Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kan een koppel BB'tjes Jardines en bijv Caiques in 1 voliere worden gehouden?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Kan een koppel BB'tjes Jardines en bijv Caiques in 1 voliere worden gehouden?

Hallo allemaal,

ik ben me al een geruime tijd aan het orienteren in de papegaaienwereld.

In 1e instantie wilde ik een koppel Ara's gaan houden, maar mij werd al snel duidelijk dat dit voor mij waarschijnlijk niet de juiste keuze zou zijn.

Omdat ik al reeds met de bouw van mijn voliere bezig ben (6 x 2.5 x 2) inclusief nachthok (1.25 x 2.5 x 2) welke eigenlijk bedoeld was voor 1 koppel Ara's, ben ik nu geswitched naar de kleinere soorten papegaaien.

Omdat ik 1 koppel wel wat weinig vind in een voliere van dit formaat vroeg ik me af of het ook mogelijk was om bijv. 3 koppels van het kleinere soort gaaien in 1 voliere te houden.

Ik denk hier bijvoorbeeld aan; Bonte Boertjes, Jardines en Caiques.

Ik hoor graag van jullie, met name van degene welke zelf met deze soorten kweken en misschien hier ervaring mee hebben.

Groet,

Jeroen

Oh ja, hoe zit het met geluidsniveau van deze diertjes?

Jeroen.

Comment

Een caique kan vrij agressief zijn naar andere vogels. Een caique "vecht" met zijn poten direct gevolgd door zijn snavel. Geen ontkomen aan dus....Ik denk dat enkelingen ( mits goed gewend aan elkaar) goed ZOU kunnen gaan, paarsgewijs, vooral tijdens het broeden en jongen, er veel territoriaal (misschien zelfs wel agressief) gedrag zal zijn.Het geluid van een caique is hoog en schriel, hier laten ze zich alleen luidruchtig horen als ze de boel niet vertrouwen....Je hebt wel 3 hele leuke soorten uitgezocht...Heel veel succesGroeten,Miranda, Bodhi (roestkop caigue) en Karel (forpus)

Comment

Nee niet doen

Comment

Hallo Henk,

bedankt voor je reaktie.
          Zou jij je mening hierover ook nader willen toelichten?
          Is het misschien een bepaalde soort welke niet met andere soorten overweg kan?
          Ik begreep al van Miranda dat een Caiques vaak niet met andere soorten overweg kan, maar kan bijv. een BB'tje en een Jardine wel samen?
          En als je bijv. een paar ondersoorten van een Jardine bij elkaar zet is het dan mogelijk dat er overspel wordt gepleegd, of blijven deze Gaaitjes toch wel trouw aan hun eigen ondersoort?

Een hoop vragen zie je wel weer, ik kijk uit naar jullie reakties!!!

Groet,

Jeroen

Comment

Jeroen

Niets is onmogelijk maar dan praat je wel over een heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeele grote voliere.
            In onze gemiddelde volieres gaat het niet goed , zeker niet als ze brr raken dan gaan ze de pop en de omgeving verdedigen.
            Meerdere Jardines bij elkaar wederom in een zeer grote voliere kan wel maar ze zullen zelf hun partner uitzoeken, daarna blijven ze meestal wel bij elkaar.
            Dit in tegenstelling tot edelpapegaaien deze pakken rustig een andere pop.

Maar ook bij koloniebroed geld over het algemeen alles dan jong op zetten zodat ze aan elkaar kunnen werken anders wordt het vechten geblazen.

gr

henk

Comment

Ads onder in topics

Collapse

Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

Working...
            X