij gezond is.
                              Dat is goed nieuws blijft altijd spannend ook al weet je eingelijk wel dat het goed zal zijn maar ja er is dus altijd een risico en die is voor nu weggenomen.
                              ik weet niet alles maar doe mijn best

                              Comment

                              Ads onder in topics

                              Collapse

                              Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

                              Working...
                              X