Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe speelboom

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Nieuwe speelboom

Onlangs een nieuwe speelboom gecreƫerd voor onze edelpopje.
    De kooi is nu verplaatst naar een andere kamer waarin ze zit als ze alleen thuis is of als ze moet gaan slapen.
    Zo krijgt ze meer nachtrust en heeft ze hopelijk ook meer plezier .
    We zijn nog van plan om een extra stam te plaatsen rechtsachter. Maar hiervoor moeten we nog een extra tak scoren die daarvoor geschikt is.

Wat vinden jullie hiervan?

In 1 woord...Prachtig!
    Heb je dit opeen bestaand meubel gemaakt, of is het kastje eronder ook zelf gemaakt?

Mooie takken

Comment

Gaaaaaf! Was ook wel benieuws naar dat onderstuk
      Groetjes Sharon, Sjors & Freddy.
      sigpic

http://www.flickr.com/photos/thesolshow/

Comment

Leuk om te horen dat ook jullie het een leuke speelboom vinden.

Het meubeltje wat eronder zit heb ik zelf gemaakt.
        Het meubel is gemaakt van steigerhout (is erg goedkoop) en heb het twee keer gebeitst (beits op waterbasis).
        De plaat aan de bovenkant zit los zodat het met vervoer makkelijker is en indien er iets aangepast moet worden, dan kan ik de bovenplaat er zo uit tillen.

Comment

Heel mooi gedaan zeg.Daar zal ze veel plezier op hebben.

Comment

Leuke boom een speelboom is heel belangrijk voor papegaaien dus goed dat hier genoeg aandacht aan besteed wordt

Comment

speelboom

wow !

Comment

Dank jullie wel voor deze reacties!

We ("Iemand" en ik) hebben de speelboom ook iets uitgebreid nu.
                Rechts achterin is er een extra stammetje bij gekomen met verbindingen en een touw zodat deze met de andere stammetjes verbonden zijn.

We zullen binnenkort een nieuwe foto plaatsen zoals het er nu uitziet

Comment

Mooie boom
                  ik had ook even een vraag over hoe jullie het vinden werken, de kooi in een andere kamer en de speelboom beneden.
                  wij hebben vorige week onze eerste baby gaai namelijk opgehaald en ons werd ook aangeraden de kooi in een aparte kamer te zteten om te slapen en bij afwezigheid en dan een speelboom in de huiskamer..

wij hebben dit dus ook braaf overgenomen, maar ik zie maar weinig mensen die dit ook hebben.. vandaar dat ik begon te twijfelen..

Comment

Dit werd inderdaad ook aan ons vertelt, wij hebben de koi gewoon beneden staan maar hebben een hoes voor om de kooi zodat als de papegaaaien moeten slapen het gewoonn donker is in de kooi , wel moet je wat stiller zijn als de vogels willen slapen maar dat is niet echt een probleem

Comment

Hoi Hoi,

Dankjewel we zijn er ook erg trots op hij is inmiddels ook wat uitgebreid en we hebben nu 2 gaaien .

Om even terug te komen op jou vraag. Ik vind het geweldig werken wel is het zo dat wij gelijkvloers wonen dus misschien is het dan wat minder onhandig als je het onhandig mocht vinden. Het is zo dat papegaaien niet echt slapen, ze doen maar hazenslaapjes. Het zijn prooi dieren en ze zijn constant alert. Ook als er geslapen moet worden. Onze edelpop is vooral erg onrustig, dit deed ze in de woonkamer maar dat doet ze nu nog steeds ook als ze in de andere kamer 'slaapt'. Zolang wij wakker zijn blijft zij over de bodem heen en weer rennen dit horen we als we voorbij de kamer lopen. Hoewel ik eerder denk dat ze hiermee onze aandacht probeert te trekken.. Maar goed ik denk dat je gaaien niet echt goed aan hun slaap toekomen wanneer ze moeten slapen in de woonkamer terwijl jij daar ook nog bent. Er zijn ook gaaien die hier daadwerkelijk last van krijgen op de langer termijn. Doordat ze slaap tekort komen worden ze chagrijnig enzo. Ze hebben zeker 10 tot 12 uur slaap per dag nodig! Dat is nogal een opgave met die hazenslaapjes van hun.

Ook is het zo dat er een hoop gaaien bezitters zijn in Nederland die niet echt iets afweten van hun gaai (dit is niet beledigend bedoelt, en dit zullen vast ook niet de mensen zijn op dit forum, ik heb het over de mensen die ooit dachten oh leuk een papegaai ik stop hem in een kooitje en ik hoef hem alleen maar eten te geven en meer niet. Ik kan niet zo goed uitdrukken wat ik bedoel maar jullie zullen me vast wel begrijpen

Maar er zullen vast ook mensen zijn die hele goede ervarigen hebben met hun gaai die wel in de woonkamer slaapt. Ik denk ook dat het per vogel verschilt, ze zijn niet allemaal hetzelfde . Ik weet iig dat het voor die pop van ons wel goed werkt want de woonkamer is helemaal niks voor haar, veelste veel afleiding.

Ik hoop dat je er iets aan hebt.

Groetjes Chantal

Comment

Oja we hadden een nieuwe foto beloofd whaha helemaal vergeten hier komtie

DSC01355.jpg

Comment

Hallo,

Mooie boom hoor iemand zal er jaloers op zijn.
                          ik weet niet alles maar doe mijn best

Comment

hihi dankjewel ^^

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door suuzje Bekijk Berichten
                              Mooie boom
                              ik had ook even een vraag over hoe jullie het vinden werken, de kooi in een andere kamer en de speelboom beneden.
                              wij hebben vorige week onze eerste baby gaai namelijk opgehaald en ons werd ook aangeraden de kooi in een aparte kamer te zteten om te slapen en bij afwezigheid en dan een speelboom in de huiskamer..

wij hebben dit dus ook braaf overgenomen, maar ik zie maar weinig mensen die dit ook hebben.. vandaar dat ik begon te twijfelen..
                              Hallo Suuzje,

De ervaring die we met de speelboom hebben is positief zoals Chantie al zei.
                              Zoals al aangegeven werd, kunnen ze op deze manier beter slapen. Jij kan nog normaal gebruik maken van de woonkamer terwijl de vogeltjes moeten slapen.
                              Als je de kooi in de woonkamer zet en een hoes eroverheen doet is het wel donker, maar het houdt het geluid niet tegen.

Ook ga je hierdoor 'territorium-gedrag' tegen. als de papegaai veel in de kooi zit zonder een ander (eigen) plekje te hebben, gaan ze zich te veel hechten aan de kooi waardoor je dit territoriaal gedrag krijgt. Ook pak je ze hierdoor zeker meerdere keren per dag op (bijvoorbeeld overzetten van de kooi naar de speelboom en vice versa). Hierdoor blijven ze tammer. Al ligt het denk ik vaak meer aan jezelf als ze territorium gedrag gaan vertonen, omdat je ze dan gewoon te weinig aandacht geeft.

Persoonlijk vind ik het ook een voordeel dat zo'n speelboom mooier is dan een enorme kooi. Die speelboom maak je gewoon zoals je zelf wilt. En vaak kan je wel via een bomenkweker gratis aan hout komen. Zo is er nu een appelbomenkweker waar ik langs mag komen als ik wil.

Comment

Ads onder in topics

Collapse

Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

Working...
                              X